Ik ben afgelopen donderdag bij mijn nieuwe huisarts geweest. Helaas werd het ook dit keer een gevecht maar in plaats van me te laten wegsturen heb ik mijn poot stijf gehouden met als 'resultaat' een verwijsbrief naar een revilidatiecentrum/arts en een recept voor Amitriptilyne.
Ik heb al zolang ik kan denken pijn en ben ik ernstig vermoeid. Op mijn 19e kreeg ik de diagnose fibromyalgie. Vorig jaar is er door een goeie fysio vastgesteld dat er wel meer mis was en ik ontzettend hypermobiel ben.
De 'gewone' spier en gewrichtspijn kan ik enigszins handelen. Maar daarnaast heb ik ook veel last van zenuwpijn en daar kan ik niet goed mee omgaan. Vandaar de Amitriptilyne.
Nu had ik afgelopen week de medicijnen gegoogled omdat ik er niet bekend me was.... Ik werd er niet heel vrolijk van

Nu weet ik dat je bijsluiters niet té serieus moet nemen omdat het voor ieder mens anders uit kan pakken. Maar sommige ervaringen die ik vind op google (niet google-en doos

Ik zit in over twee dingen:
1. Gewichtstoename (dit heb ik al enigszins gepobeert te tackelen bij mijn dietiste, maar de angst blijft toch een beetje)
2. De sombere/depressieve/suffe/afgevlakte klachten (ik heb begrepen dat deze bijwerkingen na een tijd bijtrekken maar heb ook gelezen dat mensen toch suffig en afgevlakt blijven)
Met nummer 2 heb ik moeite omdat ik in 2012 Risperdal/Risperidon voorgeschreven heb gekregen. Deze heb ik in december afgebouwd en sinds eind januari ben ik ervan af. En sinds dien voel ik me een stuk beter en ben ik trots op mezelf dat ik zonder kan. Ik weet dat de werking van Amitriptyline in lage dosering 'anders' is en er is voor pijnbestrijding, maar ik heb er gewoon een bepaald gevoel bij. Net van de ene 'troep' (het heeft me wél geholpen!) en dan weer aan de andere beginnen.
Maar ik wil ook zó graag wat verlichting voor die ellendige pijn

Ik kan ze vandaag halen maar ik heb de hele nacht liggen piekeren. Ik kan de knoop gewoon niet doorhakken... Ik ga ze sowieso halen. Maar hik er enorm tegen op om vanavond (of wanneer) dan ook te beginnen.
Wie wil zijn/haar ervaring met mij delen?