Ziek worden van niks doen/bankhangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Ziek worden van niks doen/bankhangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 16:21

Wie herkent het ook?

Normaal heb ik een heel regelmatig ritme en ben ik bijna de hele dag wel buiten te vinden, met de paarden, werken, ect. Een bankhang dag komt bijna niet voor.

Maar als ik dan een dagje besluit 'even lekker' niks te doen, dan heb ik er (nu dus weer ook) grondig spijt van.

Hoofdpijn, misselijk, spierpijn door mijn lijf en intens moe. Heel raar, en heel vervelend.

Ik ben vanmorgen dus wel gewoon op een normale tijd wakker geworden, zoals altijd. De paarden buiten gezet, stallen gedaan en thuis ontbeten. Daarna op de bank op de laptop gezeten, filmpje gekeken, boek gelezen en nu weer op de laptop.

Ik probeer nu ook extra bij te drinken (drink niet meer dan normaal) maar ik word er alleen maar misselijk van, dus durf niet meer te drinken om spugen te voorkomen.

Wie herkent dit ook?? Kan er niks over op internet vinden, alleen over lang uitslapen.

MerleSimone

Re: Ziek worden van niks doen/bankhangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:23

Rondje lopen? Korte thuis workout doen? Zodat je toch beweegt?
Ik herken het ergens wel een beetje, ik krijg alleen erg last van krampen overal in mn lichaam die ik niet weg kan masseren of lopen of wat dan ook. Vooral op mn borst en in mn rug, dat komt dan echt van het niksen en hangen en liggen. Lees even mee.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:23

Misschien is dat 'ontstressen'? Je hoort ook vaak dat mensen dan maanden achtereen keihard werken, dan twee weken vrij nemen en precies die vrije week ziek worden.

Allicht heeft je lichaam het iets te zwaar normaal en is dit de ontlading?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:24

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 16:36

Citaat:
Uit onderzoek blijkt tevens dat het aantal mensen met een hartinfarct en het aantal sterfgevallen in de vakantieperiode toeneemt.

-O- Dat is wel zorgwekkend, ik kan me meerdere verhalen herinneren van mensen die eindelijk met pensioen ging op z'n 65ste, en vrijwel direkt erna overleden zijn. Ook typisch dus.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:42

Ik herken dit heel goed!! Ik moet elke dag wel lekker bewegen en een paar uur naar buiten toe.
Anders zit ik met knallende koppijn thuis!

4jaar terug raakte ik mijn baan kwijt. Maand daarna overleed mijn bijrijdpaard die ik al 5jaar deed. Dus heb toen een aantal weken bijna niks gedaan. Jeetje wat voelde ik me lamlendig en beroerd. Hoofdpijn en heeeel moe. Uiteindelijk 's avonds iedere keer een rondje gaan fietsen met mijn vader.

Gelukkig kon ik na 3 maanden weer af en toe aan 't werk bij de baan die ik had tijdens mijn opleiding. En toen ben ik gaan sparen voor een eigen paard.

Ik besluit ook nooit een bankhangdag te houden. Snap niet dat sommige dat kunnen.
Ik vind het heerlijk om 2uurtjes even in de bank te zitten met een filmpje ofzo. Maar daarna moet ik echt weer even een rondje met de hond lopen of naar mijn paard toe voor frisse lucht en beweging :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:21

Ik krijg ook vaker hoofdpijn als ik een dag helemaal niks doe, daarnaast word ik er enorm chagrijnig van, ik ben daar echt niet voor gemaakt!
Een kennis (80+) is vorige week overleden omdat hij letterlijk te weinig bewoog. Door dagelijks te weinig bewegen ging hij slechter ademen waardoor de C02 het lichaam niet meer verliet met uitademen. Het blijft wel in het bloed stromen na een poos kunnen de lymfeklieren/lever/nieren het ook niet meer aan. Brrr

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:34

Heeeeeerlijk die bankhangdagen. Echt fantastisch. Ik wil echt minimaal eens in de 3 dagen even naar buiten, maar dat kan rustig een halfuur in de tuin zitten zijn. Ik hou van luieren <3

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:39

tante_trien schreef:
Heeeeeerlijk die bankhangdagen. Echt fantastisch. Ik wil echt minimaal eens in de 3 dagen even naar buiten, maar dat kan rustig een halfuur in de tuin zitten zijn. Ik hou van luieren <3

Mijn zus kan dat dus ook :j ongelooflijk. Uitslapen tot 1 uur, geen probleem! Geen hoofdpijn, moeiheid, niks! Hele dag luieren en niks doen? No problem. Voelt ze zich de volgende dag zelfs beter van.

Apart hoe ieder zo z'n ritmes heeft die werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:42

Mijn man heeft dat ook, als hij te lang in bed ligt krijgt hij hoofdpijn, is humeurig en de hele dag verpest :+

Dus in het weekend gaat hij ook altijd met onze baby er uit (en vreselijk.... Mag ik uitslapen, afzien hoor : ) )

Hij moet iets doen ook, overdag hele dag relaxen op de bank is funest haha. Of hij moet flink ziek zijn en dan ook echt goed ziek, niet de mannengriep hebben

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:45

vuurneon schreef:
Mijn man heeft dat ook, als hij te lang in bed ligt krijgt hij hoofdpijn, is humeurig en de hele dag verpest :+

Dus in het weekend gaat hij ook altijd met onze baby er uit (en vreselijk.... Mag ik uitslapen, afzien hoor : ) )

Hij moet iets doen ook, overdag hele dag relaxen op de bank is funest haha. Of hij moet flink ziek zijn en dan ook echt goed ziek, niet de mannengriep hebben

Ik heb dat ook . Vriendlief gooit me in t weekend ook bijna letterlijk t huis uit: ga maar buiten spelen! En dan kom ik weer vrolijk thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:50

Ik heb nu weer een ritme (7 uur opstaan) en was gisteren dan wel vrij, maar ook vroeg uit bed. Vandaag werd ik om half 11 vanzelf wakker na een lange vermoeiende dag, en viel om 2 uur zo weer in slaap op de bank... Heb nu ook last van mijn schouder, ben moe, moeie ogen... Vind het vervelend dat ik hier dus niet meer van kan genieten want echt leuk is mijn werk ook niet...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:52

vuurneon schreef:

Heerlijk een baby en een man die om 7.00 klaarwakker is.Ik lag dan lekker lang op bed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:54

Britta31 schreef:
vuurneon schreef:

Heerlijk een baby en een man die om 7.00 klaarwakker is.Ik lag dan lekker lang op bed.

Ik zaterdag tot 12:00 :oo mijn hemel wat is dat genieten hahaha, ik heb gelukkig echt totaal geen last van het relaxen en geen klap doen :')

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:58

ikke ikke ikke ! ik word altijd ziek van niets doen, oftewel voel ik me fysisch slecht oftewel ben ik tegen de avond volledig lastig. Ik heb ook vandaag een rustige dag, als het aan mij lag zaten alle dagen vol met verschillende dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:02

Het komt niet door het bankhangen, het komt zeer waarschijnlijk door het verhoogde CO2 gehalte in een woning. Zorg dat je de woning heel goed lucht, elke ochtend even alles open, ook bij min 10.
Vooral wanneer je met meerdere mensen aanwezig bent in een ruimte kan dit heel snel toeslaan, er zijn ook CO2 metertjes zodat je het precies bij kunt houden.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:03

Heb exact hetzelfde! Even een rondje buiten wandelen, helpt dan wel direct!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:08

bigone schreef:
Het komt niet door het bankhangen, het komt zeer waarschijnlijk door het verhoogde CO2 gehalte in een woning. Zorg dat je de woning heel goed lucht, elke ochtend even alles open, ook bij min 10.
Vooral wanneer je met meerdere mensen aanwezig bent in een ruimte kan dit heel snel toeslaan, er zijn ook CO2 metertjes zodat je het precies bij kunt houden.

Kan in ons huis niet, grote ruimte, 24/7 ventilatie (en ook dagelijks alles even tegen elkaar open). niet iedereen is gemaakt om als bankdecoratie te dienen voor een dag :D