hoe je benen trainen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

hoe je benen trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 20:21

hallo :wave:
Ik heb een vraagje, ik wil graag dat m'n benen wat dunner worden en wat meer spieren daar krijgen.
Ik weeg nu 55 kilo en mijn lengte is 1.65 dus er hoeft verder niks meer vanaf, maar ik merk gewoon dat mijn benen gewoon erg dik zijn en ik heb echt geen flauw idee hoe je die dunner kan krijgen en er meer bespiering op krijgen.
Ik volg de opleiding beveiliger, dus ik doe al heel veel kwa trainingen.
Alleen ik merk gewoon dat mijn buik en armen wel gespierd worden maar mijn benen niet :(:)

heeft er iemand een tip voor me? :D

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:39

Ik doe altijd de oefening 3x 15 keer doen alsof je gaat zitten maar dan niet echt gaan zitten en je knieën ook niet voor je voeten uit laten komen. Als het goed is train je hier je boven benen en billen mee. Succes!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:01

Jinah&Summer schreef:
Ik doe altijd de oefening 3x 15 keer doen alsof je gaat zitten maar dan niet echt gaan zitten en je knieën ook niet voor je voeten uit laten komen. Als het goed is train je hier je boven benen en billen mee. Succes!

Wat jij bedoelt is squaten, dat moet je wel op de juiste manier uitvoeren anders heb je zo een blessure!

lovelyfiefy

Re: hoe je benen trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:13

ik kan je wel vertellen dat van paardrijden je benen waarschijnlijk niet veel dunner gaan worden.
Van spieren wordt je namelijk juist nog even wat breder :p
Zolang je voor jezelf het verschil tussen spieren en vet kan onderscheiden en dus snapt dat ze dan niet dunner gaan worden (zolang ja paardrijdt of bijv. veel fietst etc.) is er niks aan de hand lijkt mij ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:09

Hardlopen en squaten (liefst op een gegeven moment met wat gewicht, zoals een kettlebel of een dumble in je handen houden o.i.d.).

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:13

Squats, deadlifts en traplopen ;-)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:17

maximuss schreef:
Squats, deadlifts en traplopen ;-)

Deadlifts? Dat is meer voor armen en rug.
Eerder overheadsquats, frontsquats en backsquats.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:27

Zeker niet. Deadlifts zijn voor hamstrings en kont. Armen blijven statisch en rug en Core gewoon opgespannen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:34

maximuss schreef:
Zeker niet. Deadlifts zijn voor hamstrings en kont. Armen blijven statisch en rug en Core gewoon opgespannen.

Dit inderdaad.

Verder: Er zijn heel veel '10 minutes workouts' op youtube te vinden. Zoek daar eens tussen. Hoef je zelf ook niet na te denken welke oefening je daarna wil doen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:00

maximuss schreef:

Mmmm... tuurlijk, maar echt effectief voor de benen zijn de oefeningen met squats.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:04

lunges ook effectief en zwaar.

tegen de muur met je rug en dan zakken net of je op een stoel zit en vasthouden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:07

Uhm van squaten en lunges worden Jr benen alleen maar gespierde en dus breder :P

Ik zou gaan voor hardlopen.. krijgen je andere soort bespreking van in je benen...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:07

Thuis je benen trainen kan best makkelijk

Squatten met gewicht? Pak iets zwaars in je handen (dik zwaar boek bv?) en klem dit met gekruisde armen tegen je borst.. squatten maar.

En inderdaad. De trap op en af lopen.

Op youtube vind je zo ontzettend veel thuis oefeningen maar persoonlijk vind ik de sportschool toch het prettigste. Je betaald ervoor wat eigenlijk weer een druk erachter legt waardoor je 'moet' gaan

En zoek een workout partner! Elkaar stimuleren om te gaan is het gemakkelijkste en tevens ook erg gezellig :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:47

@ Duke: voor evenwichtige spierkracht in de bovenbenen heb je je hamstrings nodig en squats doen daar niet veel voor. Met deadlifts verbeter je ook je "laadvermogen" ;-) voor je squats.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:50

Ik vind dat snelwandelen (en dan niet zó snel als op tv, maar gewoon wel doorlopen) het beste werkt om je benen wat smaller te maken..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:53

Zeker deadliften, squaten en good mornings :D De volgende dag loopt je altijd als een pasgeboren gazelle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:12

Duke schreef:
maximuss schreef:

Mmmm... tuurlijk, maar echt effectief voor de benen zijn de oefeningen met squats.

Squats zijn voor de bovenbeenspieren (voorkant en deel kont) deadlift voor de hamstrings... Dus ja deadliftsoefeningen zijn ook hele goede beenspieroefeningen, voor de achterkant :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:17

Lizzle schreef:
Zeker deadliften, squaten en good mornings :D De volgende dag loopt je altijd als een pasgeboren gazelle.

The day after leg day _O-

Afbeelding

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:12

Squaten en uitvalspassen (oftewel lunges) met gewicht.
Mijn beenspieren zijn enorm gegroeid in 1 jaar tijd, onder andere door veel squats en lunges, maar ook door trainen in de duinen, dus zware duinen omhoog rennen, sprintjes, andere oefeningetjes. Spierpijn gegarandeerd, maar beenspieren ook :D moet je natuurlijk wel net in de buurt wonen van omgeving met duinen, anders misschien een heuvelachtig gebied?

Met squats kun je overigens ook nog eens alle kanten op, Sumo squat (met je benen wijder staan dan normaal), squat jumps (squat met jump erbij), squat-burpee-squat, noem maar op, even beetje googlen dan kom je veel tegen met uitleg. Let er zoals gezegd wel op dat je je squat goed uitvoert, anders krijg je gegarandeerd last van je knieën en/of rug.

*edit* zou een deadlift niet zomaar gaan proberen, daar komt veel techniek bij kijken anders ga je blessures oplopen, die zou je dan eerder eerst moeten oefenen met begeleiding..