Mijn rug, mijn knieën, mijn beide armen, overal scheelt iets mee. Elke dag heb ik pijn, ik kan niet hurken of ik heb pijn, ik kan niets optillen of ik heb pijn, kan mijn polsen niet deftig gebruiken want dat doet pijn. Ik kan niet deftig wandelen want heb te veel rugpijn. Daarbovenop ook nog sinds kort moeite met ademhalen, steken in mijn borstbeen (owv ontsteking, geen hartaanval en vermoed dat moeite met ademhalen ook daardoor komt plus vooral door paniekaanvallen). Los van die klachten heb ik ok super veel last van andere fysieke klachten die gewoon voortkomen van te veel stress. Het heeft allemaal een andere oorzaak en is dus gewoon klacht per klacht aan te pakken en veel pech hebben dat het net allemaal dit jaar valt.
Doe daarbovenop ook een stevige depressie omdat ik een èrg lastige jeugd heb gehad (waardoor ik nog steeds heel vaak paniekaanvallen van heb) en voilà the story of my life. Op het eerste zicht een normale persoon maar stiekem 1 hoopje miserie dat amper het hoofd boven water kan houden. Denk trouwens niet dat veel mensen beseffen hoe veel pijn ik effectief heb elke dag, zowel fysiek als mentaal.
Dokter zitten mij constant nieuwe medicatie aan te smeren (tegen pijn, tegen ontstekingen, zelfs ook tegen depressie etc), die ik niet wil nemen ondertussen omdat ik het gevoel heb dat het toch niet werkt. Nu onder begeleiding van een psycholoog (die ik al in een grote vlaag van wanhoop heb opgezocht, op aanraden van mijn HA) heb ik toch de moed gevonden om nieuwe medicatie te nemen vandaag met erg veel hoop dat het mijn leven enigszins draagbaar zou maken. Maar ook dat mag weer niet zijn blijkbaar. (net zoals elke keer dat ik medicatie probeer, want ik reageer meestal slecht op medicatie en als ik er niet op reageer werkt het gewoonweg niet en gek genoeg ben ik dus na jaren op die manier sukkelen en steeds zieker te zijn van soms erg simpele medicatie, totaal niet meer "happig" op het proberen van nieuwe medicatie.. gek hé

Ik ben 23 en ik kan niets.
Mijn leven is nu helemaal hoe ik het zou willen, ik wil het niet anders. En toch nu ik eindelijk alles heb uitgebouwd hoe het moest zijn, nu word ik door mijn eigen "lichaam" in de steek gelaten waardoor ik weer bij af ben.
Weet gewon niet wat te doen, hoe het nog allemaal draagbaar te maken. Heb het gevoel dat ik beetje bij beetje "uiteen" val (als in bijna letterlijk, want fysiek gaat het gewoon niet) en dat ik er zelf niets aan kan doen. Heb ook geen energie meer om nog iets te proberen. Heb gewoon het gevoel dat ik elke dag een beetje aan het doodgaan ben zonder dat ik het kan tegenhouden. De omgeving heeft hier geen last van (merkt dit volgens mij zelfs amper) maar ikzelf ga er gewoon aan kapot. (mijn vriend weet dit wel en steunt mij ok heel hard, maar dat is de enige)
Zo bokkers, heb geen idee wat je hierop kan antwoorden maar wil het allemaal gewoon even kwijt want ik word gewoon zot van mezelf en ik kan zo niet verder. Het is precies of ik zit vol levenslust maar ik zit gevangen in een lijf dat dit niet aan kan. Elke dag opnieuw is een gevecht tegen mezelf. Ik wil mijn leven terug "normaal" maar alles wat ik probeer lijkt niet te helpen. Ik zit ondertussen al maanden thuis te "nietsen" (ik doe wel dingen zoals huishouden en ga nog enkele dagen x maand werken, maar in vergelijking met vroeger waarin ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig was met mijn studie, mijn werk en mijn dieren, doe ik nu "niets") en ik ben dit zoooooooo beu.
Echt stopt dit dan nooit.... Een moment waarin ik even pijnloos door het leven kon gaan... Waarin ik ok niet constant gevangen zit in mijn eigen paniekaanvallen en degelijke. Ik begin er gewoon niet meer in te geloven.
Als ze er nu ook gewoon een ziekte op kunnen plakken, dat zou ook gemakkelijk zijn... of gewoon weten dat ik zo veel klachten heb omdat ik in een serieus accident was... maar het lijkt gewoon constant samen te komen en allemaal niets met mekaar te maken te hebben. En toch zit ik van de ene doktersafspraak naar de andere te gaan alsof het niets is en lukt het me niet om mijn leven terug op te nemen en gewoon 9 to 5 te gaan werken etc want dit hou ik gewoon niet eens vol, fysiek

Heb constant het gevoel dat ik constant damage control doe om gewoon nog 1 extra dag te overleven, om nog 1 extra uur vol te houden. Zo kan ik echt niet. Ik dacht echt dat het beter ging worden als ik nieuwe medicatie ging proberen en toch zit ik weer thuis.... weeral.... :'(
Kan het nu niet allemaal gewoon stoppen en normaal worden, heb ik nu echt nog niet genoeg afgezien in dit leven

Misschien zijn hier mensen die dit herkennen? En die hun ervaringen of degelijke willen delen met mij... Mag ook via pb hoor. Heb altijd kunnen blijven doorgaan en mijn hoofd enigszins boven water kunnen houden ondanks alles wat er op mij af kwam, maar nu is mijn lichaam gewoon "op" en ik voel me fysiek iemand van 77 jaar ipv slechts 23.. En dat terwijl ik wel nog steeds de "levenslust" heb van iemand van 23 jaar en dolgraag mijn leven wil beginnen "leven", wat het gewoon verschrikkelijk maakt.