Canesten Gyno

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dawn1993

Canesten Gyno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:42

Hii alllemaal,

Ik schaam me rot om het hier te vertellen...
Maar door mijn hoge stressniveau heb ik een schimmelinfectie gekregen..
Er is een kweekje afgenomen en daar kwam het ook uit.
Verder is er ook een uitstrijkje gemaakt en de uitslag daarvan krijg ik maandag,
Want ik heb wel eens na de seks een contactbloeding en heb nu al een week af en toe een bloeding door de pil heen. Dus ik ben onwijs bang voor afwijkende cellen/ baarmoederhalskanker...

Maar dan nu mijn vraag, ik gebruik Canesten Gyno creme sinds maandag en dinsdag had ik een lichte bloeding, na 2 dagen geen bloeding te hebben gehad had ik het vanmorgen weer... Ga me steeds meer zorgen maken ook om het uitstrijkje ik ben gewoon onwijs bang, de assistente sluit uit dat de bloeding door Canesten Gyno komt, maar gebruiken jullie het ook en hebben jullie ook een bloeding gehad?

Alvast bedankt :-)

Nou ja de arts weet niet of t daarvan komt..
Laatst bijgewerkt door Dawn1993 op 26-02-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Re: Canesten Gyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:45

Geen ervaring mee.
Maar goed, een schimmel kan je altijd krijgen, hoef je je niet voor te schamen.

Ik hoop dat het uitstrijkje goed is.
En bel anders de huisarts om te vragen over het gebruik van die gyno.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:49

Ik krijg altijd een schimmelinfectie na gebruik van antibiotica :+

Maar ik krijg geen zalf maar van die soort bollen die je vaginaal in moet brengen.nooit een doorbraakbloeding mee gehad?
Heb je misschien een te lichte pil?
Zou daar dan nog even naar kijken :j

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:51

Nee die heb ik nooit gehad.
Ik zit wel helemaal in de stress voor het uitstrijkje. Bedankt iig voor jullie reacties en steun :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:51

ellepel schreef:
Ik krijg altijd een schimmelinfectie na gebruik van antibiotica :+

ik heb daar ook altijd last van, zeker na AB idd :j :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:46

Echt niks om je voor te schamen, ik ken bijna geen vrouwen die nog nooit een schimmelinfectie hebben gehad.

Het vervelende aan die zalfjes is dat je alleen de symptomen bestrijdt en niet de oorzaak, waardoor er een grote kans is dat je het over een tijdje weer krijgt. Overigens zou ik sowieso de zalf links laten liggen (want niet hygienisch) en gaan voor zo'n pil die je erin moet proppen. Werkt aanzienlijk beter.

Verder als je het hebt zo min mogelijk suiker eten (is echt voeding voor zo'n bacterie) en veel knoflook naar binnen proppen. Word regelmatig voor gek verklaard maar als ik een infectie heb eet ik dagelijks een hele bol gepofte knoflook (is nog best lekker ook) en dan is het met een paar dagen compleet verdwenen.
Om het in de toekomst te voorkomen sowieso altijd plassen als je seks hebt gehad, daar krijg ik het echt altijd van. Als je een spiraal als anticonceptie hebt ook uitkijken, want de bacterie kan in je spiraal gaan nestelen en dan blijft het terugkomen.

Misschien een brutale vraag hoor, maar word er bij je uitstrijkje ook gekeken naar soa's? Voor een schimmelinfectie doen ze doorgaans geen uitstrijkje namelijk, en de symptomen kunnen erg op bijvoorbeeld chlamydia lijken, vooral icm de bloedingen.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:49

Ik heb recent een soatest gehad en die was goed. Maar ze maken het uitstrijkje omdat ik onwijs bang voor baarmoederhalskanker ben. En die zal was voor 6 dagen met 6 inbrenghulzen want de pillen haddeb ze niet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:10

Dawn1993 schreef:
Ik heb recent een soatest gehad en die was goed. Maar ze maken het uitstrijkje omdat ik onwijs bang voor baarmoederhalskanker ben. En die zal was voor 6 dagen met 6 inbrenghulzen want de pillen haddeb ze niet.

Waar hadden ze die pillen niet? Apotheek vaak wel.

Wat waarschijnlijk beter is, om via assistente van de huisarts te vragen om een kuurtje Fluconazol. Dat werkt veel beter, maar is alleen op recept verkrijgbaar. Waarschijnlijk ben je er dan met 1 capsule die je moet slikken van af.

http://www.apotheek.nl/medicijnen/fluco ... fluconazol

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 17:35

Nou vrijdag had ik de uitslag van het kweekje, en idd er was een schimmelinfectie te zien.
Bel ik gisteren de de assistente van de HA op om te vragen na de uitslag van mijn uitstrijkje..
Zegt ze ziet er goed uit dus ik helemaal blij want ja was onwijs bang voor bmhk..

Wordt ik vandaag gebeld door de HA, omdat ik gisteren voor een doorverwijzing vroeg.
Zegt ie hoe is t met je klachten? we wachten het uitstrijkje af daar kun je volgende week dinsdag voor bellen.. Dus ik weer ja daar heb ik gisteren voor gebeld de assistente zei dat het goed is..

Krijg je te horen, nee mevrouw dat is nog niet binnen daar kunt u volgende week dinsdag voor bellen//

Serieus dit geloof je toch niet? stress nu nog meer dan vorige week... En ja toen ik vrijdag belde vroeg ze of ik medicijnen heb voor die infectie, ik denk man wat zijn jullie dom dat staat toch in de computer?

Pffffff :@