Operatie carpaal tunnel syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Operatie carpaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:11

Hallo bokkers

Ik ben opzoek naar mensen die zijn geopereerd aan carpaal tunnel syndroom

Vandaag is er besloten dat ik een operatie krijg voor carpaal tunnel syndroom as vrijdag kan ik al terecht

Nu is er gezegd 4-6 weken niet tillen ik werk op een strandpaviljoen dus erg veel tillen en vol gas door (ben bedrijfsleider)

Na hoe lang gingen jullie weer werken en wat voor werk?

En hoe snel konden jullie weer paardrijden?

MoniqueT

Re: Operatie carpaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:16

Ik denk dat die vier tot zes weken wel reëel zijn. Je verliest de kracht in je hand echt en de eerste twee weken moet je al helemaal nergens op rekenen. Heb je heel veel last of is het voor jou handiger om na het seizoen een tijdje uit de running te zijn?

Ik ben aan beide handen geopereerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch zeker 3 maanden nodig had voor ik weer een beetje pijnloos kon mennen (rijden deed ik niet). Verder viel het best allemaal mee hoor, was snel genezen, weinig pijn, maar bepaalde bewegingen zijn lastig. Ha, het lastigst de eerste week? Mijn broek optrekken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:22

Mijn moeder heeft het ook aan beide handen gehad en is blijvend gehandicapt. Dat is niet meer goed herstelt en heeft nu aan beide handen braces en nog maar een kracht van in één hond 11% & aan de andere hand 23%... Ze heeft er na de operatie ruim een half jaar last van gehad als in echt pijn. Nu heeft ze chronisch pijn aan die met medicijnen goed te onderdrukken is.

Achteraf had mijn moeder niet naar zo'n 'carpaal-dag' moeten gaan waarbij de chirurg de ene na de andere opereert maar zich apart moeten laten opereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:22

Alleen maar 4 tot 6 weken niet tillen? Ik mocht ze volgens mij ook niet bewegen hoor. Ik ben ook aan beide handen geopereerd, niet tegelijk uiteraard. Maar bij mij is het dan ook al weer een jaar of 6/7 geleden, dus ik weet niet hoe dat dit nu gaat eigenlijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:33

Ik ben ook aan beide polsen geopereerd. De eerste plaatselijk verdoofd (eens en nooit meer weer) de ander onder algehele narcose (geen gepruts met nog meer verdovingen geven en toch nog de operatie voelen alleen veel last gehad van de narcose daarna). Beiden waren op dagen dat iedereen met CTS geopereerd worden en ik heb daar geen enkel probleem mee gehad.

Het duurde 6 weken totdat ik mijn polsen goed kon gebruiken en wat langer totdat alle kracht terug was.
Ga hier ook echt vanuit want anders forceer je het en dan duurt de pijn en opbouw van de kracht langer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:34

Bij mij is het inmiddels 13 geleden, maar ik mocht nadat de hechtingen eruit waren (10 dagen) weer gewoon alles doen. Al lukte dat soms niet vanwege pijnlijke steken, maar dan laat je het vanzelf.

Ik ben ook in een gewoon ziekenhuis geopereerd, de ene hand zes weken na de andere. Toen kon ik dus alweer heel veel met de eerste.

Ik heb bij de eerste een blokverdoving gehad (hele arm) en bij de tweede zelf gevraagd om plaatselijke verdoving. Ik vond het laatste veel fijner, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:53

Helaas kan ik het niet uitstellen na het seizoen heb het accuut opgelopen waardoor heel erg veel last.
Kan niets zwaars tillen en ben ik eigenwijs en doe ik wel meer is heel mijn onderarm dik en pijnlijk.

Hebben jullie toen ook oefeningen mee gekregen om thuis te kunnen oefenen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:09

Dan zou ik gewoon nu doorbijten, je kan toch al niet tillen. En als je nu laat opereren, ben je in elk geval vanaf begin juni weer volledig inzetbaar waarschijnlijk.

Ik kan me geen oefeningen herinneren ...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:49

Mijn moeder is ook aan beide polsen geopereerd hiervoor. Zij kon de eerste weken bijna niets. Maar ze is er volledig van hersteld! Geen pijn, geen beperkingen, geen raar gevoel, alles normaal :)
Als je je rust pakt, geneest het sneller dan wanneer je de dingen te snel weer oppakt. Op je werk is heus vervanging te vinden, dus daarvoor moet je echt niet sneller beginnen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:14

Echt niet tillen en sjouwen hoor! Dat laat je je personeel dan maar mooi doen. Ik ben aan 1 hand al geholpen, de andere moet nog. Als je je niet aan de voorschriften houdt, loop je kans dat de wond niet mooi geneest of de zenuw gaat verkleven en dan ben je nog veel verder van huis.

Sterkte!

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:34

Ik ben ook een jaar of 10 geleden geopereerd onder volledige narcose via de 'ouderwetse' methode dus niet via de kijkbuismethode. Die weken rust moet je echt nemen want als je verklevingen krijgt ben je verder van huis. Bij draaien van de hand en tillen voelde ik de zenuwen in mijn pols dus dan laat je het ook vanzelf wel. Als je te snel wilt duurt de genezing des te langer. Bij mij is de operatie prima gelukt en is mijn hand weer 'als nieuw' (maar het duurde wel even) Sterkte in ieder geval!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:40

ik ben een jaar of 15 geleden aan beide handen geopereerd, met een half jaar ertussen. Eerst rechts, dat was vreselijk, ik heb 2 weken thuis gezeten, kon niet autorijden, helemaal niets. Ik stond toen nog voor de klas, maar ik kon er gewoonweg niet komen en kon geen nette kleren aan. Ik ben een maand niet bij de paarden geweest.

Bij de andere hand ging het anders, ik had zelf van dat zelfklevende verband meegenomen, donkerblauw, dat hebben ze eromheen gedraaid en na 2 dagen zat ik alweer op een paard, zonder zadel, want aansingelen lukte niet. Ik ben direct weer gaan autorijden, mitella meteen weggegooid.

Achteraf is de linkerhand (waar ik me dus niet mee aan de voorschriften heb gehouden) het best "gelukt". Rechts slaapt nog wel eens en er schiet nog wel eens een stroompje door, maar niet erg genoeg om er iets aan te laten doen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:50

ik ben ook aan beide polsen geopereerd, is nu 5 jaar geleden. Ik kon al snel best veel maar voor een goed herstel is het gewoon belangrijk dat je je houdt aan de gestelde rustperiode.
Ik ben volledig hersteld.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:10

Veel verschil dus bij iedereen zelfs per kant
Werk is geregeld hoor maar vind het loslaten te moeilijk

Ben benieuwd morgen hoe het voelt

Hoe lang werkt zo'n plaatselijke verdoving ongeveer uurtje of 2?
Heb je daarna veel pijn dat je echt thuis zit of kan je wel even naar een braderie bv??

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:45

Ik ben nu dik een half jaar geleden geholpen. Had geen gevoel meer in mijn hand.
Ik vloog de eerste dag letterljk bij de muur omhoog van de pijn. Na de 2e dag geen pijn meer. Dus blijf thuis is mijn advies.
Helaas zijn niet al mijn klachten weg maar ik vermoed dat dat een andere kwaal is.
2 weken niet auto gereden. Daarna "therapeutisch" aan het werk en na 6 weken weer volledig in de zorg... Was niet mijn keuze, lichtelijk die kant op gepushed maar doordat ikzelf wat diensten had geruild nog een week extra rust kunnen pakken. Neem de tijd om te herstellen! Mijn kracht in mijn hand is nog stees niet optimaal.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:50

Ik lees even mee. Ik wordt 11 april geopereerd. Ik heb een tweeling van bijna 4 maanden dus komt eigenlijk helemaal niet uit maar ja het komt eigenlijk nooit goed uit.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 00:41

heb je ondertussen de operatie al gehad? hoe is nu met je? Bij mij zit de operatie er ook aan te komen na al jaren last te hebben.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:04

Gisteren gehad. Wel lastig typen met links. Spuit viel wat tegen maar operatie was maar 6 minuten. Pijn valt ook erg mee. Zit nog drukverband om met mitella

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 08:45

Jep vorige week vrijdag geholpen stelde echt niets voor vond ik.

Eerste dagen even lastig met het druk verband en daarna is het soms pijnlijk als je je hand overstrekt te snel dan voelt het net of alles kapot scheurt.

Ik ben meteen begonnen met handtekeningen.

Moet morgen terug om de hechtingen te laten verwijderen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 17:50

Hoe gaat het met jou corinec?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:18

bij mij linkerpols ca 20 jaar geleden geopereerd. Ben toen al vrij snel rustig aan begonnen met werken op advies van de neuroloog. Pijn was direct weg. De "wond" is nog wel steeds gevoelig. Kan er bijv. niet met een vinger overheen wrijven. Verder kan en doe ik alles maar moet ik heel goed oppassen dat ik er niet hard mee sla. Een weidepaal in de grond slaan is dus foute boel, dan heb ik een week last van mijn arm.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:33

Gaat eigenlijk wel aardig. Kan alleen nog niet tillen of kracht zetten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 09:54

Heb je niet als je wat hebt gedaan daarna last van je pols onderarm

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:14

Als ik te veel doe voel ik het wel.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:35

Ik ben aan beide polsen geopereerd. Ik was beide keren na 1 week weer aan het werk. Ik werkte toen met paarden, stallen uitmesten deed ik niet maar opzadelen en longeren wel.

Nergens last van gehad