Ruiterfitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Ruiterfitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:04

Na vandeweek buiten adem op mijn paard gezeten te hebben, vond ik het genoeg. Genânt zelfs!! :n

Tijd voor meer conditie! *\o/* :):)

Hier en daar hoor je wel eens wat over ruiterfitness. Op Youtube kun je onder ruiterfitness ook wel wat leuke filmpjes vinden. Mij lijkt het leuk om een centraal topic te hebben voor degenen die hiermee aan de slag zijn, of gaan en wellicht kunnen we elkaar ook motiveren en inspireren met leuke oefeningen en vorderingen.

Voor mezelf; ik wil vaker fietsen naar mijn paard. 20 min heen en 20 min terug is bij elkaar toch 40 minuten en dan lekker doortrappen! En op mijn houding letten zoals je op je paard ook doet; buikspieren aanspannen, schouders ontspannen, hakken naar beneden, pedaal onder de bal van je voet en je tenen naar binnen. :')

En langzaam wat oefeningetjes oppakken zonder meteen 5 dgn plat te liggen van de spierpijn. Beetje opbouwen dus.

Wie nog meer?

Duke

Re: Ruiterfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:23

Ik vind van mezelf dat als ik van mijn paard een goede conditie vraag, dat ik dan ook zelf een goede conditie moet hebben. Ik doe aan hardlopen en Crossfitten en om alles soepel te houden, doe ik yoga. Verder probeer ik veel te fietsen. Soms ga ik weleens een rondje hardlopen met m'n paard naast me. Kijken wie eerder moe is.

Ik vind het prettig dat ik, als ik rijd, hetzelfde uithoudingsvermogen heb als mijn paard. Dat ik alles wat ik aan moet spannen, netjes kan aanspannen, dat ik een flinke buitenrit zonder gehijg kan uitzitten en netjes kan blijven meebewegen. Hij doet het meeste werk, dus mag hij verwachten dat ik ook fit ben. Ik ben niet altijd in topconditie geweest en dan merk ik dat rijden dan gewoon zwaarder is en ik sneller verslap. Ik rijd veel beter nu en mijn paard is daardoor ook veel netter in zijn bewegingen. Hij zijn buik aanspannen, ik mijn buik aanspannen. Dat werkt gewoon veel beter. Maar dit is hoe ik het wil en zie hoor.

Dus ik doe al heel veel om fit en in conditie te zijn.