Iejoorr schreef:Klopt, ik kan mezelf hier helemaal gek mee maken. Maar nee, ik kan die gedachten niet rustig krijgen. Ik combineer injecties met flauwvallen en dat idee gaat echt niet uit mijn hoofd. (wellicht een; hoe slechter je het inschat, des te meer kan het meevallen?)
Ik ben vooral bang inderdaad voor het gevolg. De prik zelf vindt ik al eng (iets vreemds in mn lichaam, het gevoel dat die vloeistof je arm in gaat, brr!) maar vooral omdat het de vorige keer mis ging, ben ik bang voor weer precies hetzelfde.
Wat is ergste dat je kan gebeuren. Flauwvallen? Is inderdaad een vervelend gevoel. Maar als je van te voren aangeeft kun je altijd gaan zitten/liggen en kan er niks gebeuren. Ik denk dat ze al wel honderden mensen hebben gezien die flauwvallen. Ze zeggen ook altijd dat je moet aangeven want als bv. een man van 2 meter op de grond gaat kunnen hun hem echt niet houden.
Het is ook niet mijn hobby, maar geef het altijd aan van te voren en dan meestal gaan ze afleiden met vragen. Ik merk dat doordat ik het spannend vind ik onbewust me adem in hou waardoor ik licht in me hoofd wordt en gevoel heb dat ik ga flauwvallen. Het gevoel is inderdaad verre van prettig als de naald erin gaat, helemaal als die in de spier moet.
Ik heb nu al zo vaak gehad dat ik ondertussen zoiets heb van dit hoort bij mij en ik ga niet uit de weg maar hou er rekening mee. Kreeg trouwens als tip van de verpleegkundige dat ik veel water van te voren moest drinken dat zou helpen tegen flauwval gevoel.