Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy_Komen schreef:Woon je in Nederland? Zo ja, vanochtend bellen en een telefonische afspraak met je huisarts aanvragen. En het faxnummer van je dichtstbijzijnde apotheek opvragen.
Kun je even rustig overleggen met je huisarts, en indien hij akkoord is met het herhalen van de medicatie kunnen ze het recept gewoon naar de dichtstbijzijnde apotheek faxen. Zou je het eind van de middag nog op kunnen halen.
Zo door gaan lijkt me in ieder geval niet verstandig!
Citaat:If you suddenly stop taking citalopram, you may experience withdrawal symptoms such as mood changes, irritability, agitation, dizziness, numbness, tingling or electric shock-like sensations in the hands or feet, anxiety, confusion, headache, tiredness, nausea, sweating, shaking, and difficulty falling asleep or staying asleep.
Do NOT stop taking citalopram without talking to your doctor. Your doctor will probably decrease your dose gradually.
Billy schreef:Getuigt niet van veel ziekte-inzicht zo....
bowena_84 schreef:Ik zou als ik jou was en goed gesprek met je huisarts aan gaan. Vermoeidheid en onrust in je hoofd zijn geen dingen waar je 'zomaar' pilletjes voor kunt slikken als je denkt dat je ze even nodig hebt. Er zijn zoveel andere mogelijkheden voor de dingen die jij op noemt. Dit zijn geen pillen waarmee je moet rommelen, echt niet. Ik vind het dan ook vreemd dat jou huisarts jou hier niet op wijst. Ga dus ook aub niet uit van je hoort, want ook ritalin zijn geen skittles die je even uitprobeert. Ik hoop dat je nu niet teveel last ervaart van het 'afkicken' maar doe in het vervolg alsjeblieft niet meer zomaar iets zonder je te informeren, het kan goed fout gaan
Cayenne schreef:Ik heb ooit per ongeluk een pil ritalin geslikt (ja, per ongeluk. Mijn moeder had de ritalin pillen van mijn broertje (autisme + ADHD) in een zelfde soort potje gedaan als mijn valeriaanpillen zaten. Nou, ik ben er verschrikkelijk beroerd van geweest en was ontzettend onrustig! Ik kon mijn concentratie absoluut niet vasthouden. Niet heel handig tijdens een tentamenweek en voor iemand met faalangstBlijkbaar heeft ritalin dus het tegenovergestelde effect op mensen zonder ADHD en word je er ontzettend onrustig van!
Citaat:Meer mensen hebben last van een winterdip. Om dan holderdebolder AD te gaan nemen en weer te stoppen bij beter weer is gevaarlijk en ook geen oplossing voor je probleem.
Citaat:Zeker als de ts zo medicatie ontrouw is als ze nu laat zien.
smurffie schreef:bowena_84 schreef:Ik zou als ik jou was en goed gesprek met je huisarts aan gaan. Vermoeidheid en onrust in je hoofd zijn geen dingen waar je 'zomaar' pilletjes voor kunt slikken als je denkt dat je ze even nodig hebt. Er zijn zoveel andere mogelijkheden voor de dingen die jij op noemt. Dit zijn geen pillen waarmee je moet rommelen, echt niet. Ik vind het dan ook vreemd dat jou huisarts jou hier niet op wijst. Ga dus ook aub niet uit van je hoort, want ook ritalin zijn geen skittles die je even uitprobeert. Ik hoop dat je nu niet teveel last ervaart van het 'afkicken' maar doe in het vervolg alsjeblieft niet meer zomaar iets zonder je te informeren, het kan goed fout gaan
Citalopram wordt voorgeschreven mij depressies, die krijg je niet zomaar door vermoeidheid. sterker nog de meest voorkomende bijwerking is een bepaalde slaperigheid. Bij de ts is dus veel meer aan de hand. Aangezien de ts het schrijft als vermoeidheid zou het best kunnen dat ze niet alles heeft opgeslagen wat de psychiater heeft gezegd.
De ts kan in overleg met de dienstdoende arts wel regelen dat ze de medicatie kan gaan halen. Wat ik hoor in de berichten van de ts is dat ze graag voor alles een pilletje wil, dit is een reden om terughoudend te zijn met andere en nieuwe middelen voorschrijven. Zeker als de ts zo medicatie ontrouw is als ze nu laat zien.
Ts rest me voor jou de vraag of er iemand is die jou in de gaten kan houden en weet dat je de medicatie zonder overleg gestaakt bent? De lichamelijke ontwenningsverschijnselen kunnen per persoon verschillen, hou hier wel echt toezicht op mocht je de medicatie niet gaan halen.
smurffie schreef:Bij de ts is dus veel meer aan de hand. Aangezien de ts het schrijft als vermoeidheid zou het best kunnen dat ze niet alles heeft opgeslagen wat de psychiater heeft gezegd.