Van winter- naar zomermens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van winter- naar zomermens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:09

Echt heel raar. Ik ben al vanaf kinds af aan een wintermens geweest. Ik had het nooit koud, kon desnoods in een t-shirt door de sneeuw lopen en nog had ik het warm.

Tot deze winter. Ik heb het eigenlijk vanaf het begin van de winter koud gehad. Alleen in een pyjama onder een deken of wanneer ik hard beweeg heb ik het warm, maar verder maakt het niet uit hoeveel lagen ik aantrek; met één hemd, twee t-shirts waarvan 1 met lange mouwen en een dikke trui heb ik het nog steeds koud. -O-

Ik heb nooit echt van benauwde hitte gehouden, ik had altijd een hekel aan dat benauwde vochtige. Echter was ik vorige week in een tropische kas en vond ik dat opeens heerlijk! Helemaal niet benauwd, ik kon op de een of andere manier veel beter tegen dat vochtige en de 30 graden deed mij echt tot rust komen.

Hoe kan het komen dat ik opeens zo ben omgeslagen? Dit is allemaal totaal nieuw voor mij. Ik heb in september meegedaan aan de Amsterdam City Swim en ben daar onderkoeld geraakt, heeft dat misschien voor de omslag gezorgd? Hebben nog meer mensen dit?

Grapjasjes12

Re: Van winter- naar zomermens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:48

Ik heb dit 3 jaar geleden gehad! Het was een hele strenge winter en het duurde en duurde maar. Ik stond elke dag urenlang les te geven, dus allicht dat ik wat bevooroordeeld was :+
Sindsdien kan ik niet meer tegen kou en zit ik het liefst in tropische warmte. Dat is mijn hele leven andersom geweest!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:51

Ik kan niet tegen de warmte en niet tegen de koude. Geef mij maar 21 graden en een zachte bries. En dan presteer ik het nog om in een trui te lopen. Vaak kom ik na twee maanden hitte er achter dat ik ook nog een korte broek heb en verschijnen er een paar melkflessen op stal, je ziet de paarden schrikken :D :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:54

Geen idee of het door onderkoeling kan komen, maar je bent natuurlijk nu hormonaal langzaam volwassen aan het worden als je leeftijd in de profiel nog klopt.

Ik ben zowel een zomer als wintermens. Heb het niet snel koud, vind vorst heerlijk. Maar kan ook erg goed tegen warmte zolang het niet heel plakkerig vochtig is en mijn hoofd bedekt is.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:55

Haha klinkt als mijn verhaal :P Ik liep vroeger ook altijd in shirtjes, zonder sokken, etc. Dat is geloof ik op mijn 17e of 18e omgeslagen en nu ben ik echt de grootste koukleum ooit :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:58

karuna schreef:
Geen idee of het door onderkoeling kan komen, maar je bent natuurlijk nu hormonaal langzaam volwassen aan het worden als je leeftijd in de profiel nog klopt.

Ik ben zowel een zomer als wintermens. Heb het niet snel koud, vind vorst heerlijk. Maar kan ook erg goed tegen warmte zolang het niet heel plakkerig vochtig is en mijn hoofd bedekt is.

Leeftijd klopt. Daar zou je inderdaad weleens gelijk in kunnen hebben.

Ik word echt alleen nog warm met een fleecepyjama, dikke sloffen en een badjas eroverheen aan. En dan het liefst nog op de bank als een burrito opgerold in een dekentje. Ik herken mezelf werkelijk niet terug. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:02

Ik zit nu in de overgang en daaraan merk ik dat ik juist veel sneller bloedje warm ben en me gek zweet. Kan best dat na je pubertijd precies omgekeer gebeurd.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:20

Hier net omgekeerd :')
Vroeger kon ik uren liggen bakken in de zon, nu krijg ik het al benauwd als het 25 graden is. Geef mij maar de herfst :-)