Teennagel half afgescheurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

Teennagel half afgescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 22:58

Oeps, vriendlief is net met zijn niet al te miniscule bouwvakkersschoenen tegen mijn teen aangebotst en nu is mijn teennagel verticaal naar beneden afgescheurd. Ik mis nu dus de helft. Omdat het flink bloedde heb ik het met wat water schoongemaakt en er een pleister opgedaan, maar ik zit nu net te bedenken dat dit misschien wel kan gaan ontsteken. En aangezien ik nogal vaak een onstoken vinger of teen heb vraag ik me af hoe ik dat het beste kan voorkomen. Naar de dokter hiervoor lijkt me niet echt nodig toch? Misschien een sodabadje ofzo? Jullie tips?

Mars

Re: Teennagel half afgescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:12

Auwww klinkt niet fijn!!
Dat t flink gebloed heeft lijkt me wel een goed ding want dan spoelt in ieder geval evt vuil weg. Even met water schoonmaken is sws prima.
Wellicht kun je morgen betadine scrub of antibacteriele zeep (Unicura bvb) halen en daarmee voorzichtig wassen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:16

Ik heb zelfde gehad, paard stampte op mijn teen. :+ Eigenaresse liep de tuin in en kwam terug met sap uit een aloë vera, om mee te koelen. Daarna elke dag een sodabadje, verlicht enorm en is bij mij dus ook niet gaan ontsteken.

Wel goed opletten dat je missende stuk nagel goed terugkomt en niet ingroeit. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:24

Ik heb mijn teennagel er ook af gehad - niet zo mooi verticaal als jij - en gewoon goed schoongehouden (met water) en bij ontstekingsverschijnselen direct sodabadjes genomen. In principe alles zoveel mogelijk 'open' laten als dat gaat (dus geen gaasjes enzo)
Niks meer van te zien nu. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:24

:(:) Ik zou een sodabadje, dikke klodder betadinezalf onder een verbandje en een slipper gebruiken ipv een schoen aanraden.

Auw

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:27

Voor nu goed ontsmetten, voor morgen door een erkend pedicure de schade op laten nemen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:50

Oei pijnlijk! Ik zou voor de zekerheid even weken in soda. Ik heb ontzettend vaak ontstekingen in mijn teen. Ook al verschillende keren operatief aan geprutst maar blijft terugkomen.

Laatste keer was het weer 'snij tijd' :+ maar heb het kunnen voorkomen door iedere dag soda en trekzalf. Krijg ook altijd antibiotica zalf maar die deed niks, trekzalf trekt echt letterlijk de troep eruit mocht het er zitten! Dikke klodder, verbandje eromheen en dan heb je ontstekingen iig uitgesloten.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 11:44

LadyMadonna schreef:
Voor nu goed ontsmetten, voor morgen door een erkend pedicure de schade op laten nemen.

Ale pedicures hier in de buurt hebben het zaterdag vandaag, maandag ben ik de eerste -O-

De andere helft is nu ook aan het loslaten, kan straks met een beeldschone grote teen de zomer in :')