Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Aangezien je aan uitzaaiingen in de botten niets kunt veranderen kunnen ze alleen maar zo remmend en dus verlengend bezig zijn, geniet van de tijd en hopelijk heeft je schoonmoeder nog een lange periode een kwalitatief goede tijd.
Quir schreef:Dit zijn de stadia van borstkanker:
Stadium I: een tumor kleiner dan twee centimeter zonder uitzaaiingen naar de lymfeklieren in de oksel;
Stadium II: een tumor tussen de twee en vijf centimeter groot, met eventueel uitzaaiingen naar de lymfeklieren in de oksel, maar verder geen uitzaaiingen;
Stadium III: een tumor groter dan vijf centimeter, met eventueel uitzaaiingen naar de lymfeklieren in de oksel. De tumor valt ook onder dit stadium als hij kleiner is, maar door de huid naar buiten komt. Of als hij vastzit aan de borstwand. In beide gevallen is de kans groot dat er ook uitzaaiingen elders in het lichaam zijn;
Stadium IV: een tumor met aangetoonde uitzaaiingen naar andere plekken in het lichaam.
En wat bigone zegt klopt zeker wel en is geen onzin. Uitzaaiingen in de botten kunnen ze vrijwel niets meer mee. Wel bestralen om ze te verkleinen, ook al zijn ze niet zichtbaar, ze zijn zelden helemaal weg en komen ik weer terug al dan niet op een andere plek.
Ze kan niet meer in een ander stadium komen. Mensen kunnen wel in een hoger stadium komen, maar bij borstkanker is dit t hoogste stadium en heeft geen goede prognose.
Maar als je vragen hebt zeker naar de oncoloog gaan, die zal je graag willen uitleggen!
cynthia5 schreef:Bedankt Quir voor de uitleg!
Ik had inderdaad dat tabel al gezien.
Mijn vriend vertelde net nog wel, dat ze het ook in haar botten had of heeft.
Omdat ze echt speciaal spul krijgt voor haar botten.
Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo onzeker is, vooral omdat ik net 7 weken in verwachting ben en ik hoop dat mijn kind nog heel lang een oma zal hebben.
Wellicht als ik een keer zelf in het ziekenhuis moet zijn, ik haar arts op zoek.
Het maakt het er allemaal niet makkelijker op, mijn vriend woont op dit moment thuis omdat zijn moeder dus ongeneselijk ziek is verklaard en ik ben daar bij in gaan wonen met het idee dat we een keer op ons zelf zouden gaan.
Nu ben ik in verwachting en zoeken we wel een woning, maar is het voor mijn vriend heel lastig.
Hij weet niet hoelang ze dit gaat volhouden en hoelang alles nog zo goed blijft.
Mag ik jullie vragen wat een reden zou kunnen zijn in haar geval waarom een operatie niet word gepland?