Gekneusde (?) enkel, been en voet ijskoud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LSnuitje

Gekneusde (?) enkel, been en voet ijskoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 18:34

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen vrijdag met kickboksen flink onderuit gehaald en heb hierbij mijn enkel gekneusd en mogelijk gebroken, als het aan het einde van de week niet beter word moet ik foto's laten maken.
Naast dat mijn enkel erg dik is (wat logisch is ivm zwelling en vochtophoping) is mijn been ook tot net onder de knie erg koud. Bij mijn 'gezonde' been heb ik dit niet.
Kan misschien een bokker dit verklaren? :+

Alvast bedankt!

kosseh

Re: Gekneusde (?) enkel, been en voet ijskoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:38

Hou je je been stiller dan je andere? Wanneer je hem niet beweegt word je bloedsomloop niet gestimuleerd. Waardoor het kouder kan aanvoelen.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 18:54

kosseh schreef:
Hou je je been stiller dan je andere? Wanneer je hem niet beweegt word je bloedsomloop niet gestimuleerd. Waardoor het kouder kan aanvoelen.

Ik loop met krukken maar probeer toch op mijn zere been te steunen, ik til hem dus wel continu op. Ik heb het ook als ik met de honden oid loop.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:02

Voel je hartslag in de aderen van je voet? Waarschijnlijk aan de buitenzijde onder je enkel het best te voelen. Als dit niet zo is zou ik toch even contact opnemen met de huisarts of huisartsenpost. Als de doorbloeding niet goed is heb je kans op afsterven van (delen van) de voet. Ik wil je niet bang maken maar dit is wel iets om rekening mee te houden.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 19:08

kleinvosje schreef:
Voel je hartslag in de aderen van je voet? Waarschijnlijk aan de buitenzijde onder je enkel het best te voelen. Als dit niet zo is zou ik toch even contact opnemen met de huisarts of huisartsenpost. Als de doorbloeding niet goed is heb je kans op afsterven van (delen van) de voet. Ik wil je niet bang maken maar dit is wel iets om rekening mee te houden.

Oh jakkes, ik kan ze niet voelen(misschien ook door de zwelling) dus ik ga toch maar even met de dokter bellen morgenochtend. Bedankt voor je reactie!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:09

Ik zou niet wachten tot morgenochtend dan hoor, gewoon even de huisartsenpost bellen. Kan ook zijn dat door de zwelling het niet goed te voelen is. Beter even bellen en horen dat je je geen zorgen hoeft te maken dan niet bellen en blijkt dat het mis is.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:14

Voorzichtig mee zijn in verband met trombose.

Je gebruikt t been sowieso minder (bewust of onbewust), dus de doorbloeding is sowieso ook minder en daardoor wordt t been wat sneller koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:16

LSnuitje schreef:
kleinvosje schreef:

Oh jakkes, ik kan ze niet voelen(misschien ook door de zwelling) dus ik ga toch maar even met de dokter bellen morgenochtend. Bedankt voor je reactie!!

Kun je de hartslag aan je andere enkel dan wel voelen?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:26

Wat hierboven al gezegt wordt, als je de slagader niet voelt in je voet kan het zijn dat er ergens iets wordt afgeklemd, dit zou natuurlijk het koud aanvoelen kunnen verklaren omdat er dan dus geen (goede) doorbloeding is. Onderschat dit niet! Eventjes de HA bellen en laten nakijken, beter te voorzichtig dan blijvende problemen. Succes!