Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:Wat snoep je dan tussendoor? Want dat zie ik in je lijstje niet terug.
Wat je kunt proberen is om wat minder brood te eten, ik krijg zelf altijd veel honger van brood. Je kunt bijvoorbeeld als lunch af en toe een goedgevulde salade eten.
proudmama schreef:Het vervelende is, is dat je hoe meer zoet je eet , hoe meer behoefte je daar aan krijgt. Viceuze cirkel dus.
Probeer langzaam af te bouwen steeds minder, ook in fruit zit veel suikers , twee stuks per dag is genoeg.
verootjoo schreef:Hoe oud ben je? In de puberteit is het normaal dat je veel honger krijgt. Je lichaam heeft dan beduidend meer koolhydraten nodig dan volwassenen.
Ik zou toegeven aan je honger maar niet gaan snaaien met snoep.
MariekeS_ schreef:Mijn eerste indruk is dat je vrij veel suiker eet. In fruit zit ook suiker (en je eet wel 4 stuks op een dag), 2-4 boterhammen met zoet beleg per dag, mueslireep zit vaak ook suiker in.
Ik merk bij mezelf dat zodra ik meer suiker eet, de craving naar méér suiker gelijk toeneemt
4 stuks fruit per dag is veel. Je zou je fruitsalade kunnen vervangen door de meuslireep of noten in de ochtend, en dan je tussendoor 's middags vervangen door rauwe groente: wortel, tomaat, bleekselderij, komkommer.
Heb je echt trek in zoetigheid of gewoon algemene trek?
Yenni schreef:Wat ik niet terug zie in je patroon is rauwkost.. eet als je trek hebt wat komkommer of wortel. Helemaal geen snoep ga je nooit volhouden.
In druiven zit veel suiker. Schrap mueslirepen. Deze zitten vol suikers!
Yenni schreef:Je eet echt te veel fruit! 2 stuks is genoeg. Jammer dat je ouders niet rauwkost willen kopen. Daar kan je van blijven eten zonder er dik van te worden. Een lekkere salade met sla,tomaat,komkommer,wat geiten kaas is heel lekker.![]()
Als je zoet beleg eet hoe dik doe je het er dan op?
Little_Gift schreef:Koolhydraten voor marathonlopers?
Marathon is een duursport... koolhydraten verbrand je razendsnel en ben je vlug weer kwijt! Vandaar de bekende dip... nee, vetten/olie dat hebben marathonlopers nodig en eiwitten!
jorika1986 schreef:Heel simpel, zorg dat het niet voor de pak ligt.
Koop het niet meer of vraag je ouders het niet meer te kopen. Wat er niet ligt kun je niet eten.
Vervang het door een gezonder alternatief.
Je zult niet snel een zak wortels leeg eten terwijl een zak chips vaak zo leeg is...
Een bakje yoghurt is bijvoorbeeld een leuke optie.