Vochtzakjes onder de knie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Vochtzakjes onder de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:55

Ben benieuwd wat jullie er tegen doen....

Sinds een week een nieuwe baan waarbij ik voornamelijk zit. En dat merk ik behoorlijk... Mijn trainingslaarzen die normaal te ruim zijn, zitten 's avonds strak.
Mijn wedstrijdlaarzen krijg ik niet meer helemaal dicht.

Hoewel ik wat ben aangekomen in de laatste maanden, heeft dit tot afgelopen week geen problemen gegeven. Uiteraard na een lange dag wel wat moeite met de wedstrijdlaarzen aan doen.

Ik doe een poging om af te vallen, wat niet echt mee lijkt te vallen. Sportschool heeft wel effect, maar getal op de weegschaal gaat nog niet echt omlaag. Zet uiteraard gewoon door, eetpatroon lijkt vooralsnog prima en niet te veel.

Gisteren vochtafdrijvende thee gedronken, maar vanmiddag ging m'n linkerlaars alsnog niet goed dicht.

Ik drink overdag vrij veel thee (als snel 1,5 liter), ga er deze week ook nog elke dag minimaal een halve liter water bij drinken. Maar ben benieuwd of jullie ook tips hebben. Of dit herkennen.

EDIT: Graag focus op de vochtzakjes, afvaltopics zijn er genoeg, daarbij zijn de vochtzakjes er altijd wel maar nu in combinatie met een laagje vet...
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 12-03-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fish_n_Chips

Re: Vochtzakjes onder de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:58

Compressiekousen laten aanmeten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:00

Fish_n_Chips schreef:
Compressiekousen laten aanmeten?

Echt nog nooit aan gedacht dat dit een optie is... Ik ken het alleen van hardlopen.

Die draag je dan overdag onder je broek? En zie je dat niet door de broek heen? Als ik bijvoorbeeld pantykousen draag, dan zie je dag helaas...

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:05

Ga ieder half uur eens 2 minuten staan en een klein rondje lopen. Dat wil nog wel eens helpen. En probeer echt meer te drinken, anderhalve liter is bij lange na niet genoeg, zeker niet als je 's avonds dan nog sport.

Bij mij ging het veel beter (ook afvallen) toen ik meer ging drinken, heb er zelf ook moeite mee.

En goed onder de loep nemen wat je precies eet? Het lijkt gezond, maar slippen er niet toch wat kleine tussendoortjes doorheen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:11

Jette schreef:
Ga ieder half uur eens 2 minuten staan en een klein rondje lopen. Dat wil nog wel eens helpen. En probeer echt meer te drinken, anderhalve liter is bij lange na niet genoeg, zeker niet als je 's avonds dan nog sport.

Bij mij ging het veel beter (ook afvallen) toen ik meer ging drinken, heb er zelf ook moeite mee.

En goed onder de loep nemen wat je precies eet? Het lijkt gezond, maar slippen er niet toch wat kleine tussendoortjes doorheen?

Nouja als je 2250kcal op een dag mag eten, ontbijt met havermoutpap, tussendoor een koek eet, drie boterhammen als lunch, tussendoor fruit en 's avonds met de pot mee eten... Kom je misschien eens aan de 1600kcal... Dus een tussendoortje extra lijkt me niet meteen een probleem... Zeker niet aangezien het niet structureel gebeurt. En ik die dan weer compenseer op een andere manier.
Ik ben trouwens 1.86m, vandaar de hoge kcal inname.
Maar ik weet waar het aankomen aan heeft gelegen, dus dan is het afvallen niet meer zo lastig ;) Eerder al eens flink afgevallen, maar bewoog toen nauwelijks, ging een stuk makkelijker dan met veel bewegen.

Meer drinken moet ik inderdaad sowieso gaan doen. Thuis ging dat vrij eenvoudig (maandje thuis gezeten, dan dronk ik gewoon enorm veel thee (groen) op een dag).

Ik weet dat ik meer zou moeten bewegen, misschien toch mijn bewegingsassistent ding aanzetten voor een keer...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:17

2250kcal om af te vallen? Dat is behoorlijk veel....
Verder heb ik hier ook een tijd last van gehad, ik ging 's avonds even een half uurtje met mijn benen omhoog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:19

secricible schreef:
2250kcal om af te vallen? Dat is behoorlijk veel....
Verder heb ik hier ook een tijd last van gehad, ik ging 's avonds even een half uurtje met mijn benen omhoog.

Als je goed hebt gelezen, heb ik aangegeven dat ik hier vrijwel nooit aan kom.
Daarnaast ben ik 1.86m, rij ik behoorlijk fanatiek paard, zo'n vier keer per week en sta ik ook het liefst nog 2 á 3 keer per week in de sportschool. Dan kom je niet zo ver met 1500, lijkt me...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:21

Is het trouwens een idee om te focussen op die vochtzakjes?
Afval topics zijn er genoeg, en die zakjes zitten er sowieso altijd wel... Alleen nu over een laagje vet heen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:35

Is er de mogelijkheid dat je in je pauze even een blokje om kan doen buiten? Echt even de bloedsomloop op gang brengen weer?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 10:54

benangelique schreef:
Is er de mogelijkheid dat je in je pauze even een blokje om kan doen buiten? Echt even de bloedsomloop op gang brengen weer?

Doe ik al. 2 a 3 km. Daarbij staat mn auto ook 500m van het werk af geparkeerd.

Helaas door verkeerde schoenen wel wat last van shin split gekregen.