Onverzadigbaar, niet aan kunnen komen, altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onverzadigbaar, niet aan kunnen komen, altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:30

:wave:

Zijn er misschien bokkers die zich hier in herkennen?
Binnenkort wil ik een afspraak maken bij de huisarts, maar ik was benieuwd of er anderen zijn die zich herkennen hierin.

Ben 20 jaar, 1.60 lang en 55 kg.
Ik werk hard, ben eigenlijk alle dagen vd week lichamelijk bezig, zit vrijwel nooit stil.
En ik heb altijd honger, ik kom niet aan; ik moet zelfs oppassen dat ik niet verder afval.

Ik eet gewoon 3 maaltijden per dag. 's Ochtends brood, dat is dan meestal 4/5 boterhammen.
Tussen de middag net zo.
's Avonds meestal een stuk vlees met groenten en aardappelen.
Tussendoor eet ik wat ik kan; als ik thuis ben kan ik rustig hele pakken koeken leegeten, bakken yoghurt, 5 bananen, en nog heb ik honger...
Vaak lig ik dan ook met honger in bed, terwijl ik net wat heb gegeten.
Nu ook, zak popcorn leeggekaand, zit met een glas fruitontbijt :+ , anderhalf uur een stuk gebak gehad, en ik heb honger als een paard.
Ik kan dus blijven eten, maar het hongergevoel is even weg en komt dan snel weer terug.

Dat niet alleen, ik kom ook niet aan. Ben al vrij mager, en als ik een dag 'weinig' eet (3 maaltijden, tussendoor wat fruit of een koekje) kun je dit de volgende dag al aan mij zien, dan is mn gezicht gelijk een stuk smaller.

Ik heb een hele tijd dit 'probleem' gezien als iets wat misschien tijdelijk was, maar ik loop er al maanden mee. Wil dan ook binnenkort naar de HA want dit lijkt me niet helemaal gezond...

Zijn er bokkers die zich herkennen?

ImLucky

Re: Onverzadigbaar, niet aan kunnen komen, altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:33

JAAAAA ik ook heel erg, vriendin van mij zit op sport academi en ze zei dat als je lichamelijk veel bezig ben je gewoon altijd honger hebben,
ik hoor dit van meer sport fanaten, het is in pricipe heel normaal dus,
ik ben 18 ben ook ongeveer 160 en weeg net 50

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:36

Ik heb hetzelfde. Ben een tijdje geleden naar een diëtist gegaan op aanraden van de huisarts. Dit wordt ook vergoed door de zorgverzekering geloof ik. Samen hebben we m'n eetpatroon doorgenomen en daar was helemaal niks mis mee, maar toch kwam ik niet aan, viel zelfs 4 kg in een maand af. We zijn tot de conclusie gekomen dat mijn lichaam de vezels niet goed opneeemt en m'n stofwisseling gewoon heel snel is. Ik doe nu elke dag een beetje lijnzaad door m'n yoghurt heen en sindsdien gaat het goed. Ik eet nog steeds veel, maar ik val niet meer zo snel af. En ik eet speltbrood, ook daar eet ik ' s middags 4 a 5 sneeën van, maar ik blijf wel langer verzadigd dan met ander brood.

Ik kan je dus aanraden naar een diëtist te gaan, mij heeft het echt goed geholpen, en ik kan er zo weer heen gaan mocht het toch weer 'mis' gaan.

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:54

Zou even bloed laten prikken bij via de huisarts. Misschien een te snel werkende schildklier??

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:54

Zit je misschien met een lintworm?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:56

Hier ook, alleen kom ik helaas wel aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:06

160cm en 55 kg is niet zo gek toch? Ik ben 173 en 62 kg en echt niet bizar mager.

Het altijd honger gevoel komt waarschijnlijk door dat je de verkeerde dingen eet. Wat je opnoemt zijn allemaal dingen met een hoge glykemische index. Wat wil zeggen dat het je bloedsuikerspiegel snel doet stijgen en je daarna een dip krijgt die zich uit in honger. Of nouja trek. Als je producten gebruikt met een lagere index zoals noten, groente of havermout zou dit minder moeten zijn.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:13

Ik ben ook echt vaak onverzadigbaar :p. Best lastig moet ik zeggen. Ik ben niet dik maar ik kan niet alles eten wat ik eigenlijk zou willen. Ik sport wel best veel en redelijk beweeglijk beroep.
Ik los het op door veel paprika/wortel/komkommer te eten op mn werk. Maar ik kan ook makkelijk 5 boterhammen per keer op. Ik probeer het wel te beperken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:21

Anoniem schreef:
160cm en 55 kg is niet zo gek toch? Ik ben 173 en 62 kg en echt niet bizar mager.

Het altijd honger gevoel komt waarschijnlijk door dat je de verkeerde dingen eet. Wat je opnoemt zijn allemaal dingen met een hoge glykemische index. Wat wil zeggen dat het je bloedsuikerspiegel snel doet stijgen en je daarna een dip krijgt die zich uit in honger. Of nouja trek. Als je producten gebruikt met een lagere index zoals noten, groente of havermout zou dit minder moeten zijn.

En als TS al de neiging heeft snel af te vallen lijkt het laatste waar ze op zit te wachten dat ze van weinig verzadige raakt.
Ts, eerste stap lijkt me huisarts, checken of alles wel goed werkt.
Daarna is het goed om eens objectief te bekijken hoeveel je verbrand en hoeveel je eet. Dat zou je ide met een dietist kunnen doen, maar ook met een app als myfitnesspall.
Je werkt hard, is dat lichamelijk werk, of bureauwerk? Hoeveel uur werk je? Wat doe je in je vrije tijd? Je klinkt als iemand die gewoon heel veel energie nodig heeft met alles wat je doet en dan moet je ook veel eten.

Dan wordt het belangrijk om op een goede manier je voeding energierijker te maken, ook daar kan een dietist je bij helpen.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:30

poown schreef:
Zou even bloed laten prikken bij via de huisarts. Misschien een te snel werkende schildklier??

Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 06:02

secricible schreef:
Anoniem schreef:

En als TS al de neiging heeft snel af te vallen lijkt het laatste waar ze op zit te wachten dat ze van weinig verzadige raakt.
Ts, eerste stap lijkt me huisarts, checken of alles wel goed werkt.
Daarna is het goed om eens objectief te bekijken hoeveel je verbrand en hoeveel je eet. Dat zou je ide met een dietist kunnen doen, maar ook met een app als myfitnesspall.
Je werkt hard, is dat lichamelijk werk, of bureauwerk? Hoeveel uur werk je? Wat doe je in je vrije tijd? Je klinkt als iemand die gewoon heel veel energie nodig heeft met alles wat je doet en dan moet je ook veel eten.

Dan wordt het belangrijk om op een goede manier je voeding energierijker te maken, ook daar kan een dietist je bij helpen.

Dat probleem zou je kunnen ondervangen door bijv. veel noten of avocado te eten. Zit bomvol calorieën maar wel gezonde energie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:14

Ik herken het...ben 1.73 en 47 kilo...{ja te mager} maar ook enorm moeite om aan te komen. Wat bij mij helpt voor zowel het aankomen als tegen de honger is meer eiwitten/ gezonde vetten te eten. En inderdaad niets met een hoge glycemische waarde.

Overigens is het altijd goed om even bij de HA langs te gaan en te testen of er geen onderliggend probleem is.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:37

Ik zelf heb het niet, ik kijk al naar een kinderbueno en ik kom 5 kilo aan :') maar mijn vriend is 2 meter en weegt 72-74 kilo, hij eet zo'n 4000 calorieën op een dag, als ie teveel beweegt ie is helemaal ingevallen soms. Hij is ook onverzadigbaar, ik zeg altijd dat ie naar de dokter moet omdat ie een lintworm heeft maar hij is kerngezond :')

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:52

Ja heel herkenbaar. Ben 1.62 en woog altijd rond de 40 kilo. En nu sinds mijn 27e begin ik aan te komen. Op het moment 46/47 kilo. Prima gewicht vind ik voor me bouw. Ben heel fijntjes gebouwd.
Eerder vond ik zelf altijd te licht.

Foto ter vegelijking 4 jaar geleden en nu, zelfde paard en zadel
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:17

Bedankt voor de berichtjes!

Ik ga volgende week een afspraak maken bij de HA, toch e.e.a. uitsluiten, en anders idd naar een diëtist.
Ik doe veel zwaar lichamelijk werk, maak lange dagen, zoals vandaag moest ik van 6:15 tot 12:30 werken en van 16:00 tot 20:30.
Daarbij nog 20 km fietsen, is wel veel denk ik.
Ik werk meestal ook 6, soms 7 dagen in de week en dan echt lange dagen, dus snap wel dat mn lichaam veel nodig is aan de ene kant...

Hebben jullie verder nog tips voor eten wat echt goed vult? Dat speltbrood ga ik vd week halen, eens proberen! Noten en avocado lust ik niet :/
Ik zit me nu vol te proppen met chocola etc maar das ook niet echt gezond :+

Wow wel veel verschil ja Maxie :wow:

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:44

mischien vragen aan de ha of je iets van nutridrink mag proberen. Daarnaast wel normaal blijven eten, puur als extra. Heb ik ooit ook eens geprobeerd. Wie wet helpt het jou om wat kilo's aan te komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:30

Zorg is nog niet duur genoeg, dit is echt geen situatie om al met nutridrink te gaan starten. Eerst eens kritisch kijken wat de reden is dat TS zo'n moeite heeft op gewicht te blijven. Is dat fysiek of is dat haar activiteitenpatroon? Daarna eens kritisch kijken naar wat je eet, samen met een professional met kennis.
Kies in ieder geval voor voldoende volle zuivel over de dag verspreid, en dingen als bijvoorbeeld boter als je dat lust.
Neem een paar keer per dag extra tussendoortjes. Lust je helemaal geen noten, geen enkele? Want noten zijn wel een goede gezonde bron van vetten. Eventueel kijken of je avocado wel lust in bijvoorbeeld een smoothie oid?

Houd eens 1-2 weken bij wat je eet op een dag, bijvoorbeeld in een app als myfitnesspall, om te zien of je daadwerkelijk zoveel binnen krijgt als je denkt.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:46

Ik dacht te lezen in OP dat dit al gedaan is door een dietiste, vandaar mijn tip om nurtidrink te proberen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:55

Idd eerst even laten uitsluiten of er lichamelijk niets aan de hand is :j
Dietist lijkt mij wel een slim idee, je lijkt namelijk vooral de verkeerde dingen te snaaien. Deze verzadigen niet genoeg waardoor je snel weer honger hebt. Beter kan je 5 a 6 eetmomenten per dag hebben met dingen die ook echt wat voor je doen en je een gevuld gevoel blijven geven.
55kg bij 1.60 vind ik absoluut niet gek. Ik ben ietsjes lager en bij 55kg ben ik absoluut niet mager. Maar dat kan per persoon natuurlijk ook verschillen

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:04

waarom beginnen aan nutridrink bij een gezond gewicht en actief lichamelijk werk? ik denk dat je met jouw werk en conditie heel aardig zit, alleen de maatstaven van de maatschappij veranderd. je ziet immers steeds meer mensen met een zwembandje i.p.v. zonder?

En ja chocolade, ik ken het heerlijk, maar geloof me pak liever iets waar je lichaam wel wat aan heeft. Ik snoep alleen 's avonds voor het lekkere, overdag blijf ik aan een gezonde structuur. dan heb ik savonds aan een stukje chocolade ook genoeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:10

Het gaat er niet om dat TS te mager is Dieuwertje92, het gaat er om dat ze zich nooit verzadigd voelt en het idee heeft dat ze met 1 dag minder extreem veel eten ze al heel veel afvalt. Dat is niet gezond, dat heeft niks met de maatstaven van de maatschappij te maken.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:18

Nee klopt dat begrijp ik secricible maar ik doel er alleen maar op dat een nutridrink hiervoor niet de oplossing is maar een uitgebalanceerd dieet wel..

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:27

Ik weeg 58kg en ben 1.74m. Werk ook veel en kan de hele dag door eten. Als ik eens een dag minder eet val ik ook gelijk af.. Ben voorheen wel bij de huisarts geweest en ook wel bij een diëtist gelopen, maar dit is wie ik ben. Alleen als ik op zonvakantie ben kom ik een paar kg aan. Wat helaas na een weekje werken alweer weg is haha

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:48

Waarom focussen mensen toch meteen op dat gewicht? Ik ben net zo lang als TS en als ik op haar gewicht zit, ben ik aan de magere kant. Mensen verschillen nu eenmaal, er is echt meer nodig om te bepalen wat een gezond gewicht is dan alleen het BMI.

Als ik me niet vergis werkt TS op een boerderij toch? Ik kan me voorstellen dat je daarmee flink wat verbrandt, zeker in combinatie met fietsen :j Dan heb je simpelweg meer nodig.
Goed dat je in ieder geval eerst naar de huisarts gaat!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:02

Wendy schreef:
Waarom focussen mensen toch meteen op dat gewicht? Ik ben net zo lang als TS en als ik op haar gewicht zit, ben ik aan de magere kant. Mensen verschillen nu eenmaal, er is echt meer nodig om te bepalen wat een gezond gewicht is dan alleen het BMI.

Als ik me niet vergis werkt TS op een boerderij toch? Ik kan me voorstellen dat je daarmee flink wat verbrandt, zeker in combinatie met fietsen :j Dan heb je simpelweg meer nodig.
Goed dat je in ieder geval eerst naar de huisarts gaat!

Dit klopt helemaal, ik weeg zelfs nog een stuk minder als ts zo'n 8 kilo. Als ik 55 kg zou wegen met mijn 1.62 word ik 'dik''. Ligt gewoon aan de bouw van de persoon.