ZL weigerd drink beker.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

ZL weigerd drink beker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 13:22

Dag lieve bokkende mama's

Zoveel moeders (en vaders?) Zullen we hier wel zijn en vast ook een hoop met een goede tip.

Onze zoon is nu 16 maanden. Heeft 13 maanden borstvoeding gedronken toen hij dat niet meer wilde. Hij dronk naast de borsvoeding wel flesjes water en soms diksap.

Inmiddels wil ik hem graag van de fles af hebben maar we krijgen het niet voor elkaar. We hebben al veel optie's geprobeerd maar misschien heeft iemand van hier nog een tip?

We hebben tot nu toe een rietjes beker, tuitbeker, gewone beker. Gewone beker met rietje en een speciale advent beker geprobeerd (met druk deksel). Maar hij weigert gewoon te drinken tot gevolg dat hij de hele dag niet drinkt...

Iemand de goude tip?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:24

Gewoon wachten tot hij dorst krijgt?

Edit: ohhh hij drinkt nu al heel lang niet.
Das wel vervelend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:28

Sport/drink fles?

Spelenderwijs leren drinken uit een mok/kopje? (door een theekransje op de grond te maken met mama, poppen/beren enz).
Wel iets "lekkers" nemen zoals ranja/diksap/ijsthee enz, "koekje" erbij en lekker spelen.

Picknick kleed op de grond, alles klaarzetten voor de "visite".
Drinken inschenken vanuit een plastic theekan en ongedwongen spelen.
Mijn kinderen dronken dan (na enkele keren) gewoon zelf uit hun mok.
Niet schrikken als ze de pop willen laten drinken en het er naast gaat... dat is zo op te ruimen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 09-03-16 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Re: ZL weigerd drink beker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:29

Oh goed idee. Inderdaad een leuk spelletje van maken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:34

Laten drinken uit een fles? Misschien is hij eet gewoon nog niet aan toe

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:36

Ik zou gewoon zijn flesje blijven geven als die dat vraagt. Zelf uiteraard wel het goede voorbeeld geven met nu en dan eens het zinnetje "alle grote mensen/kindjes drinken uit een beker en niet meer uit een flesje"
Vroeg of laat zal zijn nieuwsgierigheid het wel winnen, en wil hij het flesje niet meer, want dat is voor kleine baby's :D
Verder niet teveel druk opzetten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:38

Tuitbeker kruitvat met zachte tuit.. en anders speen groot het in maken ( drinkt niet lekker) en tja het is een hele andere manier van drinken.. geen tong maar gebruiken ...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:40

Zijn er kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd waar hij het bij af kan kijken? Lotte wil graag wat andere kindjes ook doen dus die zou het waarschijnlijk zo nadien.
Ik ben van bv naar de rietjesbeker van de Hema gegaan, die had ze behoorlijk snel door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:51

Ik heb ook alles geprobeerd, verschillende bekers gekocht. Uiteindelijk alles los gelaten en haar maar weer de fles gegeven. Toen ze bijna 2 was wilde ze wel door een rietje drinken. Dat uiteindelijk afgebouwd naar een gewone beker. Onze dochter heeft trouwens ook tot ze ruim een jaar was bv gehad.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:54

Die van mij dronken altijd graag uit zo'n rietjesbeker van Nuby.
Valt te proberen mss?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:59

Lekker uit een fles laten drinken en over 2 maanden nog eens proberen. Niet te moeilijk over doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:01

Goof schreef:
Lekker uit een fles laten drinken en over 2 maanden nog eens proberen. Niet te moeilijk over doen.

Dat ja, mijn dochter van 22 maanden drinkt ook nog regelmatig uit een fles. Prima.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:38

Hier ook zo gedaan, hier heb ik hem lekker uit de fles laten drinken en elke keer opnieuw een beker oid aangeboden, wou hij niet dan gewoon weer de fles geven totdat hij wel uit een Ikea bekertje wou gaan drinken. Alle andere bekers ed wou en wil hij nog steeds niet. Komt vanzelf een keer, zolang je maar geen druk op legt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:07

Goof schreef:

Dit inderdaad :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:16

Gewoon uit de fles laten drinken. Nergens staat een tijd voor. Je kunt wel een beker drinken op tafel zetten naast dat hij uit de fles drinkt. Hij pakt hem vanzelf een keer.

Trouwens héél onverantwoordelijk om een kind de de hele dag niet te laten drinken. Zou je toch moeten weten als verpleegkundige.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 19:45

janderegelaa schreef:
Trouwens héél onverantwoordelijk om een kind de de hele dag niet te laten drinken. Zou je toch moeten weten als verpleegkundige.

Wees maar niet bang, hij droogt echt niet uit. Sowieso krijgt hij als ontbijt pap. En daarnaast wil hij altijd mijn thee drinken en dit kreeg hij gister dus met een lepel. Vocht kreeg hij dus wel binnen. Hij krijgt savonds rond 22.00 nog een bordje pap. En snachts drinkt hij water (uit een fles)

Fijn om te lezen dat er dus meer kindjes zijn die lang uit de fles drinken. In mijn omgeving is hij de enige. Maar dat valt dus wel mee.

Overigens de rietjes beker van Hema wil hij niet en de beker van nuby met zachte tuit ook niet. Staan ook allemaal in t kast (kan een winkel beginnen)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:56

Heb je al een glas geprobeerd met een doodgewoon rietje erin? Dat jij het glas vasthoud? Of een pakje drinken, zoals chocomel?
Ik heb het een maand lang elke dag overdreven voorgedaan en toen snapte ze het eindelijk :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 21:20

Ja zelfs dat heb ik geprobeerd. Ben zelf drinken laten kiezen en toen in 'mijn' beker en toen een rietje. 2 slokjes en toen was hij er klaar mee . Enige wat hij drinkt met een rietje is een flesje fristi als we uit eten zijn

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:25

Onze oudste heeft tot ruim twee jaar uit de fles gedronken. Toen ze naar de peuterspeelzaal ging met 27 maanden ging het snel beter. Zien ze andere kinderen het ook doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:39

Gewoon lekker de fles geven, scheelt veel stress.

Onze zoon kon niks met tuitbekers.
Die is gelijk met rietje gaan drinken, was er geen rietje dan dronk hij zo uit een beker.
Vooral afgekoelde restje thee van mij drinken uit de 'stoere grote mensen beker' drinken was leuk.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:23

Gewoon lekker de fles geven. Als hij er aan toe is, drinkt hij vanzelf uit een beker. Niet druk om maken dus. Ik denk altijd maar zo: als ze 18 zijn, zullen ze het vast niet meer doen. :D

Het gaat erom dat ze drinken, waaruit maakt dan niet uit toch? Zeker op die leeftijd niet.

En je vooral ook niks aan trekken van wat anderen doen en/of vinden. ;) :) Jouw kind is jouw kind, en die is er blijkbaar nog niet aan toe.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 10-03-16 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:27

malih schreef:
janderegelaa schreef:

Wees maar niet bang, hij droogt echt niet uit. Sowieso krijgt hij als ontbijt pap. En daarnaast wil hij altijd mijn thee drinken en dit kreeg hij gister dus met een lepel. Vocht kreeg hij dus wel binnen. Hij krijgt savonds rond 22.00 nog een bordje pap. En snachts drinkt hij water (uit een fles)

als hij jouw thee wil drinken, waarom bied je dan niet jouw beker aan? als dat te heet is, misschien een keer lauwe thee drinken zelf en zodra hij een beetje wil gewoon jouw beker aan zijn lippen zetten?

En dan de hemel in prijzen dat hij uit een grote mensen beker heeft gedronken natuurlijk *\o/*

als hij gewoon af en toe uit een bekertje wat neemt, dan wordt het vanzelf 'grote jongens drinken etc.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:31

Coloured schreef:
Gewoon lekker de fles geven. Als hij er aan toe is, drinkt hij vanzelf uit een beker. Niet druk om maken dus. Ik denk altijd maar zo: als ze 18 zijn, zullen ze het vast niet meer doen. :D

Het gaat erom dat ze drinken, waaruit maakt dan niet uit toch? Zeker op die leeftijd niet.

En je vooral ook niks aan trekken van wat anderen doen en/of vinden. ;) :) Jouw kind is jouw kind, en die is er blijkbaar nog niet aan toe.

Als ze 18 zijn drinken ze weer uit een andere fles :))

Mijn zoon was flesweigeraar en dronk snel uit rierjesbeker

M'n dochter is nu 21 maand en drinkt ook nog wel uit een flesje. Vooral bij verdriet. Ik zie het wel..

Beide borstvoeding kindjes