Welke verandering na concerta adhd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wishmee

Welke verandering na concerta adhd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:16

Hoi bokkers ,

Ik ben nu 4/5 weken bezig met concerta 27mg (eerst 36 mg maar te veel bijwerkingen. Ik vond de eerste 2 weken moeilijk om nou echt te zeggen wat duidelijk het verschil was. Ik merkte wel veranderingen en meer geduld en rust. Nu na 4/5 weken kan ik toch nu wel vertellen dat ik bijwerking vrij ben *\o/* *\o/* en dat het het dus allemaal waard was , al heb ik soms echt wel getwijfeld. Ik was mij er nooit van bewust dat ik zo druk was in mijn hoofd. Tot ik dus aan concerta begon.
Ik zal mijn veranderingen en positieve punten van concerta op een rijtje zetten:

-rust
-meer behoefte aan structuur
-minder geirriteerd meer geduld
-betere gesprekken (meer inhoud)
-een telefoonhoesje uit mij zelf gekocht en die zit er nog steeds om samen met mijn pasjes
-een agenda aangeschaft en ik hou hem nog bij ook
-behoefte aan noteren
-maak dingen logischer af
-ben al een maand niks kwijt geraakt (WAAUUWW)
-dingen gedaan die ik al heel lang uitstelde
-beter slapen
- minder blijven hangen in tegenslagen
Eigenlijk ben ik nu dus ook heel blij met het resultaat. Ik moest even geduld hebben , maar het was het waard.

Minpuntje de ene keer werkt het langer dan de andere dag en soms bij uitwerking mega onrustig
-meer behoefte aan roken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring/verandering was. En of dit lang duurde ?

Thankyouuu
Laatst bijgewerkt door wishmee op 13-03-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Welke verandering na ritalin adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:18

Je positieve punten zijn heel herkenbaar. Zelf ben ik begonnen met 18 en later 27 maar zonder ook maar een dag bijwerkingen. Inmiddels slik ik het niet meer omdat ik toch maar thuis zit.

DatBenIkNou

Re: Welke verandering na ritalin adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:29

Ik zou even de titel aanpassen ts. Je slikt tenslotte concerta en geen ritalin? Fijn dat je zoveel fijner voelt. Hoe gaat het met je eetlust?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:35

Ik ben gestopt met concerta, kreeg ontzettend hoofdpijn, werd draaierig en de hele dag misselijk. Nu neem ik de 'natuurlijke variant', LTO3. Moet zeggen dat ik hier weer optimaal mee kan leven :)
Moet wel zeggen dat ik dit niet kreeg voor ADHD, maar ADD. Paniekaanvallen en een gebrek aan concentratie.

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:37

Thanx gedaan ;) , mijn eetlust komt langzaam terug en ben mijn zelf ook echt gaan verplichten om te eten. Ook merk ik doordat ik eet ik dus ook minder last van bijwerkingen krijg.

DatBenIkNou

Re: Welke verandering na concerta adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:04

Dat klinkt best logisch wishmee. Gewicht moet je wel beetje in de gaten houden, vooral als je al van jezelf een net gewicht hebt. Het is normaal dat je zodra het uitgewerkt raakt, je meer last van je ADHD verschijnselen hebt. Mocht je daar veel last van hebben en is het sneller uitgewerkt dan kan je vragen of je voor de eind middag/avond (bijvoorbeeld als je nog moet studeren oid) nog iets van Ritalin bij mag nemen. Gevaar daarvan is wel slechter in slaap komen als je dat later nog neemt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:08

Aangezien TS al een topic heeft geopend over het gebruik van Concerta en over ADHD, plaats ik hier een slotje. Dergelijke updates/vragen kunnen prima in het oude topic geplaatst worden: [MWS] Adhd concerta 36 mg