Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 19:14

Hoi! Wij vrouwlijke ruiters worden natuurlijk ook ongesteld.. En het leven gaat ook dan door. :j je moet alsnog rijden, naar je paard of wathever dus ik ben benieuwd naar andere vrouwlijke 'ervaringen'. Als het de tijd van de maand is en ik ga rijden dan heb ik wel eens (vooral tijdens draf) ontzettende krampen... Niet altijd, maar soms en dan vooral in de draf dat het echt zeer doet in mijn onderbuik, echt steken zeg maar! Dit kan vooral in een les heel awkward zijn dat je gewoon zo'n zeer hebt dat je echt even moet stappen! Als ik individueel rijd dan is het opzich geen probleem, alsnog wel vervelend. Hebben meer vrouwen/meiden dit probleem? Ik weet dat een vriendin dit met haar rug heeft. hebben jullie tips hiervoor als je dit herkent? En hebben jullie nog kwaaltjes met je maandelijkse probleem en het rijden of juist totaal niet? ;)

Wesco

Re: Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:15

Gewoon niet rijden op die dagen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:19

Tampon erin, als nodig is een paracetamol erin en gaan met die handel... Ik ben inmiddels al tijden niet meer ongesteld geweest maar weet nog wel dat ik het rijden juist fijn vond om te doen. Een beetje in beweging zijn en afleiding doordat je je toch moet concentreren op wat je doet vind ik wel van positieve invloed op ongemakjes.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:26

Ik heb altijd enorm veel last van mijn menstruatie maar goddank nooit wanneer ik wil gaan rijden.
Nu stel ik het graag een paar maanden uit dus heb er niet meer elke maand last van, maar zelfs toen dat wel zo was merkte ik gelukkig geen verschil.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:31

Wat vervelend zeg!

Ik heb het geluk dat ik er eigenlijk nooit last heb. Paardrijden gaat bij mij dan ook prima, misschien ook omdat ik dan juist alleen bezig ben met rijden.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:31

Ik voel me juist dan beter, dan "vergeet" ik het even.

Andere sporten is niet fijn, maar paardrijden juist weer wel.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:32

Bij mij worden de krampen net beter als ik op mijn paard zit. Paardrijden werkt voor mij veel beter dan pijnstillers :). Ik schuur me wel altijd open aan het maandverband, heel irritant... Verdraag helaas geen tampons, doet echt teveel pijn

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:33

Nooit last van. Alleen heb ik af en toe als ik afstap het gevoel van een natte broek.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:12

xLes schreef:
Bij mij worden de krampen net beter als ik op mijn paard zit. Paardrijden werkt voor mij veel beter dan pijnstillers :). Ik schuur me wel altijd open aan het maandverband, heel irritant... Verdraag helaas geen tampons, doet echt teveel pijn

Doe je ze dan wel ver genoeg?

Heb echt een hekel aan een matras in m'n broek :+ zo voelt het tenminste.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:15

Nooit last van, dus kan altijd prima paardrijden!

Anders niet rijden, of eens met een tampon in, kijken hoe dat gaat?

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:23

Meestal tijdens het rijden denk ik er niet aan want dan heb ik volledige concentratie op mn paard. Gebruik wel vaak een nachttampon. Dat is net wat 'zachter'.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:27

Nooit tampon in, gewoon ene maandverband, hoe hard ik ook vloei! En geloof me, twee weken volop ongesteld zijn met buikpijn en een paard maakt je een harde vrouw :+

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:28

Zelf heb ik er eigenlijk juist geen last van als ik paard rij. Misschien pijnstilling gebruiken?

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:34

Stamper schreef:
Nooit last van, dus kan altijd prima paardrijden!

Anders niet rijden, of eens met een tampon in, kijken hoe dat gaat?

Hihi, ik draag sowieso altijd tampons! Vind maandverband echt heel vervelend met paardrijden. :o

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:40

AlwaysH schreef:
Nooit tampon in, gewoon ene maandverband, hoe hard ik ook vloei! En geloof me, twee weken volop ongesteld zijn met buikpijn en een paard maakt je een harde vrouw :+

2 weken? :(:) ben ik eens blij met 6 dagen! :D Respect _/-\o_

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:19

gett schreef:
xLes schreef:

Ja, maar ik ben nog maagd en erg nauw :(. Tampon inbrengen doet ook echt pijn (en moet ik eerst natmaken anders lukt het sowieso niet) en dan heb ik de kleinste/dunste maat die bestaat. Dus dan maar maandverband...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:24

Ik rij niet, zoizo sinds ik de pil pak laat ik ze bijna niet meer doorkomen, maar als ze doorkomen krijgt mijn paard een longeer of rustweekje.

Ik heb altijd verschrikkelijke rugpijn tijdens die week, en om daarmee te gaan paardrijden... Nee danku...

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:25

Er zijn van die menstruatiepijnstillers. Die hielpen bij mij erg goed.. Maar sinds ik compleet met de pil ben gestopt heb ik LANG niet meer zo'n last van mijn menstruatie!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:27

Ik heb juist van te voren heel veel pijn en als ik rijd helemaal geen en daarna weer wel.. Ik zit dus het liefst hele dagen dan op het paard :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:28

xLes schreef:
gett schreef:

Ja, maar ik ben nog maagd en erg nauw :(. Tampon inbrengen doet ook echt pijn (en moet ik eerst natmaken anders lukt het sowieso niet) en dan heb ik de kleinste/dunste maat die bestaat. Dus dan maar maandverband...

Als je een tampon nat maakt, gaat hij juist uitzetten. Ik gebruik ze al sinds ik voor het eerst ongesteld was en een tampon die niet goed zit doet inderdaad heel zeer, maar eentje die goed zit voel je niet zitten. Dat heeft niets te maken met maagd zijn. :) Heb je wel eens tampons met een inbrenghuls geprobeerd? Misschien vind je die makkelijker om 'goed' te doen. Of een kleine maat?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:30

Door mijn nieuwe pil geen last meer van maandelijkse ongemakken. Maar toen ik dat nog wel had hielpen de Aleve tabletjes tegen menstruatiepijn mij altijd heel goed. Daarnaast inderdaad tampon want vind dat frisser voelen dan maandverband.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:32

xLes schreef:

OB mini (en zeker niet nat maken), ik ben ook nauw, maar de mini's passen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:32

Ik heb gelukkig de eerste 2 dagen de meeste pijn en dan rij ik gewoon niet :P

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:35

Ik heb eigenlijk nooit pijn, slik de pil wel zo dat ik op zondag of maandag ongesteld word, zaterdag dan weer rijden en dan heb ik genoeg aan een inlegkruisje gelukkig. Soms ook dat niet meer.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:39

Ik heb meestal alleen een dag wat last van mijn onderrug dan. Maar ik rijd niet, voel me dan meestal vies en doe ook geen andere sporten, blijf lekker thuis.
Toen ik nog aan de pil zat kon ik rijden wanneer ik wilde. Als er dus een poosje mooi weer werd verspeld slikte ik die door. Nu moet ik helaas altijd afwachten elke maand :D Maar dat was ook het enige voordeel aan die pil dat ik bijna nooit meer ongesteld werd, zitten veel meer nadelen aan.