Gekneusde hand, afplakken of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Gekneusde hand, afplakken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:45

Hallo bokkers,

ik heb twee dagen geleden op een vrij stomme wijze mijn hand gekneusd en ben gewoon door gegaan waar ik mee bezig was, en heel eventjes gekoeld. Nu, twee dagen later, is mijn hand blauw, dik en pijnlijk. Het heeft tijd nodig, ik heb met mijn gekluns wel vaker wat gekneusd := Maar nu, als ik mijn pink aan mijn ringvinger vast tape, waardoor het minder zeer doet, gaat het beter. Maar is dit wel verstandig? Ik tape het nu alleen vast met sporten en op school (praktijk opleiding), waardoor ik het niet overbelast.

Of is het verstandiger de huisarts te bellen? Ik ben niet iemand die gauw de huisarts belt namelijk :=

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:47

Ik zou er voor de zekerheid toch even naar laten kijken :j

Phen

Re: Gekneusde hand, afplakken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:51

Ik zou er inderdaad even naar laten kijken. Misschien is het meer dan alleen gekneusd.
Wat heb je precies gekneusd? Je pink + ringvinger of echt je hand(palm)?

Ik heb 1 keer mijn ringvinger gebroken en die werd aan mijn middelvinger vastgemaakt met 'buddies'. Verlichtte de pijn zeker!
Maar echt aan elkaar tapen lijkt mij niet heel verstandig. Voor een korte periode kan het, maar als je het een langere tijd ophoud gaat het smetten (huid op huid).

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:51

Vasttapen en rustig aan doen. Je moet een kneuzing wel bijven bewegen, zodat het bloed beter afgevoerd wordt, maar niet overbelasten.

Ik zou het gewoon even laten gaan, kneuzingen zijn pijnlijk en kosten tijd. Maar als je twijfelt of het gebroken is, dus als de pijn echt extreem is, zou ik wel even bellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:53

Het is niet heel erg extreem, de eerste nacht alleen. Een foto maken van de blauwe plek/zwelling heeft geen zin, ik ga namelijk gewoon door met het schilderen van schilderijen en het aflakken, mijn hand zit nu onder de verf. Ik probeer het gewoon te gebruiken waarbij nodig, maar dan een beetje lastiger zoals nu :P Als het na een week of 2 weken niet beter is, wou ik de HA wel bellen....

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:59

Het is misschien een idee om een gaasje tussen je vingers te doen, dat neemt het vocht (zweet e.d.) op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:20

Kan niet zo veel kwaad hoor, aan elkaar tapen. Het is namelijk precies het advies dat ik van de huisarts kreeg. Inderdaad - gaasje ertussen tegen het smetten en regelmatig even losmaken en bewegen zodat het niet stijf wordt. Rust is namelijk ook belangrijk voor de genezing van een gekneusde vinger.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 17:22

Oke, bedankt voor de tip! Dat gaasje is inderdaad wel een slim idee, gelukkig al wel vaker genoemd :P

Had vandaag praktijk les Rund, ik braaf afgetaped, maar ondanks het oppassen en de tape, doet het toch weer behoorlijk zeer. Ben ook zo stront eigenwijs :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:31

Mijn dochter had een maand of twee geleden precies hetzelfde als jij nu. Ik herken het :=