Om mijn vraag te onderbouwen:
Ik ben 17 jaar en heb geen energie. Uiteraard kan ik mijn leeftijd de schuld geven ivm de groei, puberteit etc. Daar ben ik mij van bewust. Echter is het vele malen erger dan mijn leeftijdgenoten. Ik kan niet meekomen met mijn leeftijdsgenoten, zo gaat mijn hele omgeving een nacht op stap en werken. Zij krijgen dat allemaal prima rond op een paar uurtjes slaap.
Als ik thuis kom van school, ga ik met veel moeite naar mijn paard omdat ik simpelweg geen energie meer heb. Dan kom ik thuis en ik plof neer en kan niets meer, hoe graag mijn hoofd wel wil, mijn lichaam wil gewoon niet. Ik wil graag met mijn vrienden op stap en niet altijd maar thuis zitten omdat mijn lichaam dat wil.
Uiteraard zorgt dit probleem ook voor ergernissen om mij heen. Zo wordt ik snel als lui bestempeld als ik ergens niet aan mee help in huis. Ook wordt ik haast niet meer uitgenodigd omdat ik toch standaard: nee zeg. Ik mis hierdoor een groot sociaal aspect in mijn leven.
Momenteel loop ik er zo tegenaan, ik wil zovéél doen, maar kan zo weinig.
Ik denk dat dit aan mijn voeding ligt. Dus ik vraag me af of iemand een dieet weet en heeft gevolgd die erg geholpen heeft. Misschien kan dat ook helpen bij mijn probleem.