Gestopt met roken en ontwenningsverschijnselen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Gestopt met roken en ontwenningsverschijnselen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 12:15

2 weken geleden lag ik ziek met griep op bed. Koorts, hoofdpijn en heel moe. Had ook geen zin in een sigaret. Dus gelijk maar besloten om nadat ik weer beter was te stoppen met roken. Inmiddels is het morgen 14 dagen geleden dat ik mijn laatste sigaret op heb. Maar ik voel me behoorlijk beroerd. Moe, kan op elk moment van de dag slapen. Heb het heel snel koud. Veel last van hoesten. Voel me eigen gewoon belabberd. Maar kunnen dit nu ontwenningsverschijnselen zijn of is het de griep die nog zolang door suddert?

KimL86

Re: Gestopt met roken en ontwenningsverschijnselen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:18

Ik heb dat ook wel een aantal weken gehad toen ik stopte.
Word vanzelf minder hoor, even volhouden!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:22

heb ook griep gehad, daarna duurde het nog 3 wkn voordat ik mij weer fitter voelde.... zou dus ook een combi van beide kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:24

Nee, is waarschijnlijk gewoon nog de griep. De grootste ontwennigsverschijnselen beperken zich tot prikkelbaarheid e.d.

hagelslag

Zoek even het topic stoppen met roken op(mens en welzijn)
Vooral het "na hoesten" is erg herkenbaar. Hier vind je motivatie en alle eventuele bijwerkingen.
Zelf ben ik sinds augustes vorige jaar gestopt :-)

_Nelleke_

Roken heeft maar een hele minimale fysieke verslaving en een hele grote zware mentale verslaving. Die fysieke verslaving kan je geen last van hebben want nicotine heeft 24-48u nodig om uit je lichaam te verdwijnen. Vanaf dat moment kan je dus alleen nog last hebben van mentale ontwenningsverschijnselen.

Ik denk dat het dus eerder de griep is die nog doorsuddert in combinatie met een lichaam dat niet zo gezond is door het roken en de stress die het stoppen nu met zich meebrengt. :)

Wel erg goed van je dat je gestopt bent. Zeker niet de handdoek in de ring gooien hoor!

tinkermiep

Met zo een twee tot drie dagen is de nicotine uit het lichaam zouden de ontwenningsverschijnselen (van de lichamelijke verslaving) minder moeten zijn. Ik ben bang dat je nog niet helemaal over je griep heen bent. Of je weerstand heeft door de griep een tik gehad en je hebt weer iets onder de leden. Niet meer gaan roken hoor!!! Heel verstandig dat je gestopt bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:26

*\o/* Wat goed van jou! +:)+

Het zal wrs wel de griep zijn, hoor. Ik heb twee weken geleden griepje gehad met een flinke verkoudheid en daar heb ik nu nog last van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:33

Zal idd. nog de griep zijn.Ik vind het zeer slim van je om dit moment te pakken om te stoppen met roken! Houd vol,je zal er geen spijt van krijgen.En ga a.u.b. niet uitproberen hoe een trekje van een sigaret je zou smaken na lange tijd.Na 1 trekje ben je verkocht! echt hoor,heb het zelf mee gemaakt.Was 9mnd. gestopt,nam 1 trekje uit nieuwsgierigheid,rook nu alweer 2 jaar.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:17

De nicotine is misschien na 48 uur uit je lichaam, maar vooral de eerste paar weken is je lichaam hard bezig met schade herstellen van het roken.
Wat zich uit in verkoudheid en vermoeidheid bijvoorbeeld.

Zelf sinds kort gestopt en ik heb daar ook allemaal last van gehad. En ik had geen griep of net gehad.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:46

KimL86 schreef:
De nicotine is misschien na 48 uur uit je lichaam, maar vooral de eerste paar weken is je lichaam hard bezig met schade herstellen van het roken.

Zelf sinds kort gestopt en ik heb daar ook allemaal last van gehad. En ik had geen griep of net gehad.

Dit dus. En dit kan toch echt een tijdje duren. Maar het is het echt waard! Niet meer roken is heel fijn!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:52

LZP >> MWS

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:02

KimL86 schreef:

Daar is je lichaam al die tijd dat je wel rookt ook al mee bezig. Je lichaam bedenkt echt niet ineens: Hee! Geen nieuwe nicotine meer, tijd om op te ruimen. Je lichaam doet dat continu.

Het enige waardoor je meer kan gaan hoesten is doordat in sigaretten anti-hoestmiddel zit die de hoestprikkel dempt. Als je niet rookt heb je ook die hoestprikkeldemping niet meer en kan je dus juist wat gevoeliger zijn op je keel.