wat is er mis??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

wat is er mis??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 18:40

hallo bokkers,

ik heb de laatste tijd nogal veel pijn etc.
morgen ga ik naar de huisarts.
ik wil graag ervaringen van andere weten en wat het misschien kan zijn of waar jullie aan denken.
ik heb last van:
hoofdpijn(stekend, kloppend en knallend!)
buikpijn
beenpijn(anders dan spierpijn!)
vermoeide benen
duizelig (bijna omvallen)
pijn bovenin mijn buik (waarschijnlijk een buikmigraine, dit is toen ik pfeiffer had vastgesteld , net als hoofdmigraines)
heel erg moe, maakt niet uit hoeveel ik slaap.
buikpijn
rugpijn
spierpijn
pijn in schouders

even voor de duidelijkheid, ik heb in 2015 pfeiffer gekregen (van mn huidige vriend!) dit is met bloedtesten vastgesteld.
er is geen bewijs dat mijn pfeiffer over is.
ook zijn er bij mij hoofd en buikmigraines vastgesteld
ikzelf ben 16 jaar oud, ben een meisje.
ik heb ook de baarmoederhalskanker prik gehaald (toen nog 3, 2 jaar geleden geloof ik, sinds die tijd ging het steeds slechter) nu is er op het nieuws dat heel veel van die meiden problemen ervan hebben gekregen, meer dan de helft van de dokters zeiden eerst, het zit tussen je oren!
later is bewezen dat het duidelijk niet tussen hun oren zat!

mijn moeder heeft een genetisch aangelegde leverstoornis, waardoor je vermoeid bent(maakt niet uit hoeveel je slaapt) ook maakt de lever dan een stofje die je blij maakt niet aan.
mijn moeder gaat vragen mij hierop te testen.

ik ga morgen naar de huisarts, ik wil toch even meningen , ervaringen etc weten van bokkers.
ik hoop dat iemand een berichtje achter laat! :j bedankt voor het lezen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:10

ED -> MWS aangezien ED paardgerelateerd moet zijn.

fleurtjeuh

Re: wat is er mis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:13

Hier kan niemand iets over zeggen.
Je zal moeten wachten op de huisarts en de uitslagen van de bloedonderzoeken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:15

Ajj ten eerste... sterkte!
Ten tweede... ben je aan de pil?
Ik herken veel dingen die jij hebt bij mezelf en vraag het me ook al een tijdje af wat het nou precies is. :o

Ik hoop dat je morgen bij de HA meet antwoorden krijgt!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:27

Vraag in elk geval bij bloedonderzoek ook om even je vitamine B12 en D te meten. B12 tekort kan erg veel en vage klachten geven dus beter even meenemen in het plaatje....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:32

Billy1970 schreef:
Vraag in elk geval bij bloedonderzoek ook om even je vitamine B12 en D te meten. B12 tekort kan erg veel en vage klachten geven dus beter even meenemen in het plaatje....

vitamine b12 tekort heeft niet per definitie vage klachten want er zijn veel duidelijke klachten.

ik gok niet dat dit b12 tekort is.

TS, ik zou naar de huisarts gaan, schrijf alles op wat je hebt zodat je alles op een rijtje hebt om te vertellen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:39

TS gaat al naar de huisarts. En veel huisartsen denken er niet aan B12 ook mee te nemen als mogelijke oorzaak van bijvoorbeeld pijnklachten en vermoeidheid, al helemaal niet als er ook Pfeiffer in het spel is (geweest) maar er kunnen altijd meerdere zaken tegelijk spelen dus dan is het even na laten kijken van de vitaminegehaltes hoe dan ook geen slecht idee. Niet altijd worden die standaard aangevraagd bij bloedonderzoek dus is het niet verkeerd er even om te vragen. Het zijn maar een paar extra kruisjes op dat formulier :D

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:12

Esaqar schreef:
Ajj ten eerste... sterkte!
Ten tweede... ben je aan de pil?
Ik herken veel dingen die jij hebt bij mezelf en vraag het me ook al een tijdje af wat het nou precies is. :o

Ik hoop dat je morgen bij de HA meet antwoorden krijgt!

ja ik ben aan de pil, vanwege mijn heftige menstruatieklachten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:12

Billy1970 schreef:

dankjewel voor de tip!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:14

Billy1970 schreef:
TS gaat al naar de huisarts. En veel huisartsen denken er niet aan B12 ook mee te nemen als mogelijke oorzaak van bijvoorbeeld pijnklachten en vermoeidheid, al helemaal niet als er ook Pfeiffer in het spel is (geweest) maar er kunnen altijd meerdere zaken tegelijk spelen dus dan is het even na laten kijken van de vitaminegehaltes hoe dan ook geen slecht idee. Niet altijd worden die standaard aangevraagd bij bloedonderzoek dus is het niet verkeerd er even om te vragen. Het zijn maar een paar extra kruisjes op dat formulier :D

ik wist niet dat ze dat niet controleerde! best dom! -O-

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:18

JE noemt zelf eventuele oorzaken, leg ze voor aan de HA en misschien komt daar wat uit :)
Verder zijn er veel tips gegeven, weet ik dat je vaak terugvallen kan hebben van pfeiffer, is het zo dat het een kwakkelwinter is en kan de pil het allemaal ook vervelender maken. Mijn zus had ook zo'n ellende met d'r menstruatie die ging aan de pil en het bleef heftig ook klachten. Ging ze er van af was het goed, maar ik weet niet of dat het is.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:25

xniieeenke schreef:
JE noemt zelf eventuele oorzaken, leg ze voor aan de HA en misschien komt daar wat uit :)
Verder zijn er veel tips gegeven, weet ik dat je vaak terugvallen kan hebben van pfeiffer, is het zo dat het een kwakkelwinter is en kan de pil het allemaal ook vervelender maken. Mijn zus had ook zo'n ellende met d'r menstruatie die ging aan de pil en het bleef heftig ook klachten. Ging ze er van af was het goed, maar ik weet niet of dat het is.

ik moet daar onder andere heen omdat de pil bijna op is, als het de pil blijkt te zijn kan ik misschien wisselen. ik hoop geen bloedtesten, ging vorige keer super fout ik viel bij de eerste keer bijna flauw tweede keer ook bijna derde keer ook bijna vierde keer ook bijna, gekke is dat ik niet bang ben voor prikjes, maar er kwam geen bloed uit de HA vroeg of ik een vampier was :') op een gegeven moment was het nog steeds niet gelukt en kwam er geen bloed (meerdere aders geprobeert) en ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis! ik had vroeger hormonale problemen en moest regelmatig bloed prikken dusja, angst is er sinds de vorige keer, ohja in het ziekenhuis hebben twee zusters bij mij bloed afgenomen, ging traag maar wel goed (waar het op neer komt, die vele prikken en vele keren opnieuw erin hebben mij vreselijk pijn gedaan) ik wil dus niet prikken ;( :n %)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:33

Voor bloedprikken kun je eens emla zalf proberen te krijgen van de huisarts of in duitsland online bestellen. Dat verdooft je arm en voel je er niks meer van ;)
Doe ik ook altijd. Ben ook zo bang

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 22:40

matasja schreef:
Voor bloedprikken kun je eens emla zalf proberen te krijgen van de huisarts of in duitsland online bestellen. Dat verdooft je arm en voel je er niks meer van ;)
Doe ik ook altijd. Ben ook zo bang

heb ik een keer gehad (voelde best eng! :') _O- )

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:39

Ik val soms bijna flauw, kan er niet tegen. Ik mag altijd even liggen en ze babbelen gewoon even en zo :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:40

Met zulke klachten kan er vanalles zijn. Nog steeds actieve Pfeiffer lijkt mij het meest logische, maar laat ook even op de Ziekte van Lyme testen.

Ik heb zelf Lyme en dat maakt je bloedvaten dunner, bij mij ging bloedprikken dus steeds moeilijker. Ik heb nu een Lyme-arts en die raadde aan om om infuusnaalden te vragen, die zijn een stuk dunner waardoor het wat makkelijker gaat. Misschien is dat voor jou ook iets, want een klein dun naaldje is natuurlijk altijd wat fijner dan zo'n dikke :)
Bij mij hebben ze ooit heel wat zitten roeren onder mn huid, op zoek naar aders := Proberen om zo ontspannen mogelijk te blijven zitten, dan heb je er eigenlijk geen last van. (Ik heb het nooit laten verdoven)
Bloed prikken zul je met zulke klachten wel moeten ben ik bang..

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 10:27

xniieeenke schreef:
Ik val soms bijna flauw, kan er niet tegen. Ik mag altijd even liggen en ze babbelen gewoon even en zo :)

vorige keer moest ik ook liggen, ging goed totdat ze mij alle volle buisjes wilde laten zien 8)7 was goed bedoeld maar bah(eerst lachte ik de kinderen in mn klas uit want die konden niet tegen bloed en ik als enige wel, ahoj vrienden ik sluit me bij jullie aan! _O- )

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 10:30

melody7 schreef:
Met zulke klachten kan er vanalles zijn. Nog steeds actieve Pfeiffer lijkt mij het meest logische, maar laat ook even op de Ziekte van Lyme testen.

Ik heb zelf Lyme en dat maakt je bloedvaten dunner, bij mij ging bloedprikken dus steeds moeilijker. Ik heb nu een Lyme-arts en die raadde aan om om infuusnaalden te vragen, die zijn een stuk dunner waardoor het wat makkelijker gaat. Misschien is dat voor jou ook iets, want een klein dun naaldje is natuurlijk altijd wat fijner dan zo'n dikke :)
Bij mij hebben ze ooit heel wat zitten roeren onder mn huid, op zoek naar aders := Proberen om zo ontspannen mogelijk te blijven zitten, dan heb je er eigenlijk geen last van. (Ik heb het nooit laten verdoven)

ik merk het vanzelf ( :') ) lyme krijg je toch van teken? (ik heb nog nooit teken gehad,altijd gecontroleerd) dankjewel voor de tips! vorige keren hadden ze het geprobeerd met een vlindernaaldje op een gegeven moment moesten ze juist een langere naald hebben (DIE ZE DUS LEKKER LIETEN ZIEN! 8)7 :x )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:36

Gewoon de andere kant op kijken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:42

croyslover schreef:
melody7 schreef:

ik merk het vanzelf ( :') ) lyme krijg je toch van teken? (ik heb nog nooit teken gehad,altijd gecontroleerd) dankjewel voor de tips! vorige keren hadden ze het geprobeerd met een vlindernaaldje op een gegeven moment moesten ze juist een langere naald hebben (DIE ZE DUS LEKKER LIETEN ZIEN! 8)7 :x )

Nee kan ook van bv muggen, dazen en spinnen. Eigenlijk alle steekbeesten kunnen het overbrengen maar het gebeurd het meest via teken. En teken kunnen natuurlijk ook op een plek zitten waar je ze niet ziet waardoor je niet weet dat je gebeten bent.

Ja die vlindernaaldjes bedoel ik!
Ik vind bloedprikken nog steeds geen probleem terwijl het bij mij altijd fout gaat. De laatste keer prikte hij aan de zijkant van mijn hand, dat werkte beter. Zolang je zelf gewoon rustig blijft is het niet zo'n probleem vind ik, als je je druk gaat maken gaat het pijn doen :P Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je het al eng vindt..

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 10:50

vlindernaaltjes werken niet bij mij , ik ben gevalletje apart :P :') 8)7

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:20

croyslover schreef:
vlindernaaltjes werken niet bij mij , ik ben gevalletje apart :P :') 8)7

Nee hoor, je bent geen geval apart. Mensen die vaak echt moeilijk te prikken zijn, zijn nergens mee te prikken en ook niet met vlindernaaldje.

Ik ben extreem moeilijk te prikken. infuus gebeurd zelfs altijd op OK en bloed prikken werd de laatste keer door ic-arts gedaan (en zelfs hij heeft er meerdere keren over moeten doen), omdat niemand het voor elkaar kreeg. Gewoon omdat ik echt écht niet te prikken ben.

Een voordeel, ik geef er helemaal niets om. Goed als ze elke dag moeten prikken (ivm hele zware antibiotica via infuus moesten ze elke dag spiegels bepalen) raak je t wel beu. Normaal mag iedereen die wil prikken, zelfs als t de eerste keer is. Geef er echt niets om, haha. Kijk ook gerust toe hoe ze in m'n arm, hand, voet, been, hals, waar dan ook aan t frotten zijn.

Verder, tsja het kan zo enorm veel zijn... Ik zou gewoon even de huisarts en uitslagen afwachten. :)

Succes!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:51

dankjewel , gelukkig ben ik niet gevalletje apart! ik moet nu gaan, ben benieuwd of ze bloed willen testen! ik laat vanavond weten hoe het ging

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:54

ik was wat dingen vergeten op te schrijven gisteren bij deze vul ik even het lijstje hier opnieuw in:
hoofdpijn(stekend, kloppend en knallend!)
buikpijn
beenpijn(anders dan spierpijn!)
vermoeide benen
duizelig (bijna omvallen)
pijn bovenin mijn buik (waarschijnlijk een buikmigraine, dit is toen ik pfeiffer had vastgesteld , net als hoofdmigraines)
heel erg moe, maakt niet uit hoeveel ik slaap.
buikpijn
rugpijn
spierpijn
pijn in schouders
buikmigraineachtige pijn bij lever
misselijk
pijn bij ademhalen
hartkloppingen
samentrekkende spieren (als ik wil gaan slapen bijv)

oke ik ben dus vandaag bij de huisarts geweest, de uitslag(tot nu toe!) : met mijn hart zit het flink mis! (vet onregelmatig)
mijn pfeiffer kan er nog zijn.
het kan inderdaad aan de pil liggen (daarvoor ga ik binnenkort naar een andere arts)
donderdag (aankomend) om 8 uur 's ochtends moeten mijn moeder en ik beide bloed laten prikken (JAAAANK) ik moet waarschijnlijk naar een speciaal ziekenhuis in boedapest (eind weg) dit ziekenhuis is van de universiteit en beter opgeleid/met de tijd mee, de ziekenhuizen hier in csemö (HA zit in törtel , 30 tot 45 min verderop)deze arts heeft dus eerlijk gezegd dat ze nog geen pfeiffer kunnen herkennen en dat ze met de nieuwe en oude dingen achterlopen (alles hier is vet ouderwets!)
waar het op neer komt, het zit vet mis!....

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:58

ik herken mezelf hier wel een beetje in helaas -O- ik ben ook naar de dokter geweest en bloed laten prikken, maar er is niks uitgekomen :n maar bij mij komt het waarschijnlijk door schoolstress maar aangezien ik het ook al op de middelbare had vind ik het toch wel lang duren allemaal :x