Heel droog/pluizig/beschadigd haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Heel droog/pluizig/beschadigd haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 10:48

Sinds een jaar of 2/3 (sinds gezondheidsproblemen; trage schildklier + diabetes 2), is de structuur van mijn haar heel erg veranderd.
Waar ik voorheen altijd heel dik en vaak wat vettig (krullend) haar had, is het nu meer stro-achtig, schilfers op hoofdhuid (geen roos), droog pluizig en mist kleur.
Het laatste jaar is het wel iets beter geworden, maar nog bij lange na niet wat het ooit geweest is.
Ik heb medicatie voor mijn schildklier en slik biotine al aardige tijd maar merk nog geen verschil.
Iemand tips?
Ik heb alle shampoo, maskers enz al geprobeerd, dan ziet het er even beter uit maar fundamenteel veranderd er niet veel..
Ik probeer mezelf 1,5L water pd op te leggen soms haal ik de 3L soms maar 1L dus dat kan nog wel wat beter ;)

(overigens zijn m'n nagels die altijd heel hard waren, veel dunner scheuren snel en bladeren en is m'n huid ook veel minder mooi).

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:00

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:01

Misschien eens een keratine behandeling proberen? Ik heb er geen ervaring mee, maar lees er wel veel goeds over. Zijn steeds meer kappers die dit aanbieden.

Wat betreft je nagels, ga eens naar een nagelstylist. :) Die weten daar wel raad mee.
In veel gevallen kan er een laagje gel of acryl overheen, als je nagels echt extreem dun zijn dan zou je eens moeten navragen naar 'Seal and protect' of een IBX behandeling.
Doe wel even wat research naar een goede stylist, je nagels zijn nu al wat kwetsbaarder (dun) dus is het van groot belang dat er iemand met kennis van zaken mee aan de slag gaat.
Overigens mogen niet alle stylisten een IBX uitvoeren, daar is een certificaat voor nodig.