Hardlopen, vettig haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Hardlopen, vettig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:11

Ik ga erg graag hardlopen/joggen, maar ik heb heel lang haar (tot bijna op mijn kont). Dat maakt dat het drogen wel even duurt, vooral het wassen. Daarbij wil ik mijn haar niet meer dan 2x per week meer wassen want dan werd het sneller vettig.

Nu als ik ga lopen (of rennen voor de nederlanders :+ ) wordt het haar wat net aan mijn hoofdhuid zit altijd wat vettig. Zijn hier tips voor om toch schoon haar te houden?
Op het moment loop ik maar 1x per week. Telkens voor het wassen van mijn haar, maar vaak komt dat moment net niet goed uit, vandaar dus maar 1x per week.
Het liefst zou ik weer 3x per week lopen zoals ik in de winter doe, maar nu het weer een beetje warmer is zweet ik gewoon heel snel.
Gewoon al mijn haar erna moeten wassen of gewoon al uitspoelen met water is voor mij al genoeg om niet te gaan lopen... En nee mijn haar gaat niet korter }>

Dus iemand tips? Op het moment gebruik ik wel eens droogshampoo, maar ik weet niet of dat wel zo gezond is, en dan is mijn haar ook nog niet eens schoon.

DoubleVv

Re: Hardlopen, vettig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:16

Ik heb/had hetzelfde probleem. Maar sinds ik andere shampoo gebruik met oliën wordt het niet meer zo snel vettig al was ik het 3a4 keer per week na het intensief sporten.. Ik heb ook lange haren tot aan mijn kont.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:18

Ik herken het helemaal! Zweetbandjes en droogshampoo geven ook bij mij niet het gewenste resultaat :) Lees dus graag even mee!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:19

Alleen de aanzet van je haar wassen? Dus rondom je hoofd en niet verder dan ongeveer 10cm vanaf de aanzet. Deed ik vroegah wel eens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:27

Sinds ik alleen nog shampoo gebruik en geen cremespoeling meer is mijn haar al stukken minder vet. Van alleen wassen bij de aanzet krijg je alsnog wel nat haar.

Verder gebruik ik wel droogshampoo, maar daar ben ik ook wel even mee bezig :+ Insprayen, op de kop hangen, weer sprayen, drogen, uitborstelen....

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:30

droogshampoo , en anders toch even douchen. is ook goed voor je spieren , win win situatie !

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:31

Ik lees even mee, herken het probleem, na elke sport moet ik mijn haar wassen. Nou heb ik een pony, die wil ik dus nog weleens snel even onder de kraan steken en wassen, dan kan de rest droog blijven. Rest van het haar in een staart en doordat mijn pony lekker schoon is, lijkt het dan toch nog wat. Maar echt een oplossing heb ik er niet voor.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:33

Maar de aanzet is wel sneller droog te föhnen dan je hele haar. Maar met zulk lang haar als het jouwe is het wel zwaar dragen en duurt föhnen van de aanzet mss toch nog wel wat langer.
Andere oplossing dan dat of droogshampoo is er niet denk ik..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:36

Alleen een stuk "pony" bovenop je hoofd langs het voorhoofd wassen en droog föhnen. Stuk haar pakken, de rest in een knot naar achteren en dan het losse stuk haar met je kop onder de kraan wassen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:45

Werkt het niet als je na het lopen je haar opfrist met droogshampoo?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 17:11

Droogshampoo doet wel iets, maar dat houdt ook maar een dag. Dus dan stel ik het ook maar 1 dag uit en moet ik nog 3x per week wassen.
Mijn moeder zei al dat ik eens met haren los moest gaan lopen omdat het zweet dan niet overal zou geraken maar echt alleen de hoofdhuid. Alleen wordt dat wel erg warm in de zomer. Dan doe ik meestal mijn haar in een dot omdat het zo warm aanvoelt.

@ Hannanas: het ergste bij is net achter mijn oren en de onderkant. Die zijn moeilijker om alleen even apart te wassen.

Het liefst zou ik gewoon gaan rennen, snel onder de douche met haren in een dot (niet onder het water) en klaar. Maar blijkbaar is dat geen optie :D

@winged: ik gebruik cremespoeling al alleen op het onderste stuk, daar wordt het ook nooit vettig. Maar als ik het overal gebruikte was het inderdaad sneller vettig.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:16

Kan je niet met een washand die plek achter je horen nat maken, shampoo erin en dan weer soort van uitspoelen dmv de washand? Datzelfde met de onderkant door je haar in een hoge knot op je hoofd - mits dat mogelijk is met zo'n gigantische hoeveelheid haar :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:38

En wassen zonder shampoo?
Gewoon met water uitspoelen onder de douche?
Bah ik mag er niet aan denken om niet te douchen en mijn haar niet gans te wassen na het sporten en ik sport élke dag anderhalf uur intensief cardio en heb ook veel en lang haar!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:44

Babyshampoo ipv gewone shampoo gebruiken? Dat geeft wel het frisse gevoel en haalt vuil en vet weg.
Maar het is minder agressief dan gewone shampoo.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:40

Maar dan moet ik het alsnog drogen.
Ik heb met werk bijvoorbeeld veel uren vrij, maar dan sta ik met de bus ergens. Kan mezelf wel opfrissen, maar haren niet. Was leuk geweest als ik daar ook wat aan sport kon doen.
Of als ik tot 9u savonds gewerkt heb, dat ik dan nog kan lopen. Ik kan niet met half natte haren gaan slapen want dan heb ik smorgens een bos stro. Zelfs als het bijna volledig uitgeblazen is.