Af en toe wijkt dat af naar m'n buik en naar mn zij of zelfs borsten. Soms komt het uit het niets, soms denk ik dat het getriggered wordt door bijv. warm water tijdens het douchen of misschien zweten.
De dokter heeft na allergie testen vastgesteld dat ik geen allergieen heb, geen eczeem, geen uitslag.. maar m'n leverwaardes waren hoog.
Uit de uitslag kwam dat ik teveel aan bilirubine heb. Een goedaardige leverziekte waarbij je lever de bilirubine niet snel genoeg kan afvoeren.
Dit heet het Syndroom van Gilbert / Gilbert Syndrome.
Hier zijn geen medicijnen voor en in feite is het ook niet zo erg voor je...
Echter.. mijn jeuk.. houdt niet op en ik zit een beetje met m'n handen in het haar.
Ik heb al zoveel geprobeerd, ander wasmiddel, parfum vrije shampoo, baby shampoo, alles natuurlijk.
Heb zelfs geprobeerd suikervrij te gaan (wat ik dus echt niet kan

Verder gebruik ik E45 creme (paraffin) en heb ik Zero Base gebruikt, maar die vind ik niet zo fijn. Beide voorgeschreven door de dokter.
Ik slik bijna dagelijks antihistamine, wat volgens de dokter geen probleem is, echter.. ik hoop op andere oplossingen te komen dan elke dag tabletten te moeten slikken tegen jeuk.
Nu geeft een andere dokter aan dat het ook te maken kan hebben met Vitamine D tekort.. dus slik ik sinds kort Vitamine D tabletten en Omega 3. Die zouden ook bevorderlijk voor de huid zijn.
Morgen/overmorgen ga ik denk ik naar een zonnebank die vitamine D banken heeft, wellicht maakt dat uit. Nu verhuis ik eind van de maand naar Australie, dus mocht het een zon probleem zijn.. dan is het hopelijk gauw opgelost (al gaan we daar de winter in).
Op dit moment voelt alles gewoon overgevoelig. Elke streling langs m'n huid denk ik ''Oh het gaat weer jeuken''.
Wat ik wil: wellicht zijn er andere bokkers die bekend zijn met dit probleem en wellicht andere adviezen hebben die ik nog niet geprobeerd heb of wellicht wil ik wel horen dat er mensen zijn die dit ook hebben maar in de zomer maanden hier geen last van hebben.
Groetjes Nagini