Te snel te veel afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Te snel te veel afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 17:38

Hallo bokkers,

ik ben er helemaal klaar mee! Door medicijnen voor mijn depressies val ik veel en snel af. Ik ben er helemaal klaar mee, die kleren die maar blijven slobberen of van mijn kont af zakken omdat ze zelfs met een riem te groot blijven. Mijn skinny's lijken wel baggy's en ook mijn schoenen zitten niet meer goed. Strak aangesloten truien zijn nu ook slobber truien en het jurkje van mijn eindexamen van vorig jaar is veels te groot nu.

Ik ben jankend naar huis gereden vandaag vanaf stal, mijn joppers en chaps zakken nu ook al af en ik ben meer en deel van de tijd bezig met het optrekken van die klote dingen. Ik heb geen geld om wéér nieuwe schoenen en chaps aan te schaffen, en ook de rest van mijn kleding kast moet even wachten.

Wat moet ik nou doen? Als ik zo door ga, kan ik nog top model worden, zo dun als ik wordt. Vroeger was ik te dik, maar dit is nou ook niet de bedoeling!!! En opmerkingen: ''geef mij die pillen'' wordt ik zo boos en moedeloos van, ik slik die dingen ook niet voor de lol -O-

Anoniem

Re: Te snel te veel afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:40

Stoppen met die medicijnen. Misschien dat ze tegen depressie helpen, maar nu voel je je ook oliebol.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:41

" Als ik zo door ga, kan ik nog top model worden" - eh, het is juist momenteel helemaal niet meer zo fabulous om extreem dun te zijn hoor ;) wordt veel te vaak gedacht van buitenaf.

Wat rot zeg trouwens :( degene waarvan je ze hebt gekregen (huisarts, iemand in het ziekenhuis, begeleider?) kan je daar niet eens mee praten? sterkte.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:41

Je huidige kleren laten innemen, even onder de naaimachine en klaar :-)...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 17:45

En schoenen, kan je die zelf innemen? Voor de rest is het wel een idee.

Die opmerking van topmodel is dan niet handig, maar het punt is duidelijk.

Praten met de psychiater gaan we nu ook doen, maar bij alle medicijnen die ik van hem kan krijgen voor het probleem verminderen de eetlust en dat gaat maar niet over bij me.

Stoppen kan niet. Daarga ik me nog beroerder door voelen en dan vertrouw ik mezelf niet meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:49

Naar een diëtist?
En verder eten voor je leven. Ik ben door mn zwangerschap erg afgevallen en eet me nu helemaal het apenzuur om op dit gewicht te blijven... Zat al net op de grens en heb nu ondergewicht. Ik moet van de diëtiste veel koolhydraten eten, de volle producten kiezen ipv de magere en dubbel beleg op brood en verder gewoon veel eten. Ik eet nu dus ongeveer de hele dag.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-03-16 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:51

Eerlijk gezegd, volgens mij is één van de meest voorkomende bijwerkingen van ad's aankomen, niet afvallen. En dit vaak door vermeerdering van eetlust en niet door vermindering.
Depressie zelf echter kan natuurlijk ook voor eetlustvermindering (of vermeerdering) zorgen en de stress die je lijf/geest heeft erdoor vreet ook energie.

Val je af omdat je medicijnen slikt of val je af omdat je minder eet omdat je minder trek in eten hebt? Dat is nl wel een verschil

maximuss

Welk soort schoenen draag je? Da's bij mij namelijk nooit een probleem bij afvallen/ bijkomen. Laarzen kun je ook laten innemen en jodphurs met rekker aan de zijkant kun je de rekker laten innemen.

Joltsje

Wat lastig ts.

Wat betreft je schoenen.
Een extra zooltje als ze te breed worden. Of je hbe plakrubbertjes of zo voor in d hak. Dan sluiten ze ook beter aan.

Wat betreft chaps. Dikkere sokken.

Maar dat is allemaal symptoombestreiding. Het beste zou zijn om te stoppen met de medicijnen. Als dit voor jou te doen is.

Verder is veel te dun even vervelend als te dik zijn, maar de buitenwereld vindt vaak van niet

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 17:54

Ik heb totaal geen eetlust meer en wat ik ook eet, als het te veel is sta ik het er weer uit te werken in omgekeerde volgorde. Wat ik slik, valt niet onder ad, maar is een medicijn om de oorzaak van de D aan te pakken.

Vetter en volle eten gaat al helemaal niet, wordt er helemaal naar van :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:56

Dan zou ik echt naar een diëtist gaan, die weet wat je het beste kan eten om op gewicht te blijven :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:15

Heel naar voor je dat je al deze bijwerkingen hebt.
Wat Vero zegt, even naar een lokale diëtist gaan! Je krijgt 3 uur per jaar vergoed door de zorgverzekering dus laat je door het geld niet tegenhouden. Ze kan je zeggen dat je meer moet eten maar ook wat en in welke hoeveelheid. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:44

Ik ga het thuis overleggen!

En de komende tijd extra dikke sokken enzo aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:12

Annemiek80 schreef:
Eerlijk gezegd, volgens mij is één van de meest voorkomende bijwerkingen van ad's aankomen, niet afvallen. En dit vaak door vermeerdering van eetlust en niet door vermindering.
Depressie zelf echter kan natuurlijk ook voor eetlustvermindering (of vermeerdering) zorgen en de stress die je lijf/geest heeft erdoor vreet ook energie.

Val je af omdat je medicijnen slikt of val je af omdat je minder eet omdat je minder trek in eten hebt? Dat is nl wel een verschil

Komt allebei voor, daarnaast is het aankomen door ad ook gerelateerd aan meer eten en niet het medicijngebruik an sich.

Ik zou contact opnemen met een diëtist om hier op een gezonde manier mee om te gaan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:23

Welke medicijnen slik je dan?

De meeste AD hebben inderdaad de bijwerking om aan te komen. Zowel ik als een vriendin zijn echt wel tussen de 30/40 kilo aangekomen. Iets wat er helaas na het stoppen niet zomaar weer af gaat.

Blijkbaar hebben de medicijnen bij jou niet de gewenste uitwerking. Dus eigenlijk 1 tip, overleggen met je psych en op zoek naar andere medicijnen. Niet al te lang mee door modderen. Als je lichamelijk ook nog eens als een vaatdoek gaat voelen, dan gaat dat zeker niet helpen bij het psych beter voelen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:47

Ik zou kijken of je binnenkort weer een keer bij de psychiater/huisarts terecht kan. Zomaar stoppen met de medicijnen is natuurlijk niet de bedoeling, maar dit afvallen ook niet!

Overleg met hen of er eventueel andere middelen geschikt zijn, of je iets aan je eetpatroon moet veranderen etc. Geef in ieder geval wel aan dat je zo aan het afvallen bent, dan kan het in de gaten gehouden worden.

Ik snap trouwens helemaal hoe je je voelt. Afvallen als het niet 'de bedoeling' is, is sowieso niet een hele fijne situatie en ik stond ook altijd een beetje met mijn mond vol tanden als mensen dan heel positief gingen zijn over dat ik zo erg afgevallen was. Hoewel het afvallen zelf niet heel kwalijk was vond ik het wel heel vervelend dat ik het zelf niet in de hand had, en daarmee dus ook helemaal niet zo blij was.