Teen gespiest met mestvork

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Teen gespiest met mestvork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:18

Afgelopen zondag met het opscheppen van de mestbult het voor elkaar gekregen om mijn grote teen te doorboren met 1 van de tanden van de mestvork :Y) :+

Nu dus een mooie in en uitgang en een tunneltje aan de onderzijde van mijn grote teen.
Gevolg: tetanusspuit, 5 dagen antibiotica en een flinke zere teen natuurlijk -O- .

Mega blonde actie maar hoe ga ik dit in de toekomst voorkomen?

Had namelijk mijn thermo rijlaarzen aan (gelukkig niet mijn goede leren) en die hebben geen stalen neuzen.
In de zomer heb ik stalschoenen met stalen neuzen maar in de winter dus niet.

Bestaan er thermorijlaarzen met stalen neuzen? Budget doet er niet zo toe, dit is ook geen doen en kost mij weer een les die ik moet afzeggen, een bult gestrompel enz

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:20

Ja die bestaan.
Heb ze namelijk wel eens zien staan.

Beterschap

Thermolaars met stalen neus geeft ook meerdere hits op Google.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:22

dat is pech, beterschap hoor.
Ik heb weleens rubberen gevoerde winterlaarzen met stalenneus gezien, de vee arts had deze!

MarliesV

Re: Teen gespiest met mestvork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:24

Bedankt voor de beterschapswensen!

Mochten jullie zelf goede ervaringen hebben dan graag. Merk en model.

Want wil er wel mee kunnen rijden, dat is een voorwaarde.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:25

Auw, da's schrikken. En pijnlijk, beterschap!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:26

Of die bestaan dat weet ik niet.
Meestal zijn de werklaarzen niet zo hoog plus te breed voor je beugels om veilig te blijven.

Even laarzen wisselen tussen mesten en rijden is toch zo gedaan?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:34

Klopt helemaal hoor maar heeft te maken met een stuk comfort in de winter.

Mijn thermolaarzen heb ik thuis in de bijkeuken en die zijn dus 'voorverwarmd',
die trek ik thuis aan, daar mest en rij ik mee en dan thuis weer uit.

In de zomer wissel ik inderdaad op stal, doe ik thuis mijn veiligheidsschoenen/stalschoenen aan en voor het rijden mijn laarzen.

Maar dat is in de winter zo fris aan de voeten als je bij vorst moet wisselen van laarzen, vandaar dat ik op zoek ben naar thermorijlaarzen met stalen neuzen als die bestaan.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:35

Haha, dat heb ik ook een keer gehad XD compleet doorboord met mestvork, ook antibiotica. Geen tetanus, had ik al gehad.

Ik draag nu ook veel liever schoenen met stalen neuzen, en ik pas op.

Welke schoenen/laarzen geen idee, nog niet naar gezocht.

Beterschap!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:41

Misschien zijn gewone leger kisten wel warm genoeg en die kun je bij een dump voor niet te veel geld aankomen.

Die van mij zijn niet breder als mijn thermo laarzen, dus kan er gewoon mee rijden als ik zou willen. als je velletje dan tussen de beugelriem komt, kun je eventueel chaps eroverheen doen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:41

Auw! Dat moet heel pijnlijk zijn.. veel beterschap! :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:43

Arashah, precies mijn verhaal!

Kisten liever niet, dan kan ik ook thermoschoenen halen met stalen neuzen van Ariat, die zijn er iig en dan met chaps, maar vind laarzen veel fijner.
Zo te lezen is dat alleen nog niet zo makkelijk te vinden.

ilonamandjes, dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:52

Autsj ik voel mijn eigen teen weer. Heb het dus ook gehad. Bezig met schapenstal mesten. En zo opeens zat ie in mijn teen.

Ook aantal dagen antibiotica gehad. Nu jaren later voel ik het nog steeds met de kou.

Ik heb sindsdien geen mestvork meer aangeraakt. Omdat ik 2 weken daarvoor hem ook al had vastzitten in mijn scheenbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:56

Moet je gewoon van die groene thermo laarzen kopen met stalen neus. Ik had vorig jaar van Dunlop en nu van Gevavi. Nadeel is wel dat ze snel slijten, maar ik loop/werk er dan ook elke dag op.
Zijn vrij prijzig, meestal 90 euro. Maar denk als je ze enkel gebruikt voor paar uur bij de paarden en je bent er verder zuinig op, dat je er meerdere jaren mee kan doen.

Ik loop er elke dag 10/11/12 uur op in de koeienstront en allerlei andere oliebol, ben er wel heel zuinig op :+

http://www.dekkernijeveen.nl/c-3254187/ ... molaarzen/
Ik heb deze nu, met stalen neus en stalen zool.

https://witway.nl/dunlop-laarzen-type-p ... Gwodvo4HAQ
Vorig jaar deze, maar de Gevavi bevalt mij beter. Zijn wat lichter en minder lomp voor mijn gevoel.

Beterschap!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:02

MarliesV schreef:
Klopt helemaal hoor maar heeft te maken met een stuk comfort in de winter.

Mijn thermolaarzen heb ik thuis in de bijkeuken en die zijn dus 'voorverwarmd',
die trek ik thuis aan, daar mest en rij ik mee en dan thuis weer uit.

In de zomer wissel ik inderdaad op stal, doe ik thuis mijn veiligheidsschoenen/stalschoenen aan en voor het rijden mijn laarzen.

Maar dat is in de winter zo fris aan de voeten als je bij vorst moet wisselen van laarzen, vandaar dat ik op zoek ben naar thermorijlaarzen met stalen neuzen als die bestaan.

Je kan ook even een paar herbruikbare handwarmers in je rijlaarzen gooien terwijl je staat de mesten. Dan warmen de voeten al mooi op. Zoiets:
http://www.bever.nl/rubytec-hiti-magic- ... obaab12001
De Action heeft ze ook regelmatig liggen in het najaar/winter. Die zijn wat kleiner, maar kosten ook maar zoiets als 1-2 euro per stuk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:03

Muckboots hoor ik ook hele goede verhalen over, wel prijzig!

Enne beterschap hé! Klinkt erg akelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:03

Oei wat een actie. Beterschap!

Zelf heb ik goede ervaringen met de outdoorlaarzen van ariat. Naam ben ik even kwijt vermoed iets van windmere oid? Ze zijn enorm stevig, geen stalen neuzen maar heb zelf met regelmaat paardenvoetjes of mestvorken er tegen gehad zonder een hoop ellende. Bovendien zijn ze geschikt om mee te rijden. In de winter doe ik er wollen zooltjes in en zelfs dan geen koude voeten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:06

Awtch, hoe krijg je dat voor elkaar? :=
Anyhow; rijlaarzen met stalen neus ken ik niet, wel stalschoenen met chaps maar die wilde je liever niet... Wellicht toch overwegen om een schoen met stalen neus aan te doen als je met mestvorken aan de slag bent en dan te wisselen als je op het paard gaat?
Ik weet dat dat niet ideaal is maar een doorspieste teen is nog minder ideaal lijkt me..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:09

Misschien twee warmte pads mee nemen en in je rijlaarzen leggen net voordat je gaat rijden?

Zelf vind ik wisselen ook niet fijn. Maar binnen de minuut is de kou alweer weg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:09

Word er niet goed van als ik het lees... getverdemme. Misschien is het raadzaam voor jou om voortaan stalen neus te dragen....

Heel verstandig dat je een tetanusspuit gehaald hebt. De bacterie die dat veroorzaakt huist in darmen bij koeien en paarden en komt er via de mest weer uit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:11

Jullie hebben wel gelijk hoor, beter wisselen of met chaps rijden dan dit soort acties.

Van die handwarmers er in van te voren vind ik wel een goede tip trouwens! Met mesten ed koude voeten is niet erg maar op het paard heb ik daar wel een mega hekel aan.

Kan er inmiddels zelf wel om lachen :') , besef mij wel dat ik geluk heb gehad dat het alleen maar een vleeswond is en niet spieren/pezen of bot heb geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:20

Pas wel op met stalen neuzen hoor, ik heb verscheidene keren verhalen gehoord van paarden die op stalen neuzen gingen staan, waardoor dat staal doorboog en zo in de tenen van degene die de schoen aanhad, sneed...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:22

Ik heb een super sterke plastic mestvork. Veel veiliger in gebruik voor mij. Misschien is dT voor jou ook een veel veiligere oplossing en hoef je ook andere laarzen te neme http:// www.ruiterrijk.nl/paard/stalbenodigdhed ... tbaar.html

Super licht ook en heel sterk en vdilig voor blondjes op stal

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:29

Ik las jouw titel en ik dacht onmiddellijk AUW!!!!!!!!!!!!!!! Meid toch wat moet dat heel onprettig geweest zijn!! Veel beterschap!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:33

Danique schreef:
Pas wel op met stalen neuzen hoor, ik heb verscheidene keren verhalen gehoord van paarden die op stalen neuzen gingen staan, waardoor dat staal doorboog en zo in de tenen van degene die de schoen aanhad, sneed...

Tegenwoordig kan dat niet meer, het staal is vervangen door kunstof.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:40

Laibadji schreef:
Ik las jouw titel en ik dacht onmiddellijk AUW!!!!!!!!!!!!!!! Meid toch wat moet dat heel onprettig geweest zijn!! Veel beterschap!!!

De pijn komt pas later gelukkig. Op het moment dat het gebeurd ben je nog wel heldhaftig, heb zelfs de stallen nog afgemaakt :P

Hopelijk geneest het zonder ellende en ontstekingen, daar ga ik voor!

Stalen neuzen zijn er nog wel hoor, je hebt kunststof en staal tegenwoordig, afhankelijk van welke versie je hebt. Koop zelf veiligheidsschoenen in voor mijn werk op een wekelijkse basis.