Shampoo/conditioners zonder sulfaten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

Shampoo/conditioners zonder sulfaten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 09:51

Hoihoi ik heb sinds gisteren mijn haar rood laten verven en nou heeft mijn kapper mij geadviseerd om shampoo en conditioner te gebruiken waar geen sulfaten in zitten omdat die de kleur sneller laten vervagen.

Weet iemand of je dit soort shampoos ook bij de kruidvat kunt kopen ? Zo ja welke? :o

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:04

Hallo! Ik gebruik alleen maar shampoo's zonder toegevoegde zooi (onder andere sulfaten).
De shampoo's zijn niet te koop bij de Kruidvat of Etos, ook al beweren ze 'natuurlijk te zijn'. Kijk maar op de achterkant van de fles.

Shampoo's zonder sulfaten zijn te koop bij de Tuinen. Vaak staat het wel aangegeven voor het shampoo schap. De shampoo's gebruik ik nu (erg tevreden over): http://www.metliefdegemaakt.nl/faith-in-nature/

Probeer de shampoo's te vermijden met Sodium Laurethe Sulfate (SLS/SLES).

Edit: de shampoo's bij de Tuinen http://www.detuinen.nl/haarverzorging/shampoo.html
Let erop dat niet alle shampoo's SLS vrij zijn, Dr. Organic bijvoorbeeld wel. Ik heb deze shampoo's gebruikt maar vind de shampoo's uit de vorige link prettiger (en goedkoper).

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 10:50

Siglos schreef:
Hallo! Ik gebruik alleen maar shampoo's zonder toegevoegde zooi (onder andere sulfaten).
De shampoo's zijn niet te koop bij de Kruidvat of Etos, ook al beweren ze 'natuurlijk te zijn'. Kijk maar op de achterkant van de fles.

Shampoo's zonder sulfaten zijn te koop bij de Tuinen. Vaak staat het wel aangegeven voor het shampoo schap. De shampoo's gebruik ik nu (erg tevreden over): http://www.metliefdegemaakt.nl/faith-in-nature/

Probeer de shampoo's te vermijden met Sodium Laurethe Sulfate (SLS/SLES).

Edit: de shampoo's bij de Tuinen http://www.detuinen.nl/haarverzorging/shampoo.html
Let erop dat niet alle shampoo's SLS vrij zijn, Dr. Organic bijvoorbeeld wel. Ik heb deze shampoo's gebruikt maar vind de shampoo's uit de vorige link prettiger (en goedkoper).

Oke maar ik las bijv op google dat loreal ook sulfate vrije shampoos heeft? Of is dit dan dus eigenlijk bedrog? Het staat ook op de voorkant van tube sulfates free ofz?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:58

Ik zweer bij natures gate, dat koop ik via iherb.com uit de USA.
Niet duur en echt topspul.
Ze hebben van alles, soorten shampoo, conditioner, tandpasta..
Voor alles wat. :)

Overigens kun je andrelon natuurlijk puur schrappen, dat zit vol onmogelijke namen en in plaats van SLS zit er SLES in en dat scheelt weinig.
Wel vrij van siliconen en parabenen.
Dat gebruik ik alleen als ik echt ff de boel moet ontvetten eens per x weken.
Meestal is dat na mijn menstruatie ofzo, of nadat ik ziek ben geweest.
Dan pak ik een beetje, doe dat op de mijn haar en masseer het niet in en spoel het na korte tijd gelijk uit.
Dan is mijn haar ontvet zonder dat mijn huid uitdroogt en gelijk massaal weer talg gaat produceren om het te fixen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:34

Ik gebruik zelf, op aanraden van mijn kapper, de shampoo en conditioner van Wella Elements en daar ben ik heel erg blij mee. Fijne shampoo, verdeelt makkelijk door mijn haar, schuimt lekker en, ook niet onbelangrijk, ruikt ook erg lekker. De conditioner vind ik ook erg fijn, daar zitten alleen wel wat siliconen in, dus als je dat wil ontwijken zal je daar wel een ander voor moeten zoeken. Nadeel van deze shampoo en conditioner, de prijs is niet mild.

Ik heb zelf ook een tijd mijn haar gewassen met Yes to Tomatoes en Dr Organic. De shampoo van Yes to vond ik ook wel fijn, maar de Tomato lijn verdween en de Carrots vind ik niet zo fijn.
Dr Organic vond ik echt een verschrikking om mijn haar mee te wassen, was ook heel blij dat op het moment dat die fles leeg was, ik met die shampoo van Wella kon beginnen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:55

Ik zweer ook bij Yes To :j Ik gebruikte eerst altijd de Yes To Carrots shampoo en conditioner, maar ze hebben sinds kort ook een Yes To Blueberries lijn die ik ook erg fijn vind :) Ik koop het bij De Tuinen.

@leintje_
Ze hebben bij De Tuinen naast de Carrots lijn ook een Cucumber lijn en sinds kort ook een Blueberry en Coconut lijn. Misschien is dat iets voor je?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:03

De Yes To lijnen bevatten gewoon SLS/Sulfaten/siliconen. Ik heb hier een poos geleden een onderzoekje naar gedaan, want ik was ook opzoek naar een shampoo zonder die rommel, ik kwam uit op shampoo bars. Dus shampoo blokken. Dit deed mijn haar absoluut geen goed. Het was enorm vet, het stonk, enorme klitten. Ook met een speciale conditioner. Ik heb het enkele weken volgehouden zonder vooruitgang.

xxxdonja

Re: Shampoo/conditioners zonder sulfaten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:06

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:10

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:12

_Ekenna schreef:
De Yes To lijnen bevatten gewoon SLS/Sulfaten/siliconen. Ik heb hier een poos geleden een onderzoekje naar gedaan, want ik was ook opzoek naar een shampoo zonder die rommel, ik kwam uit op shampoo bars. Dus shampoo blokken. Dit deed mijn haar absoluut geen goed. Het was enorm vet, het stonk, enorme klitten. Ook met een speciale conditioner. Ik heb het enkele weken volgehouden zonder vooruitgang.

En wat hield dat onderzoek in dan? Puur interesse hoor. Hun oude shampoo en conditioner lijnen (te herkennen aan de grote fles) bevatten wel SLS, maar daarbij wordt ook nergens op de fles vermeld dat het geen SLS bevat. Hun nieuwe shampoo en conditoner lijnen (te herkennen aan de tubes) bevatten geen SLS en dit wordt ook duidelijk aangegeven. En welk(e) product(en) gebruik je nu dan?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:22

[MWS] Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...
Dit onderzoek. Als je de ingrediënten helemaal gaat uitpluizen zit er 9/10 keer wel SLS oid in. De nieuwe Yes To heb ik niet onderzocht, heb daar nu ook de puf niet voor, dinsdag een zware operatie ondergaan.
De oude Yes To gaven aan dat er geen siliconen of parabenen in zaten (weet niet meer welke van de 2), bleek dat dit er na onderzoek van ingrediënten toch wel in zat.
Ik moet mijn haren nu 2 keer per dag wassen voor mijn werk, 5 dagen per week, dus ik gebruik nu gewoon weer makkelijk shampoo van Guhl, maar heb nu ook korter (en daardoor veel gezonder) haar.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:52

Vichy heeft een sulfaagvrije shampoo in het assortiment maar wat ik ook aan kan raden, vooral als je er niet teveel geld aan uit wilr geven is babyshampoo! Goed op de ingrediëntenlijst kijken want ze zijn niet allemaal zo onschuldig als ze beweren te zijn, maar er zitten zeker goede tussen die qua resultaat niet onder doen voor een aantal van de loeidure shampoos die ik ook heb geprobeerd. Qua merken kan ik je helaas niets aanraden omdat ik niet in Nederland woon en er hier dus andere dingen in de schappen staan.