Ik dacht dat het misschien wel leuk was eens een topic te beginnen voor mensen die zich wat verdiept hebben in de huidverzorging en de sites van bijvoorbeeld Jetkse en Paula kennen. Andere sites mag natuurlijk ook gewoon. Kom maar op met al die info ! Want daarop staat natuurlijk een berg aan informatie, maar toch ook nog een heleboel niet. Dus misschien handig om hier tips te delen ?
Ik was/ben bijvoorbeeld echt een zeep fan. Je weet wel van zo'n ouderwets zeepblok. Maar dan wel handgemaakte zonder allerlei parfum en andere toevoegingen die minder goed zijn voor de huid. Alleen.... zeep heeft een hoge Ph waarde, volgens Jetske volgens mij daarom niet goed voor de huid. Volgens zeepmakers weer onzin omdat de huid zich binnen een paar uur weer volledig hersteld qua ph waarde. Wat is nu waar ? En klopt het dat een vette huid of een huid met veel talg juist redelijk zuur is ? Dus dat dan zeep misschien de Ph wat meer in balans brengt ?
En wat voor producten gebruiken jullie voor onder de douche ? Daar heeft Jetske nog niet veel over geschreven en er zijn vast wel mensen die zich daar al in hebben verdiept... Decubal ????
En zijn er ook mensen die natuurlijke plantaardige oliën gebruiken echt als moisturizer ? En ik kan nog wel tig vragen bedenken, maar dit is wel even genoeg denk ik. Jullie hebben vast ook vragen en/of antwoorden.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-16 14:28
heel klein schopje ....
_Nelleke_
Geplaatst: 13-03-16 20:24
Over gewone zeepblokken, ik wil niks op mijn huid hebben waar mijn huid van moet 'herstellen'. Ik wil juist dat mijn huid ondersteund wordt bij het herstellen van alle dagelijkse invloeden van buitenaf.
Ik schreef dit een paar dagen terug in een ander topic:
Ik heb ook echt al mijn hele leven een gruwelijk droge huid en schilfertjes, vooral rond m'n neus maar ook kin en voorhoofd. Een soort droge T-zone ipv een vette.
Gebruik nu 3 jaar de producten van Paula's Choice en mijn huid is nog nooit zo mooi geweest en heb helemaal geen last meer van schilfers, zelfs niet in de winter. Qua ingrediënten en dergelijke is het allemaal ongeveer hetzelfde als Jetske Ultee alleen de producten van Paula's Choice zijn goedkoper en hebben meer inhoud in de verpakking. Bovendien heeft Paula sowieso een dagcreme met SPF30 erin en bij Jetske haar producten moet je de SPF apart smeren. Krijg ook sinds een jaar super veel complimenten over mijn huid (en de niet daarbij behorende leeftijd ).
Mijn routine:
1. Reinigen met mijn Foreo Luna en de Paula's Choice Resist Cleanser. De Skin Recovery Cleanser en de Moisture Boost Cleanser heb ik ook allebei gehad en als de Resist Cleanser op is ga ik weer voor die laatste, maar ze zijn alledrie fijn. De Moisture Boost is alleen goedkoper dan de Resist dus vandaar dat ik weer voor die wil gaan.
2. In de avond (dus dit doe ik niet in mijn ochtendroutine) exfolieren met de Paula's Choice Skin Perfecting 8% AHA Gel. Mensen, dit is echt mijn holy grail en kan ik niet meer missen in mijn huidverzorging. Mijn teint is zo gigantisch vooruit gegaan, geen schilfers meer, m'n huid voelt babyzacht en uberglad. Ook mijn gerstekorreltjes zijn veel minder geworden.
In de avond gebruik ik de Resist Intensive Repair Cream. Deze nachtcreme is echt geweldig en haalt het bij lange na niet bij de Hope in a Jar Night van Philosophy, welke ik ook fijn vond. De crème ruikt heel zacht, voelt heel zacht en m'n huid voelt smorgens als babybillen. Ik heb specifiek deze nachtcreme gekozen vanwege de aanwezigheid van Retinol, zodat ik niet ook nog eens een extra retinolproduct hoef aan te schaffen. Dit hoeft natuurlijk niet, zeker niet als je jonger bent en nog geen rimpeltjes krijgt.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-16 20:44
Helemaal Paula fan dus ! Ik begreep alleen dat Paula bijvoorbeeld wel parabenen gebruikt in haar producten. En dat Jetske niet zo weg is van de stoffen die Paula gebruikt voor de SPF.
Wat gebruik jij dan voor onder de douche ? Ik neem aan dat je daarin ook de Paula denkbeelden voor gebruikt ?
Ik moet zeggen dat ik er me niet tot in alle details in heb verdiept hoor. Wel sta ik achter de producten van Paula's choice. Geen parfum, wel wetenschappelijk bewezen werkzame bestanddelen en niet getest op dieren. Alles van Ultee vind ik eigenlijk gewoon te duur. Plus ik vind het feit dat er geen SPF in haar dagcrème zit heel irritant. Dubbel smeren dus.
Ik gebruik onder de douche Neutral Douchegel 0%. Shampoo ben ik nog een beetje zoekende in maar gebruik op dit moment Guhl (omdat ik van de Wella Elements lijn vreselijke uitslag kreeg... ).
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-16 21:07
Voordeel van geen SPF in crème is wel dat je die crème ook voor 's nachts kunt gebruiken. Ik snap een SPF in een dagcrème toch niet helemaal moet ik zeggen. Het werkt vaak maar een uur of 2 ?!
Jetske haar producten zijn zeker duur ! Echt jammer.
Ik gebruik haarzeep ( aleppo ) als shampoo. Bevalt goed ! Maar wel zeep, dus misschien ben je daar tegen ?
ankem
Geplaatst: 14-03-16 08:03
Ik ben destijds na het lezen van de website van Paula en Jetske begonnen met decubal. Ik heb de facewash, de toner, de milk en de crème. Fijn om je gezicht te kunnen reinigen zonder dat trekkerige gevoel naderhand. Maar of ik echt grote verschillen zie…. Ik heb ook nog een bha van Paula staan. Daar zou ik weer eens wat mee moeten doen
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-16 11:28
Gebruik je de decubal producten al lang Ankem ? Ik geloof dat Jetske niet alle producten van Decubal goed vind trouwens, de facewash dacht ik niet. Maar goed we gaan niet pieteluttig doen hoor.
Zelf ben ik nog een beetje zoekende. De decubal milk prikt soms, vandaar nu een cream cleanser van Rio Rosa, die is echt super zacht voor je velletje. Deze is ook "Jetske proof"volgens mij. Daarna gebruik ik dan sinds een poosje een olie zoals argan olie en/of rozenbottelolie. 'S avonds weer dezelfde reiniger en dan ben ik nog zoekende. Gisteren oil of olaz geprobeerd. Super zacht vel erna ( zal wel door de siliconen komen, maar of die nou zo gezond zijn ??), maar wel wat prikkend gevoel op de gevoelige stukjes van mijn huid.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-16 16:13
En hoeveel voegt een toner nu toe ? Of heb je die echt nodig om oa je ph waarde van je huid weer te verlagen ?
ankem
Geplaatst: 14-03-16 16:15
Ik gebruik de decubal al meer dan een jaar. De facewash van Decubal is hetzelfde qua ingrediënten (of in ieder geval was) als de facewash van Neutral en ik meende dat die wel ok was.
Qua creme gebruik ik decubal en Oil of Olaz.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-16 16:32
Binnenkort de decubal reinigingsmilk eens proberen. Als die bevalt dan kan ik de tonic ook eens proberen. De oil of olaz total effect is het niet voor mijn huid. Decubal vitaal is nogal een dikke crème toch ?
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 17:35
Inmiddels ben ik ook meer op het pad van Paula's choice gekomen. Cleanser van PC en ook de moisturizer. Toner gewoon van Decubal, die bevalt prima.