Vroeger had ik nooit problemen om op gewicht te blijven, maar sinds ik op kamers studeer is dat een heel ander verhaal. Ik ben op twee jaar tijd een dikke 8kg aangekomen. Er zullen vast wel lotgenoten zich hierin herkennen als ik zeg dat het wel makkelijker is om even wat eten te gaan afhalen of laten leveren dan zelf iets te maken. Ook sport ik minder frequent, en dat is ook te merken aan mijn lijn. Hier om de hoek bevindt zich een nachtwinkel waar ik 's avonds ook wel eens heenga voor een nachtelijke snack zoals koeken of een zak chips, dat moet gedaan zijn. Ik heb tijdens mijn tienerjaren nooit last van puistjes gehad, maar nu heb ik de ene na de andere, ik voel me gewoon écht niet meer gezond.
Frisdrank drinken doe ik niet, het zit 'm bij mij echt in het eten. Als ik 's ochtends een pak koeken open is dat 's avonds gegarandeerd al op. Ook ben ik liever lui dan moe en eet ik op kamers minstens tweemaal per week pasta of rijst, gewoon omdat het snel en makkelijk klaar te maken is.
Vandaag heb ik het anders aangepakt. Ik ben naar de winkel gegaan en heb me een hoop gezonde dingen gekocht. Mijn enige moment van bezwijken was toen ik daarnet toch even een chocolade cappuccino heb gedronken, maar cold turkey stoppen is dan ook niets voor mij, anders bezwijk ik toch aan een enorme vreetaanval. Ik schrijf nu ook alles op wat ik eet en geef er een score bij van 1 tot 10 van hoeveel honger ik had om te eten. Zo kan ik mezelf er wel mee confronteren wat voor oliebol ik allemaal naar binnen werk zonder dat ik écht honger heb. Dit is echter ook mijn laatste lesweek voor de vakantie. Vanaf volgende week verblijf ik dus weer twee weken thuis en dan gaat het sporten ook terug opnieuw beginnen. Als ik dit alvast twee weken kan volhouden zal het erna hopelijk ook makkelijker zijn om niet te bezwijken als ik me weer op kamers bevind.
De reden van dit topic? In het verleden heb ik dit al vaak geprobeerd, telkens zonder succes. Ik hou het dan enkele dagen vol om dan één keer te cheaten en vervolgens weer in mijn oude gewoontes te vallen. Ik ben echt op zoek naar lotgenoten die dit samen met mij willen doen, het studiemotivatietopic heeft ook wonderen gedaan voor mijn schoolresultaten, ik kan dus blijkbaar mijn doelen beter bereiken in groep

Dus wie doet er mee met mij? Lijkt het jullie ook wat om wat je op een dag gegeten hebt met punten hierin te gooien?
Groetjes SG