Help, pijn, ontstoken oor reden voor de HAP?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Help, pijn, ontstoken oor reden voor de HAP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 02:00

Dag Bokkers,

Sinds gisternacht heb ik, vermoed ik, een ontstoken oor. Heb al een tijdje wat meer jeuk dan gebruikelijk en sinds gisteren ook een zere oorschelp (vooral buitenkant/begin binnenkant). De jeuk is op momenten ondraaglijk en de pijn begint dat nu ook te worden, de pijn zit nu meer naar binnen toe, is erg scherp en er komt ook hoofdpijn bij. Heb otalgan oorspray gehaald in de hoop dat dat iets verlichting biedt maar dat valt tegen. Ik ben altijd helemaal vóór wachten tot maandagochtend maar begin nu toch te twijfelen of dit geen reden aan het worden is voor de HAP... Iemand advies? Ik ga ze sowieso bellen voor advies morgenvroeg.
Bedankt voor het meedenken alvast -O-

Littera

Re: Help, pijn, ontstoken oor reden voor de HAP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:03

Als het ondraaglijk is, zou ik bellen. Ze kunnen je beter advies geven dan wij. Heel veel sterkte, een ontstoken oor is heel naar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:29

Gewoon bellen :) ze zullen sowieso advies geven

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 03:15

Jahoor, bellen! :j Ben ondertussen helaas ervaringsdeskundige met 6 jaar lang, 12 keer per jaar oorontsteking door een resistente bacterie..

Zeker omdat je niet weet of het je gehoorgang is, of echt in je oor, zou ik niet tot maandag wachten. Het klinkt als je gehoorgang, maarja ik ben geen arts en zelfs al was ik het, dan kun je dat nogsteeds niet zeker zeggen zonder het gezien te hebben :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:33

Oh oorontsteking doet zo'n pijn! Gewoon bellen voor advies en tot die tijd flink pcm gebruiken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:46

Gewoon bellen... Weet helaas uit ervaring dat een ooronsteking echt niet te harden is. Beterschap!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:11

Is weinig meer aan te doen dan paracetamol.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:23

Neusspray en pijnstillers innemen. Bellen kan altijd natuurlijk. Ik heb twee jaar geleden ook aan de telefoon gehangen in het weekend. Het doet zo zeer en je weet niet waar je het zoeken moet.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:34

Een watje met slaolie ofzo wil ook nog wel eens wat verzachten. In jeb oor steken en gewoon even mee rondlopen, liggen, zitten! En ibuproven innemen, zit ontstekingsremmer in!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:47

Verschrikkelijk, ik heb een aantal weken geleden voor het eerst oorontsteking gehad en ik dacht dat ik doodging. HAP toen ook gebeld, toen ik geen antwoord kon geven op de vraag wat ik nou eigenlijk wou dat ze gingen doen, moest ik het nog maar even aankijken :Y)

Heel veel sterkte TS, hopen dat de pijn snel minder wordt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:52

MarJon schreef:
Verschrikkelijk, ik heb een aantal weken geleden voor het eerst oorontsteking gehad en ik dacht dat ik doodging. HAP toen ook gebeld, toen ik geen antwoord kon geven op de vraag wat ik nou eigenlijk wou dat ze gingen doen, moest ik het nog maar even aankijken :Y)

Heel veel sterkte TS, hopen dat de pijn snel minder wordt.

Voor het eerst? Jaloers _O-

TS; Oorontsteking kan ontzettend vervelend zijn, echt ondraaglijk, zeker bellen, want als er iets ontstoken is komt er druk, die weg gaat als je trommelvlies 'toegeeft', hier tegen kan je DA druppels geven of een kurtje, dus ik zou zo snel mogelijk bellen.

Sterkte.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 10:46

Bedankt voor het medeleven allemaal :-) ik heb vlak na het plaatsen van dit topic de HAP gebeld voor advies en ik mocht meteen langskomen. De arts daar legde uit dat ze bang waren voor een ontsteking van het bot, maar het bleek enkel een gehoorganginfectie te zijn. Heb oordruppels gehad met ontstekingsremmer en antibiotica. Ik hoop dat het snel wegtrekt, ben misselijk van de pijn en de jeuk is nog steeds erg aanwezig.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:02

Ik hoop dat je je snel bete voelt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:42

Het is inderdaad een erg vervelende pijn TS. Zeker pijnstilling slikken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:56

marleen_usar schreef:
Is weinig meer aan te doen dan paracetamol.

Pardon?? Een ontsteking gaat niet weg met paracetamol! Daarvoor moet je echt aan de antibiotica die ts zo te lezen gelukkig ook gehad heeft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:58

Meeste oorontstekingen kunnen zonder antibiotica ook uitzoeken. Maar voor de zekerheid kan je maar wel beter een kür nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:08

Uitzoeken??

Nou no way dat ik een oorontsteking op zijn beloop laat. Ten eerste is de pijn niet de harden, ten tweede ik werk dagelijks met veel telefoneren wat dan verre van leuk is en ten derde ik wil liever geen hoorbeschadiging oplopen omdat ik het laat uitzieken...

Ik heb al meer dan eens een vette middenoorontsteking gehad en toen ik na 2 dagen aankijken belde omdat de pijn echt vreselijk was werd er alsnog door zo'n assistente gezegd dat ik moest afwachten.
Nou ik ben geen typ die voor elk wissewasje de huisarts belt dus die heb ik figuurlijk door de telefoon heen getrokken en toen mocht ik opeens wel een uur later op het spreekuur komen en kreeg ik inderdaad een antibiotica kuur en druppels mee naar huis.

Jammer dat het dan weer zo moest.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:10

Ik heb denk ik wel meer dan 25 oorontstekingen gehad, altijd met een kuurtje, nooit extra gehoorbeschadiging opgelopen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 12:36

Foutje, te vroeg verzonden.
Laatst bijgewerkt door Maeve op 03-04-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 12:40

Echt lief dat jullie zo meeleven :-) voor de duidelijkheid, ik heb sofradex oordruppels gekregen, hierin zitten een ontstekingsremmer en 2 antibiotica begreep ik. Heb dus geen losse kuur gekregen. Hoop dat dat voldoende is want het is inderdaad niet te harden dit. Ik doe ook werk waarvoor ik de hele dag aan de telefoon hang maar hoef toevallig pas woensdag weer aan het werk, maar ik kan nu nauwelijks geluid verdragen, laat staan iets dat tegen mijn oorschelp komt (kraakbeen is extreem pijnlijk). Het vervelende is dat ik altijd erg misselijk word van pijnstillers dus ik probeer het uit te houden met paracetamol.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:42

AlwaysH schreef:
Ik heb denk ik wel meer dan 25 oorontstekingen gehad, altijd met een kuurtje, nooit extra gehoorbeschadiging opgelopen.

Nee ik ook geen beschadiging maar wel kuurtjes.. Niet zomaar " laten" dan word een echte ontsteking alleen maar erger.

Ts beterschap :(:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:50

Bij mij is de ontsteking nooit echt erger geworden als ik pas later aan de antibiotica begon. Het herstel duurt alleen veel langer.

Als je ontsteking in je middenoor zot is het natuurlijk wel gevaarlijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:57

Beterschap Maeve! Oorontsteking doet vreselijk veel pijn.. :(

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 21:46

Ondertussen zit ik volledig tegen het plafond van de pijn. Het wordt steeds erger, voelt alsof er iets moet "doorbreken" maar het gebeurt maar niet. Alsof ze met messen op mijn oor aan het inhouwen zijn. Iemand nog een tip wat ik kan doen ter verlichting? Ik ben bang dat ik zo weer ga bellen...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:46

wat voor pijnstillers gebruik je?