Anorexia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lotje_elmo

Anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 16:30

Er zit dus een meisje in mijn klas en ze zit naast me, maar verder heeft ze geen vriendinnen in onze klas. Wel in 1 andere klas en dat was het wel. En haar zus, die ook op school zit en 2 jaar ouder is.

Ze is heel teruggetrokken en een beetje verlegen maar bij mij niet. Eigen het tegenovergestelde bij (en van) mij.
En ze heeft het ALTIJD koud. Ookal heeft ze 3 lagen aan.
Ze eet ook helemaal niks op school en is dus ook heel dun. Maar ze sport heel veel. Met gym moeten we samen omkleden en ze heeft helemaal geen ingezakte buik. Juist een enorm gespierde buik.

Mijn mentor voelt niet als een mentor maar hij ziet en weet het ook wel dat ze niks eet. Andere leraren hebben mij er ook na gevraagd en dan zeg ik maar dat het steeds beter gaat.

Ik lieg dan niet, want het gaat ook steeds beter. Ze was steeds vaker naar een arts of ze had het over een arts en ik wilde best wel weten wat voor arts en toen zei ze dat het een diëtiste mens is. En toen wist ik dus dat haar ouders het dus ook doorhadden.
Verder zit ze heel vaak met haar zus in de pauze (ik zit ook wel eens met andere mensen waar ze niet zoveel mee heeft)
Of met haar andere vriendinnen dus dan weet ik niet wat er gebeurd.

Nou is eigenlijk mijn vraag wat zijn echte kenmerken van anorexia en vooral wat kan ik doen om wel te helpen maar niet zeikerig te lijken?

(Ik moest even het verhaal erook even bij schrijven want dan weten jullie hoe het ongeveer zit)

Yenni

Re: Anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:33

Ik snap dat je je zorgen maakt maar ik vind het niet netjes dat jij dit zomaar op social media gooit. Als je je zorgen maakt bespreek dit dan met haar en/of een vertrouwings persoon op school.

Succes.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:35

Vragen hoe het nou eigenlijk zit?
Sommige mensen komen nou eenmaal moeilijk aan, hoef je geen ziekte voor te hebben ;)

Het kan natuurlijk wel, in dat geval heeft ze hulp nodig en kan je eens met een volwassene gaan praten.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:35

Hoi! Wat naar voor je klasgenootje. Er zijn wel symptomen voor anorexia, maar als je die niet hebt betekent dat niet dat je de ziekte niet kan hebben. Persoonlijk vond ik het heel vervelend toen mensen anders tegen mij gingen doen toen ik anorexia had. Wees gewoon aardig voor haar, maar ga haar niet in een kaar veel eten aanbieden ofzo. Behandel haar als een normaal persoon. En als je echt niet weet wat je moet doen, kun je het het beste aan haar zelf vragen ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:36

Wat lief van je TS, ik zou naar je mentor gaan en vertellen dat jij je zorgen maakt.

Je kan ook proberen haar vriendin te worden zodat je haar kan helpen, of af en toe een complimentje maken over haar haar / kleding oid. Je lijkt me een heel lieve meid en dat heeft ze wel nodig!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:36

BrechtCarlos schreef:
Hoi! Wat naar voor je klasgenootje. Er zijn wel symptomen voor anorexia, maar als je die niet hebt betekent dat niet dat je de ziekte niet kan hebben. Persoonlijk vond ik het heel vervelend toen mensen anders tegen mij gingen doen toen ik anorexia had. Wees gewoon aardig voor haar, maar ga haar niet in een kaar veel eten aanbieden ofzo. Behandel haar als een normaal persoon. En als je echt niet weet wat je moet doen, kun je het het beste aan haar zelf vragen ;)

Seconded, hier ook iemand die er mee te maken heeft gehad :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:40

Aii dit klinkt naar, en moet vast erg moeilijk voor haar en jou zijn... Ik denk dat je het haar zelf een keer moet vragen, gewoon hoe het zit. Dus niet: hej, heb jij anorexia? Maargoed, dat snap jij natuurlijk ook haha! Succes iig!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:41

JudArthos schreef:
BrechtCarlos schreef:

Seconded, hier ook iemand die er mee te maken heeft gehad :)

:(:)

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 16:45

Dankjullie wel!