Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik studeer aan de universiteit van Brussel en heb een kamer midden op de campus in de studentenwijk. Ideaal zou je denken. Was het niet voor het vele lawaai van studentenverenigingen tijdens de nacht. Ik lig nu voor de 2e avond op rij wakker omdat de muziek loeihard staat. Ik wil noe goede comfortabele oordopjes aankopen zodat ik toch kan slapen. Ik wil dingen die een lange tijd meegaan en geen/weinig geluid door laten. (Ik hoef geen wekker te horen. Ik heb niet vroeg in de ochtend les). Was 1 belangrijk ding. Ik heb een Tragus piercing in mijn oor die nog niet genezen is. Dus pijn doet bij normale simpele oordopjes.
Sennheiser precision, kost ongeveer 30 euro, maar dan heb je wel wat. Sluit erg goed geluid uit voor oortjes en heeft een mooie geluidskwaliteit en gaan niet zo snel kapot naar mijn ervaring.
Ik heb altijd herrie stoppers, te koop bij het Kruidvat. Zijn geel en zacht, je moet ze een beetje samenknijpen en dan in je oor doen. Ze zetten dan weer uit en houden dan geluid tegen. Werkt super!
Op maat laten maken duurt vaak nog wel even voor ze klaar zijn en zijn duur. (bij mij heeft het in totaal 3 maanden geduurd) Ik zou gaan voor die waxbolletjes. Die kun je makkelijk op maat kneden en sluiten dus beter af.
Ik heb ook Ohropax en vind ze erg prettig, ze zijn ook niet duur bij de drogist en sluiten niet alles af zodat je wel iets kan horen zonder dat je wakker gehouden wordt door geluid.