Erge kniepijn zonder aanleiding. Wat kan dit zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Erge kniepijn zonder aanleiding. Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:12

Omdat het me toch behoorlijk begint te irriteren, hierbij maar een topic.

Ik heb echt nog nooit last van mijn knie gehad. Tot een week geleden. Zonder enige aanleiding, deed mijn knie 's morgens gewoon erg zeer. De voorgaande dagen had ik niets raars gedaan qua bewegingen.

Naar de huisarts geweest, hij wist het niet precies, misschien overbelasting of een ontsteking. Rust houden zei hij..

Nou, door rust wordt het alleen maar erger dus :') Als ik te lang stilzit (en met name met gebogen been), kan ik daarna strompelend verder lopen. De pijn lijkt zich dan alleen maar verder op te bouwen. Maar na of tijdens een goede wandeling heb ik weinig last.

Bij hurken, traplopen of een berg op fietsen doet het wel weer erg zeer. Ook rennen is niet echt een optie.

Herkent iemand deze klachten? Moet ik me zorgen maken?

twinducklin

Re: Erge kniepijn zonder aanleiding. Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:49

Rust houden doe je door je knie hoog te leggen. Liefst in een iets gebogen houding ( bijv. op een kussen op de bank/bed )
Is er iets te zien aan je knie? Rood, warm, dik?

Hurken , bergop fietsen/lopen en traplopen is een grote belasting voor je knie. Even proberen te vermijden dus. Traplopen kun je minder belasten Door je gezonde been eerst de trede op te zetten en daarna je pijnlijke been bij opgaan, afgaan juist andersom. Dus eerst pijnlijke been daarna gezonde been.

Je zou kunnen proberen of koelen met een coldpack of juist warm houden met een kruik verlichting geeft.

Blijft het aanhouden zou ik komende week toch even terug naar de huisarts gaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:13

Klinkt een beetje als wat ik had toen ik een kraakbeenontsteking had. Gewoon lopen was prima maar traplopen en fietsen was erg pijnlijk, tot een bepaalde hoek was buigen pijnloos en verder buigen pijnlijk. Heeft ongeveer 3 weken geduurd voordat het beter werd, daarnaast ook fysio gehad om de spieren rond mijn knie sterker te maken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 13:44

M'n knie is verder niet dik of rood ofzo. Bedankt voor de tips! Vanochtend leek het weer minder te zijn, maar nu is het weer erger.

Oei 3 weken? Nouja, als t nog een week duurt ff de huisarts weer opzoeken.

Dat heb ik ook precies allemaal zonnebloem.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:13

Klink heel erg als wat ik had, ik had een irritatie achter mijn knieschijf. Ik heb het opgelost met intensive fysio van drie keer in de week voor 2 maanden lang met daarnaast tape om mijn knie te ondersteunen, dit verving mijnn therapeut ong om de 4 a 5 dagen.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:18

Ik heb ook iets in die richting gehad. Zonder duidelijke oorzaak opeens last van mijn knie. Veel spanning en bij inspanning werd het erger. Huisarts kon er ook niks mee. Uiteindelijk zelfs 2 weken met krukken gelopen en de huisarts wou een laprascopie laten maken.

Mijn moeder liep des tijds bij een fysio/manueel therapeut. Daar langs gegaan en toen bleek er een wervel in m'n rug scheef te staan. Deze heeft hij recht gezet en daarna heeft m'n knie eigenlijk nooit meer rot gedaan.