Leuke sport gezocht !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Leuke sport gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:12

Ik moet echt meer sporten :n

Gewichtsverlies is het doel en natuurlijk meer conditie !

ik rijd ongeveer 3 x per week maar nooit intensief altijd rustig stappen ( ivm gezondheid paard )

Heb een paar lesjes taekwondo gedaan maar dit kon ik niet meer combineren met mijn werk.
( ook vond ik het te 'serieus')

zumba heb ik het ritme gevoel niet voor en haal ik geen plezier uit..

Hebben jullie een sport waarvan jullie zeggen dat doe ik echt graag en is ook leuk/gezellig !

Anoniem

Re: Leuke sport gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:13

Crossfit! :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:17

wandelen , met of zonder paard !
ik heb ooit ergens gelezen dat je met wandelen net zoveel calorieën verbrand als met hardlopen , alleen bouw je bij hardlopen meer conditie op.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:19

faunty schreef:
wandelen , met of zonder paard !
ik heb ooit ergens gelezen dat je met wandelen net zoveel calorieën verbrand als met hardlopen , alleen bouw je bij hardlopen meer conditie op.

Dit zou mij snel vervelen.. ik haat lopen :')

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:25

Zoek je een sport die je alleen kan doen, of in teamverband bij een vereniging? Ik zit nu een jaar op voetbal, bevalt heel goed! maar ga volgend jaar toch rugbyen :d

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:27

De sportschool is leuk. Ik dacht in het begin dat het niks voor mij was, maar dat valt heel erg mee! De sportschool waar ik heenga heeft veel groepslessen, die je kunt proberen als je lid bent. Als je geen van alle lessenleuk vind kun je altijd nog spieren trainen op de apparaten. Het is erg veelzijdig en hoeft niet duur te zijn. En als pluspunt leer je er verschillende (leuke) mensen kennen! :D
Laatst bijgewerkt door uggy op 14-03-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:28

Tennis of badminton? Beide heel erg leuk!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:28

Body Combat?
Heb ik ook een tijdje gedaan en dat is echt wel heel leuk! :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:31

bootcamp..

crossfit is ook leuk, maar dat is toch een beetje elite achtig,
misschien erg snel overrompelend als je pas net begint.

ik ben totaal geen loper..
maar ben net begonnen met fitness, bootcamp en bodypump met als doel om volgend jaar de strongsisterrun in het najaar te volbrengen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:40

bootcamp heb ik ingelezen alleen er staat geen 'druk' achter om te komen.. en het is buiten.. Ik ken mijzelf en als ik dan een keer weinig zin heb of lui voel, kijk ik even naar buiten en heb ik een smoesje..

Ik zoek iets waarbij je in een zaaltje ofzo iets kan doen en uiteindelijk aan over houd. gezellig moet het vooral zijn. Wat ik bij taekwondo heel leuk vond was het gezellige en de oefeningen samen doen

Dan moest je bijvoorbeeld rondjes rennen in de zaal en dan elke keer als hij iets riep de andere kant op rennen.. dan deed hij bijvoorbeeld 10 x achter elkaar roepen :')

Ohja en het moet wel vanaf niveau 0 moeten kunnen.. ik ben al jaren uit de running en ben op mijn zwaarst/slechtst nu..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:19

Fitness (krachttraining) :j

Eigen tempo en schema, je ontmoet mensen.. En een uiterst effectieve afvalmethode :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:52

annettu wat denk je er van als je begint met lopen al basis training om conditie op te bouwen dan kun je van daar uit doorstromen naar welke sport dan ook! ;)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:32

Ikzelf had altijd heel veel plezier in atletiek. Zelf volgde ik de sprinttraining wat begon met 20 min oefeningen, dan 20 min sprintjes en dan nog 20 min kracht oefeningen. Ik had een heel leuk groepje dus het was altijd gezellig tussen de oefeningen door, bij het in- en uitlopen en in de kleedkamers. Helaas zelf toen moeten stoppen ivm een knie blessure die ruim een half jaar fysio vroeg.. Daarna heb ik het niet meer aangedurfd om weer te gaan trainen.

Voor niet sprinters is het trouwens ook leuk hoor! Er waren op mijn club Allround trainingen, hardlooptrainingen, estafettes, werp training... Noem maar op. Ik deed minstens 3x per week een training. Was meestal dinsdag, donderdag en zaterdag sprint training en op woensdag pakte ik vaak de allround training mee.

Ik geef toe was in die tijd wat sport verslaafd O:) Had weinig vrienden en geen vriendje. Had ik ook geen tijd voor want naast atletiek had ik mijn school nog en 3 of 4x in de week mijn verzorgpaard xD