Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Met alle respect...: maar waarom met pijn op de borst, "fladderende" hartslag, op hol geslagen hartslag niet naar de spoedpost? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je met zulke klachten zo lang doorloopt.
Het hoeft niet je hart te zijn, kan ook je maag zijn en vooral het boeren komt me bekend voor van mensen met klachten aan de gal maar daar passen de klachten van het hart niet helemaal bij.
Mloes schreef:Klinkt als het verhaal van mijn vriend! Hij heeft hier al jaren last van. Ook regelmatig hartfilmpje laten maken, kwam nooit wat uit. Enige wat opvalt is dat zijn hart vrij groot is (sporthart) en zijn hartslag in rust rond de 45 zit. Hij heeft wel extrasystolen (soort ritmestoring), waardoor zijn hard onregelmatig klopt. Dit is onschuldig in zijn geval.
Bij mijn vriend denkt men aan chronische hyperventilatie. Verkeerde ademhaling veroorzaakt dit bij hem. Hij loopt nu sinds een tijdje bij een Ceasar-therapeut (oefentherapie). Op vaste momenten in een dag bewust focussen op zijn ademhaling helpt hem goed; ook bij hem zit zijn ademhaling te hoog. Stress triggert de boel behoorlijk, net als teveel koffie, alcohol en te vet eten.
Cayenne schreef:Ik dacht ook direct aan hyperventilatie.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al een 24 uurs meting gehad met hartkastje?
ingeb0rg schreef:heb nu omeprazol gekregen ook voor mijn maag, maar daar komt toch mijn maagzuur weer doorheen, ik denk dat alles gewoon heel erg geïrriteerd is. De dienstdoende arts denkt ook dat het door mijn maag komt, omdat alles zo dicht bij elkaar zit.
ingeb0rg schreef:Klinkt inderdaad erg bekend! Gister na de bètablokker ging het nog niet dus ben naar de spoedpost geweest, ik dacht serieus dat mijn hart nog steeds tekeer ging en vreemd deed, terwijl heel duidelijk bleek dat hij netjes 80 slagen per minuut klopte en mijn bloeddruk was ook keurig. Toen drie hartfilmpjes laten maken en er is gewoon niks op te zien.
Raad eens? Daarna ging het opeens een stuk beter, heb nu omeprazol gekregen ook voor mijn maag, maar daar komt toch mijn maagzuur weer doorheen, ik denk dat alles gewoon heel erg geïrriteerd is. De dienstdoende arts denkt ook dat het door mijn maag komt, omdat alles zo dicht bij elkaar zit. En ik dus chronisch hyperventileer en dus ook paniekaanvallen heb en deze erg lang duurde (lees drie dagen) na die tests gister op de spoedpost ging het beter, ze heeft met ook oxezapam gegeven en ingenomen om lekker te kunnen slapen. Ging prima![]()
Ik ga 14 april toch nog voor die hartecho, gewoon om alles uit te sluiten en dan ja, dan maar kijken dat als dat het niet is ik inderdaad in therapie ga voor ademhaling en eventueel een psycholoog.