Pijn in been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:17

Op zaterdagavond kreeg ik vanuit het niets pijn in mijn linker kuit, een gevoel van spierpijn met wat lichte kramp.
In slaap komen was wat lastig vanwege het lichte krampen af en toe maar verder prima geslapen.
Zondag uit bed gekomen met nog meer pijn, de hele dag heeft het krampen aangehouden.
Maandag zo erg dat ik amper op mijn been kon staan, ook liggen deed zeer, gek genoeg leek het wat verlichting te geven als ik even wat liep.
Gisteren naar de huisarts geweest die een overbelasting vermoed maar ik heb geen idee waarvan, heb afgelopen weekend niet veel meer gedaan dan anders en de pijn begon 's avonds toen ik rustig op de bank zat.
Sinds vandaag lijkt de pijn verder door te trekken naar boven, de knieholte en de onderkant van mijn bovenbeen.
Lopen doet niet altijd echt pijn, soms is het wat oncomfortabel maar lukt het wel maar met name trap op en af is erg pijnlijk.
Heb van de huisarts eigenlijk geen advies gekregen, mag ik nu wel gewoon bewegen of moet ik echt rust houden nu?
Rust houden gaat sowieso al niet eigenlijk met 2 kleine kindjes maar af en toe even met de beentjes omhoog lukt wel.
Mocht mijn been rood en/of dik worden moet ik terug en ook als het over 4 weken niet beter is.
Iemand ervaring hiermee en hoe snel was het bij jou over?

Jolien87

Re: Pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:18

Heb je geen spatader?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:25

Geen last in je onderrug?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:31

Geen spatader, wel een beetje last van mijn onderrug (kan ook komen doordat ik mijn menstruatie nu heb).

Loop ook al langere tijd met hartkloppingen, is bij de cardioloog niets uitgekomen, en daarbij regelmatig rugpijn (met name de bovenrug) en tussen de schouderbladen. Maar ik neem aan dat dit allemaal los staat van elkaar.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:32

Pas op voor trombose in je been. Jou klachten lijken hierop. Is je been dikker?
Bij trombose is je been niet altijd rood en glanzend ( waar artsen vaak naar kijken)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:36

trombose is een optie,

maar ook een tekort aan magenisium zou kunnen.

dus misschien even bloedprikken om te kijken of er ergens tekorten aan zijn?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:42

Ik vind mijn been niet dikker dan het andere, daar heeft de HA ook nog naar gekeken.
Ze vroeg wel het een en ander en kwam daarna tot de conclusie dat er heel weinig kans op trombose is, omdat mijn enige 'risicofactor' roken is.
Hoe kom ik er achter of het dat is?

Toevallig heb ik vandaag gebeld of ik bloed kon laten prikken, dat mocht alleen niet zonder dat ik weer langs kwam. En aangezien ik er gisteren nog heb gezeten vond ik dat een beetje onzin.

Fijn dat jullie meedenken!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:44

ben je ook aan de pil kira?
dat in combinatie met roken,
dan heb je het namelijk niet meer over 'de enige risicofactor'
maar een behoorlijk vergroot risico.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:47

Nee, niet aan de pil :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:49

Drink je genoeg?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:14

Drinken doe ik ook genoeg.

Ga maar proberen optijd onder de wol te kruipen zojuist een paracetamol op, hang er ongemakkelijk bij zo op de bank. Geen enkele houding lijkt comfortabel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:56

Ik vind 4 weken kramp wel lang hoor!
Zou het zo zijn dat de pijn blijft of verder optrekt, toch maar even een extra controle.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:48

Kirja schreef:
Ik vind mijn been niet dikker dan het andere, daar heeft de HA ook nog naar gekeken.

Mijn been was niet rood en dik, maar na 2 weken bleek ik toch mooi een trombosebeen te hebben. Mij gaf het verlichting als ik met m'n been omhoog zat. Toen ik het na 2 weken niet meer uithield heb ik geëist dat er een echo van m'n been werd gemaakt. HA vond het nog steeds niet echt nodig "omdat het er echt niet uitzag als een trombose been". Maar door mijn aandringenkreeg ik toch mijn verwijzing, waar ik gelijk terecht kon. Bingo.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je nu een trombosebeen hebt, maar laat je niet op t verkeerde been zetten (leuke woordspelling :D ) doordat je been niet dik en rood is.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:50

Vanochtend weer flink pijnlijk toen ik uit bed kwam, dus meteen maar een afspraak gemaakt bij de HA voor morgen.
Maar in de loop van de ochtend trok de pijn weer weg, nu is het nog wat gevoelig en lijken mijn been en voet telkens te slapen maar qua pijn valt het erg mee.

Vind het lastig zo. Misschien inderdaad maar gewoon iets overbelast of verrekt, dan ga ik liever niet terug naar de HA. Heb er al zo vaak gezeten het afgelopen jaar. :o

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:03

Nou... Nu begint mijn rechterknie ook lastig te doen.
Bij het hurken een flinke pijnscheut, net of ik mijn knie dan verdraai :\
Van de week ook 1 keer gehad maar nu blijft het.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:55

Succes bij de ha vandaag!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 10:52

Dankjewel!

Ben inmiddels weer terug, ze denkt nog steeds aan overbelasting van mijn been en omdat ik hem nu wat probeer te ontlasten is mijn knie aan de andere kant zeer gaan doen. Een kleine beschadiging van de miniscus had ze het over.

Ik probeer maar zoveel mogelijk rust te pakken en dan maar hopen dat het zo snel mogelijk over is.
Overdag gaat het nog wel maar zodra ik 's avonds in bed lig is de pijn zeer aanwezig wat slapen ook lastiger maakt. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:05

Lijkt toch erg op een trombose been. Kramp in je kuit, pijn trekt naar boven slapend gevoel in je voet. Worden de klachten minder als je echt met je been hoog gaat zitten? Je zou eventueel een standaard steunkous bij de apotheek kunnen halen en deze omdoen. Helpt hoe dan ook tegen kramp. Is er een kleurverschil in beide benen?

En een meniscus beschadiging door overbelasting? Dat hoor ik voor het eerst. Die beschadig je niet zomaar.

Ik heb drie keer trombose gehad en geen enkele keer was mijn been dik, glanzend of wat ook. Alleen die gemene kramppijn.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:15

Dat stelt me toch niet echt gerust Karuna.
Misschien word het toch eens tijd om een andere arts te nemen :=

In rust voelt het sowieso niet comfortabel en als ik mijn been hoog leg heb ik juist het idee dat ik eerder dat trekkende krampende gevoel krijg.
Ik heb geen kleurverschil in mijn benen, voelt nog steeds niet warm en is ook niet dik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:21

Hoog als in op gelijke hoogte of hoger? Ik zou eens een steunkous gaan halen bij de apotheek, die helpen zowiezo tegen kramp over het algemeen. En kwaad kan het niet. En ik zou zeker niet 4 weken wachten op verbetering. Maar over een paar dagen weer teruggaan. En als het erger wordt eigenlijk dan meteen al weer.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 11:25

Hoog als in iets hoger, zo'n 20cm denk ik. Of is dat te weinig dan?
Zal eens kijken of het vandaag nog lukt om langs de apotheek te gaan voor een steunkous.
Mocht de pijn van het weekend weer erger worden kan ik misschien beter langs de hap, heb altijd het idee dat die eerder ingrijpen bij zulke dingen dan mijn eigen arts.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:28

Been hoog is horizontaal voet op zelfde hoogte als je knie/heup of een klein beetje hoger. Dus pootjes op de bank. Dan zou de pijn en kramp minder moeten worden. Maar doe je je voet te hoog kan het juist kramp opleveren, zeker als je rugpijn hebt. De boel wordt dan zo opgerekt dat het extra zeer gaat doen,

Huisartsenpost is dan een goed idee als het in het weekend toch weer erger wordt. Anders naar de eigen huisarts omdat een eventueel echo om trombose uit te sluiten alleen op werktijden kan in de meeste ziekenhuizen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-03-16 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:29

Kan je zwanger zijn?

Ik had deze klachten toen ik zwanger was.

Sterkte meid :(:)

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:31

vind de klachten ook lijken op een hernia. Daarvoor hoef je niet perse last te hebben van je onderrug maar kan wel. Dat straalt ook vaak uit in 1 van de benen, vooral aan de achterzijde.
In dat geval kan lichte beweging helpen aangezien alles dan weer wat soepeler wordt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:35

Leg eens een plat kussen onder je matras bij het voeteneind? Als ik dat niet doe kan ik ook niet slapen van de kramp.