schoenendrama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

schoenendrama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 16:58

Hoi bokkers!

Mijn voeten zijn erg gevoelig en na een hele dag op mijn benen staan doen mijn voeten aan de onderkant zo'n pijn. Ik ben sinds een tijdje vrijwilliger in het plaatselijke dierenasiel. We welken veel met water en iedereen draagt rubberen laarzen. Ik ben er van 9-17 uur en zit tijdens de middag een uurtje. De rest van de dag ben ik aan de slag. Ik heb de eerste dag met rubberen laarzen gewerkt maar dit was een drama. Tege de middag kon ik amper nog lopen en had ik overal bloederige blaren terwijl de laarzen bij de paarden al lang ingelopen waren en me helemaal paste.
De 2e keer heb ik mijn rubberen paardrij jophurs gedragen (de goedkoopste van de decathlon). Dit ging ene stuk beter maar op het einde van de dag weer erg pijnlijke voeten.
Sinds dien draag ik oude lederen sneakers, maar deze naderen echt het einde van hun leven. Ook loop ik hiermee dus de hele dag met natte voeten.

Als het weer warmer wordt ben ik van plan gewoon mijn trouwe fitflops (de echte dure) te dragen aangezien die hemels zitten. Maar daar is het nu wat koud voor.

Welke schoenen raden jullie aan?
- waterdicht
- zachte zool
- maat 39/40 (afhankelijk hoe hij valt)
-,niet te duur (aangezien het voor vrijwilligerswerk en ook smerige klusjes is)

prugelpiet

Re: schoenendrama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:00

Niet te duur word m dan niet, maar ik kan de hele dag lopen op mijn lowa wandelschoenen of dr. Martens.
Beide verre van goedkoop, maar dan heb je wel wat :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:03

dr. Matens vindt ik helemaal niets. voelde ook erg hard toen ik zo een keer van een vriendin aanhad.
Iowa ga ik een bekijken. Voor de ideale schoen is het budget erg rekbaar maar ideaal zou onder de 50 euro zijn.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:05

Misschien op marktplaata o.i.d. kijken voor Timberlands? Deze zijn erg stevig en waterdicht, en na een dag lopen heb ik nergens last van :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:06

Zoe_97 schreef:
dr. Matens vindt ik helemaal niets. voelde ook erg hard toen ik zo een keer van een vriendin aanhad.
Iowa ga ik een bekijken. Voor de ideale schoen is het budget erg rekbaar maar ideaal zou onder de 50 euro zijn.

Komt omdat dr. Martens van leer zijn, moet je zelf inlopen naar je eigen voetvorm :)
Ik heb geen idee of Lowa er is onder de 50, maar anders zou ik toch verder kijken naar wandelschoenen, die zijn gemaakt voor comfort tijdens veel lopen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:06

Ariat's zijn geweldige schoenen, helaas niet echt goedkoop

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:07

ik heb even gekeken naar dat soort schoenen. Maar bij mij oude (dure) wandelschoenen had ik snel last dat het nogal warm werd bij temperaturen zoals vandaag en die waren hetzelfe type. Dan gaan mijn voeten zwellen en heb ik nog meer pijn...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:09

Ik zou niet naar de schoenen kijken, maar voor eventuele steunzolen ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:10

ik heb steunzolen. Da is het probleem niet. Van de meeste schoenen zijn de zolen te hard of wordt het binnenin te warm waardoor ik last krijg. Met mijn steunzolen heb ik vaak nog meer last omdat die aan de harde kant zijn.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:11

Denk dat je naast het vinden van goede schoenen ook even kritisch naar je sokken die je draagt moet gaan kijken.
Wellicht zijn je voeten ongeschikt om nylon-sokken of uberhaupt sokken met een percentage nylon te dragen.
Misschien wat experimenteren met verschillende soorten sokken om er achter te komen wat je het beste kunt dragen.
Kan ook veel uitmaken qua temperatuur van je voeten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:13

ij mijn sneaker heb ik nooit last van te warme voeten en draag k dezelfde sokken. Ik draag vaak de lage sokken van h&m van de sport collectie (die fel gekleurde met luchtgaatjes aan de bovenkant)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:15

Ik zou dan als ik jou was naar andere steunzolen vragen/kijken, er zijn heel erg veel mogelijkheden namelijk (ik heb ze allemaal zo'n beetje gehad :+ )! Verder heb je bij de van Haren hele fijne, licht gewicht schoenen met allemaal leuke printjes/kleurtjes voor iets van 30E. Lijken op die sketchers!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:18

In combinatie met leren schoenen met dikkere zolen en wellicht een voering erin kan het laagjessysteem voor veel meer warmte zorgen dan in je sneakers. Sneakers zijn voor oorsprong sportschoenen en hebben vaak meer koelingseigenschappen dan stevige leren schoenen of rubberen laarzen.
Succes met iets te vinden waardoor je dag prettiger kan "verlopen".

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:22

Ik zou voor katoenen sokken en leren schoenen of laarzen kiezen, het wordt nu weer zomer dus welicht kun je ze in de aanbieding vinden nu. Timberlands vind ik zelf ideaal, waterdicht en ademend en ze gaan meerdere jaren mee. Omdat je zo slecht op laarzen reageert zou ik eerder voor natuurlijke materialen kiezen dan voor kunststof.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:25

ik kijk even naar timberlands, maar vrees dat die momenteel buiten budget gaan liggen.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:33

Quanneh schreef:
Misschien op marktplaata o.i.d. kijken voor Timberlands? Deze zijn erg stevig en waterdicht, en na een dag lopen heb ik nergens last van :)

Tipje: als je maat 39 of 40 hebt, even op de kinderafdeling shoppen. Ik heb maat 40 en draag in kindermaten Timberlands gewoon dezelfde maat. Scheelt behoorlijk wat, nog steeds duur, maar het zijn wel echt fantastische schoenen. Sinds ik ze heb loop ik nergens anders meer op en ik heb hele moeilijke voeten (en enkels en knieën).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:38

iemand isschien ervaring met sportschoenen voor lange dagen. En dan met dikkere zolen zodat ik niet meteen natte voeten hebt. Die lijken me heerlijk luchtig doordat ze ontworpen zijn voor sporten.

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:44

ik draag met mijn moeilijke voeten en steunzolen Redback s, heerlijk schoenen voor op het werk met stalen neus en thuis zonder. Deze heb ik gekocht bij de Agradi en meen dat ze zo rond de € 115,00 waren, wel met stickeractie.

Gevonden :
https://www.agradi.nl/redback-usbbk-black-11-46.htm

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:58

Misschien een idee tegen de natte voeten, ik gebruikte voor fietsen (mtb/crosshybride) als het slecht weer was speciale waterdichte sokken. Dan hoef je misschien minder rekening te houden met dat de schoenen waterdicht moeten zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:06

Wat voel je precies onder je voeten?
Al eens getest op bartonella (kattenkrabziekte)?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:08

Ik heb ariats met soort canvas. Dit zorgt dat ze super tegen blubber kunnen. Ze zijn wel wat duurder, maar hele goede zool en door het materiaal en soort leer gaat hij al jaren mee ondanks de blubber en nattigheid

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 18:22

Hannanas schreef:
Wat voel je precies onder je voeten?
Al eens getest op bartonella (kattenkrabziekte)?

ik voel een grote druk op de onderkant van mijn hiel en de ballen van mijn voeten als ik 3/4 uur rechtsta.
Kun je wat meer uitleggen over die ziekte en hoe je dat krijgt? mijn eigen kat krabt me nogweleens en 2 weken terug ben k gekrabd bij het uit elkaar halen van 2 vechtende katten...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:27

Misschien een rare vraag, maar hoe oud zijn je steunzolen? De gemiddelde levensduur voor orthopedische zooltjes is namelijk slechts 1,5 a 2 jaar.
Daarna moet je nieuwe aan laten meten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:28

Goed schoeisel is nou eenmaal duur. Naar comfort en materiaal word veel onderzoek gedaan en ja dat vind je terug in de prijs.
Ik moet op mijn werk veel lopen en staan.
Ik sweer dus bij mijn Puma veiligheidsschoenen. Deze zijn ook waterdicht en je hebt meteen ook een goede beschermende teenkap.