Wat smeren bij psoriasis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Wat smeren bij psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 08:36

Ik heb al járen psoriasis, voornamelijk op mijn hoofd, en dat heb ik aardig onder controle met een smeerseltje van de HA (Xamiol) en shampoo van John Frieda (tip! Ik waste eerst met een shampoo €20 voor 100 ml). Nu heb ik sinds kort een nieuw jeukplekje, onder mijn borst en daar smeer ik liever geen huidverdunnende crèmepjes op. Ik heb het al geprobeerd met Calendulazalf maar dat helpt niet echt. Iemand een goede tip?

_pauline_

Re: Wat smeren bij psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:41

Argan olie!
Je kan eventueel ook eerst de zalf van de HA een paar dagen smeren en dan overgaan op Argan olie. T verdund de huid echt niet zo snel.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 20:49

Ga ik proberen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:47

Een crème of zalf met ureum erin kan de schilfering een stuk doen verminderen. Verder kun je schilfers ook onder de douche losweken met een willekeurige olie (olijfolie is ook prima). Voor de ontstekingsreactie helpt het niet, daar zul je toch echt iets als een corticosteroïd voor moeten gebruiken. Bij kortdurend gebruik zou dit ook geen probleem moeten zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:50

Ik heb het ook op mn hoofdhuid. Bij mij is het hormoongevoelig. Dus net plaatsen spiraal..na verwijderen. Vroeger bij start pil..etc. dan vlamt t vreselijk op. Heb het zo erg gehad dat ik serieus overwogen heb mn prachtige lange krullenbos eraf te scheren. Gek werd ik van het brandende trekkende gevoel op mn hoofdhuid en niets hielp!

Ik gebruik topicorte lotion via de huisarts. Gouden spul. Gebruik het indien nodig en hou het zo goed onder controle. Geen last van vervelende bijwerkingen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:51

Ik gebruik overigens inderdaad naast de lotion olie zoals argan of kokos (geurloos en smaakloos). Paar dagen lotion en dan de hoofdhuid vet houden met olie

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 20:15

Bedankt voor de reacties!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:19

paardenmelk kuur doen?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:21

Grahams. Er zijn verschillende crèmes tegen psoriasis en/of eczeem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:23

Hier ook psoriasis, met name op mijn handen, maar in extreme situaties idd ook mijn borsten, maar dan rondom mijn tepels. Ik heb ondertussen alles wel gebruikt, maar het enige dat echt helpt is hormoonzalf. Ik heb echt hele zware, voordeel daarvan is dat ik het 2x hoef te smeren en dan is het klaar. En op mijn handen smeer ik 's nachts en in extreme gevallen zelfs dik met pleisters er overheen. Hetzelfde verhaal: anders ben ik weken aan het smeren en nu is het 1 of 2 keer waardoor de huid minder dun wordt.
Overdag heb ik ureumzalf, die ik in de koelkast bewaar. Stilt de jeuk en omdat hij koud is ook fijn verkoelend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:25

Bij mij helpt paardenmelk behoorlijk goed. Mijn vader gebruikt fumaarzuur icm een dieet en is er al jaren helemaal vanaf, terwijl hij echt wel ernstig onder de plekken zat.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:27

Fumaarzuur ben ik heel ziek van geweest. Kwam erg weinig voor zeiden ze. Het hielp wel heel erg goed, alleen ik durf het niet opnieuw aan.

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:27

S.o.s cream, helpt erg goed word vaak gebruikt/aanbevolen in de zorg. Verkrijgbaar bij de action.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:30

Cannabisolie in- en uitwendig.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:32

Een creme met mint erin, volgens mij heeft de Lidl of Aldi in de zomer aftersun met mint. Mint schijnt de psoriasis te verminderen

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:32

Ik heb via vrienden gehoord dat paardenmelk creme of kokosolie goed helpt. Daarnaast kun je melkkefir proberen en dan het liefst van rauwe melk.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:36

Borstvoeding.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:36

Kokosolie doet voor mij dan weer helemaal niets.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:40

Geen psoriasis, maar wel vergelijkbare klachten. Heb last van conctacteczeem die op dit moment onder controle is. Een enorm gevoelige huid en allergisch voor een heleboel zaken.

Ik heb (volgens 2 HA's) seboroische eczeem op mijn hoofdhuid. De hoofdhuid is droog en daardoor krijg ik schilfers. Ik heb dit nu 1,5 jaar (tijdens het plannen van ons huwelijks begon het. Nu 8 maanden verder is het er nog steeds).
Ik heb 1 jaar terug met ketoconazol gewassen en had een creme voor de plekken langs de haarlijn en plekjes in mijn gezicht. Maar dit deed niets. Daarna doorgemoddert (kokosolie leek te helpen, tot allergische reactie. Verder alleen producten die niet schadelijk en agressief zijn voor de huid. Geen sls/sles, parfum en parabenen) en na veel proberen werkt om de 4/5 dagen wassen met Louis Widmer Remederm en na spoelen met verdunde appelazijn redelijk. Maar het is nog niet weg.
Gister bij de HA geweest en lociod scalp lotion gekregen (hormoonzalf) en warempel, een allergische reactie.

Ik google me suf, lees allerlei fora, maar ik kom niet verder. Ik wil vooral graag van de schilders afkomen. Op mijn lijstje staat nu bovenaan decubal hoofdhuid kuur. Mensen met ervaring hiermee?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 09-04-16 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:42

Kokosolie en arganolie zijn allebei heel fijn :j Let bij arganolie wel op dat je pure hebt, zonder toegevoegde ingrediënten :)