Lage weerstand, wat werkt bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lage weerstand, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:43

Volgens mij heb ik hier wel eens eerder een topic over geopend, maar ik ben behoorlijk gefrustreerd. Ik ben net 2 weken van mijn verkoudheid af, maar gisteren zette mijn klieren ineens weer op, en ja hoor, vanmorgen was ik weer verkouden. Mijn lichaam was nog in hevige strijd, want ik ben de hele dag lodderig(lekker woord); misselijk, buikpijn, moe en duf, zere keel en snotterig.

Nu heerst het, dat weet ik, maar ik heb het bijgehouden en ik ben vanaf vorig jaar januari al 8 keer verkouden geweest. Dat is echt teveel. Vandaag was ik bij de huisarts voor iets anders, maar heb ik het wel gevraagd. Hij dacht aan allergieën, maar ik heb al testen hiervoor gehad en die waren negatief.

Ik heb al veel geprobeerd. Occilococsilum(of hoe heet dat :P ), vitaminepillen waarvan een multivitamine, extra vitamine c, d, magnesium, ijzer(vanwege lage bd) en nog een paar. Alles voor langere tijd.
Verder eet ik best gezond, ik zou misschien wat meer mogen bewegen maar mijn conditie is gemiddeld(laatst nog gemeten).

Wat nu? De huisarts had me een neusspray aanbevolen, maar hebben jullie nog tips? Misschien maak ik binnenkort gewoon weer eens een afspraak met de huisarts. Overigens ben ik altijd op talloze andere dingen getest qua bloed vanwege somatische klachten, en ik ben zo gezond als een vis.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet zo vaak verkouden wordt?

ItsMe2

Re: Lage weerstand, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:48

Heb je ook al echinaforce geprobeerd? Zijn tabletjes van A. Vogel. Ik kan niet echt zeggen dat ze bij mijn helpen, maar wie weet bij jouw wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:50

Nog niet, maar ik heb die tip vandaag al een keer meer gekregen. Dus misschien maar eens proberen ja.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:50

Je ziet er in je profiel uit als een tengere meid, hoe zit het met je gewicht en vetpercentage? Soms kan een kilo meer of minder heel veel uitmaken voor je weerstand. :)
Als atlete ga ik met periodes op en neer in gewicht, als ik vrij laag zit kwakkel ik de hele tijd door, inmiddels zit ik al ruim 5 maanden wat hoger en geen hoestje/kuchje/genies helemaal niets.

Hoe is het daarnaast met zaken als stress? Ook dat soort dingen hebben hun weerslag.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:51

Bij mij werkt Echinaforce ook inderdaad. Ik gebruik vaak de hete Vlierbes drank, is nog lekker ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:52

Ik heb wel stress ja, vooral de laatste tijd, ik zit namelijk in een depressie. Ik vroeg aan de huisarts of dat uitmaakte, maar daar gaf hij niet echt antwoord op.

Ik ben 1.75 mtr lang en normaal weeg ik 59,5 kilo, maar inmiddels weeg ik 56 kilo door anti-depressiva. Dat is zeker niet de bedoeling, ik eet me ook helemaal het rambam, maar dat blijkt nog niet helemaal te werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:53

Sauna :j en dan daar wisselbaden nemen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:54

Soep. :D

Vakanties doen mij nooit goed.. _O-
Had vorige week een week vakantie.. Dus deze week weer aan het werk.. En ja hoor, is weer raak. :')

Iedere dag douchen als ik ziek ben kan soms ook 2-3 dagen ziek zijn schelen. :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:54

Idd echinaforce :j en misschien een keer naar een dietist? Je krijgt 3 uur vergoed vanuit je basis, misschien kan zij manieren tonen waarmee je iets aan komt?
En vaker met mij naar de sauna :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:55

Tja, balen.. Denk dat het toch een beetje je gestel is.. Ik heb het omgekeerde: ik heb haast nooit iets.
50 jaar, behoorlijk goede conditie maar wel iets te zwaar. Eet niet supergezond :o (ook niet heel ongezond hoor), neem elke dag een multivitaminepil en glucosamine.
Lekker actief zijn en op tijd je rust nemen.
Om mij heen zie ik ook wel mensen die elk virus meepakken.. Waar het aan ligt??

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:55

Ik denk dat de combinatie van die twee problemen heel goed je lage weerstand kan verklaren :j

De depressie vreet ook energie van je lichaam natuurlijk, die vervolgens niet gebruikt kan worden om jou lekker vitaal te houden. Wel heel erg vervelend dat je nu ook lichamelijk last krijgt, dat kun je er niet bij gebruiken :(:)

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:56

echinaforce schijnt onzin te zijn, de waardes van de werkende stof zijn veel te laag om iets te kunnen doen voor je weerstand. Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Wat bij mij hielp is, uhhm, zwanger worden :P. Maar dat is wellicht wat extreem haha. Maar ik ben sinds ik zwanger ben helemaal niet meer ziek geweest, terwijl men juist zegt dat je dan een slechtere weerstand krijgt. Toevallig wel net een verkoudheid opgelopen, maar dat komt denk ik omdat ik onwijs slechts slaap, dus dan ben je een stuk vatbaarder. Nu kan het ook zijn dat mijn weerstand beter is geworden door het slikken van vitaminen, want zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik dat gaan slikken. Dus behalve multivitaminen kan ik je niet echt een andere tip geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:59

HAha misschien moet ik maar weer eens mee :D Maar dompelbaden, dan moet je me dwingen denk _O-

Ik kijk even aan, maar als ik idd meer zak in gewicht, is het zeker een idee om eens heen te gaan. 56 kilo is echt veel te licht.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:59

Ik drink sinds een aantal maanden 's ochtends een kopje heet water met daarin geweekt een kaneelstokje, schijfje citroen en stukje gember. Dat wat laten afkoelen en met honing (koudgeslagen is het beste) opdrinken... lekker :) en werkt voor mij.
En daarnaast goed eten... en goed ritme.

Oh... qua aankomen.. zaden en noten! Heeft mij echt geholpen was na ziekte ook behoorlijk te licht.
Naast dubbel beleg op de boterham en vette griekse yoghurt was tussendoor een handje noten of pitten echt makkelijk te doen en toch veel calorieën om aan te zetten.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 11-03-16 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:02

Toen ik zo ondergewicht had, was mijn weerstand ook een stuk lager. Ermee heen gaan lijkt mij wel handig :j

Is er ook een diëtist bij betrokken?

Dompelbad is heerlijk <3 al vloek ik stevig in het koude water, maar daarna voelt het warme water als een feestje <3
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-03-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:03

Echinaforce is een homeopathisch middel. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met homeopathie op verschillende gebieden, maar Echinaforce helpt net weer niet.
Ik wee niet of het mogelijk is, maar vooral rust pakken en goed luisteren naar je lichaam. Ik zou ook nog als tip willen geven wel gezond te blijven eten. Zo af en toe wat ongezonds moet ook gewoon kunnen natuurlijk, maar gezond eten is wel een van de basis dingen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:06

Ik heb dit al zo lang als ik mij kan herinneren. Maar ook icm allergieën. Wat voor nu goed werkt is een streng dieet.. zonder zuivel, suikers, gluten ed. Voel me veel fitter.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:14

Ik volg even! Jaren geleden was ik nooit ziek, afgelopen tijd iets te vaak naar mijn zin. Lig al voor de tweede keer dit jaar goed ziek op bed. Ik weet ook dat het nu weer heerst, maar ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik leef te onregelmatig, drukke studie, genieten van studentenleven en hele weekenden hard werken. Ben inmiddels begonnenmet supradyn bruistabletten in de hoop dat dat werkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:40

groentesoep ;)
Bij mij werkt iedere dag een vit.C pil en een kurkuma capsule

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:43

Als je last hebt van je neus kan het helpen om met een zoutwateroplossing te spoelen. Ik ken het. Heb het gevoel gehad dat ik doodging en ben er weer helemaal bovenop geholpen door mijn kno arts. Ben ze eeuwig dankbaar. _/-\o_

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:51

Vraagje, heb je je keelamandelen nog? Bij mij scheelde dat enorm.

Al doet de stress ook niet veel goed voor je weerstand, vet stom dat de huisarts daar niet gewoon antwoord op kon geven. De reactie van je lichaam op stress heeft heel veel invloed op je immuunsysteem.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:38

Wat voor mij het verschil was tussen chronische verkoudheid plus drie keer per jaar een keelontsteking versus weer een behoorlijke weerstand was aan de slag gaan met darmflora. Oa de serie pro/ symbioflor zette zoden aan de dijk en momenteel doe ik iets met de serie van b*nusan.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:06

En veel slapen? Slaap je goed en veel 's nachts?

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:13

Echineaforce druppels (dus niet de pillen) helpen bij mij wel.
Verder genoeg slapen en veel groenten eten. Werkt beter dan vitamines uit een potje ;)
En de stress wegnemen, maar dat zal het lastigste zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:17

Jezzi schreef:
Ik denk dat de combinatie van die twee problemen heel goed je lage weerstand kan verklaren :j

De depressie vreet ook energie van je lichaam natuurlijk, die vervolgens niet gebruikt kan worden om jou lekker vitaal te houden. Wel heel erg vervelend dat je nu ook lichamelijk last krijgt, dat kun je er niet bij gebruiken :(:)

Zeker weten. Dus ouderwets, maar degelijk: op tijd naar bed. Op tijd er uit. Blijf in een ritme. Veel groene groentes eten. Veel fruit. En inderdaad proberen er n kilo of 5 bij te eten. Sterkte hoor.