Tintelende/pijnlijke handen s'ochtends

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tintelende/pijnlijke handen s'ochtends

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:37

Gek word ik er van :+

Afgelopen week werd ik wakker met een slapende hand(doet ie weleens) , maar nu deed het echt pijn en vooral niet aanzitten . Straalde door naar mijn pols en voelde of het door mijn arm schoot , links deed ook een poging om mee te doen maar die is veel minder lastig. Vaak doet de duim meeste pijn , en op plaats 2 is net onder de pink

Het dove en tintelende gevoel houd vaak uur of 2 aan , de pijn vaak ook. En de rest van de dag af en aan tintelen , zolang ik ze bezig houd doen ze gewoon normaal.

Vanochtend was het 7 uur weer raak , na anderhalf uur viel ik in de meest oncomfortabele houding in slaap maar was even fijn weer
.

Wie heeft een idee wat ik tegen deze irritante kwaal doen kan? Ome doc wou ik maandag heen , tot die tijd moet ik het uitzingen :7 . Helaas beginnen ze nu ook al pijn te doen , ze voelen warmpjes aan maar zal wel door de kachel komen. En wil graag slapen :=

lovelucydan

Re: Tintelende/pijnlijke handen s'ochtends

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:39

ik zou naar de dokter gaan,
mijn moeder had precies het zelfde en ze had het kanaaltunnel syndroom.
haar zenuwen in haar hand zijn door gesneden en een bepaald bandje en nu heeft ze nergens meer last van

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:40

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:44

lovelucydan schreef:
ik zou naar de dokter gaan,
mijn moeder had precies het zelfde en ze had het kanaaltunnel syndroom.
haar zenuwen in haar hand zijn door gesneden en een bepaald bandje en nu heeft ze nergens meer last van

Nou... Dat peesbandje is doorgesneden, maar niet haar zenuwen hoor! :')
En het heet Carpaal Tunnelsyndroom.

Dat zou het best weleens kunnen zijn TS, de klachten klinken heel erg bekend.

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:46

Ik heb het aan beide polsen (carpal tunnel syndroom). Dokters zijn nogal snel geneigd om te willen opereren in dat geval (meestal trouwens met goede resultaten).
Ik vond mezelf echter nog te jong en ben bij de apotheker speciale braces gaan halen. Die doe je rond de polsen als je slaapt en zo blijven je polsen mooi in rechte houding tijdens de nacht.
Mijn klachten waren onmiddellijk weg. Het proberen waard!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:00

Als je er smorgens mee wakker word,zou ik toch echt denken aan een verkeerde slaaphouding hoor :j
Lig je verkeerd wodden zenuwen afgeknepen en dat kan zo vervelend voelen
Ik lig soms ook verkeerd, mijn arm dan teveel in een hoek en doet mijn elleboog zeer

Kijk dus of je wel in een goede houding ligt, en sowieso even naar de huisarts toe :j

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:04

Klinkt inderdaad als het Carpaal tunnel syndroom. Ik heb het ook gehad en ben er aan geopereerd, nu gelukkig van de klachten af want ik kon het soms wel uitschreeuwen van de pijn snachts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:36

Hmm ja lijkt wel sterk erop , jong tsja 23 maar op mijn 20ste is galblaas eral uit gehaald.

Lig al jaren zo , ook op 1 en andere dag deed het opeens ook pijn. Log vaak op zijkant en buik op matras en arm onder mijn hoofd . Zal vannacht proberen arm naast me te leggen en netjes alleen op mij zij liggen

Ja huisarts zeker , voet is al 4 maanden af en aa pijnlijk aan de zijkant en kan er op sokken of blote voeten vaak amper op staan daar wou ik al mee heen deze week .

Rust uhm nu niet :+ , werk tussen de koeien al is het nog niet zeker of ik blijven kan

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:02

Je kan speciale braces gebruiken om je pols of van die polsbeschermers als je die toevallig hebt liggen. Het hoeft geen carpaal tunnel syndroom te zijn, misschien zit er een zenuw bekneld ergens, kan ook vanuit je schouder of rug komen. Even naar de fysio/ manueel therapeut.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:06

Misschien eerst eens naar een anderakussen kijken. Ik had dAt ook plots en toen bleek een kussen met neksteun de oplossing te zijn! Als je niet direct een duur kussen wilt aanschaffen kan je ook eerst proberen om den handoek op te te rollen en dat onder het begin van je kussen ( waar je nek ligt) te leggen!
Succes!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:17

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:04

het klinkt mij, omdat het bij het wakker worden is, zoals al gezegd is, als een verkeerde slaaphouding.

bij mij kwam dit in mijn tienertijd opzetten. Ik werd gillend wakker snachts omdat er een 'vreemde' met zijn hand tegen mijn gezicht lag. Dus ik gooi die hand weg en gooi het licht aan. Alle knokkels geschaafd, want ik had mijn eigen hand tegen de structuurverf muur gegooid -O-.

Het gebeurde niet 1x meer vaak en dood eng. want ik kon dus wel vanuit mijn elleboog mijn onderarm optillen, maar er hing een dood handje aan het eind.. en als ik dan schudde met mijn onderarm, vloog het handje al flapperend op en neer en ik voelde er helemaal niets van.

Het gevoel kwam pas na een minuut of 10 langzaam terug, Hell on earth, want dat doet dus gruwelijk zeer.. duurde enkele uren voordat mijn hand weer volkomen normaal aanvoelde en het 'zeuren' kon tot een halve dag aanhouden.

oplossing van de huisarts: flinke knuffel kopen en daarmee in mijn armen slapen. Ik ging namelijk met met de bovenzijde van mijn rechterhand tegen mijn gezicht liggen in mijn slaap, waardoor ik de bloedtoevoer vanuit mijn pols naar mijn hand afknelde en pas wakker werd omdat de hand te koud werd.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:08

Ik heb het jaren gehad, is vanzelf overgegaan ik zag het niet zitten om te opereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:20

Vanacht keurig zonder hand onder kussen geslapen , mijn kussen is 6 jaar oud maar zonder hem slaap ik niet.

Maar werd weer wakker met tintelingen en pijn , nu ik op telefoon zit tintelen ze ook . Heb elke keer 1 arm over rand naar onder laten bungelen en dan snel naar andere kant draaien voor de ander en heb nog vrij lekker geslapen

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:30

Onbewust slapen mensen vaak met de polsen volledig gebogen. Door de braces liggen je polsen recht en zullen de pijn en tintelingen snel minderen. Door het urenlang afknellen van de zenuwen tijdens je slaap, kan je hier ook overdag nog last van hebben. Ik ondervind soms ook nog een licht tintelend gevoel in mijn vingers wanneer ik overdag fysiek werk heb gedaan metmijn handen (bv onkruid trekken), of bv mijn Ipad te lang rechtop houd, maar omdat ik mijn polsen 's nachts laat 'rusten' in rechte houding heb ik er eigenlijk nog amper last van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:36

maar hoe ligt je hand dan wel, ook bij afhangen heb je een hoek en druk natuurlijk?
En ik lag bijvoorbeeld nooit met mijn hand onder mijn kussen, maar drukte dus met mijn wang tegen de rug van mijn hand waarbij mijn vingers niet in het verlengde van mijn hand wezen (dus naar voren), maar achteruit gedrukt richting mijn pols. zoals Kabouter al opmerkt, (maximaal) gebogen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:51

Nee hand ligt ver bij hoofd weg als ik hem niet onder mijn kussen mag van mezelf , gewoon naast me of de hand onder me wijst richting de muur of raam. En soms liggen ze bij elkaar de handen , ter hoogte van mijn neus maar wel een stuk ervan af.

Zal morgen eens kijken wat ome doc zegt, best lastig als je slaapt weten hoe je ligt :P