Ongeluk, veel pijn in rug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Ongeluk, veel pijn in rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 23:54

Ik wist niet zo goed of het topic hier hoorde dus mocht het niet goed zijn, alvast mijn excuses hiervoor!

Misschien een beetje een rare titel dus ik zal het even uitleggen.

Gisterochtend in de auto gestapt op weg naar een meeloopdag op een school. Was ruim op tijd dus lekker rustig aan de ruiten gekrabd en onderweg gegaan. Had immers alle tijd.
Na een tijdje kwam er iemand achter me rijden, een bumperklever. Ik laat me niet opjagen door zo iemand en daarnaast reed er iemand voor me.
We reden op een 80km weg aan en de auto voor me reed de weg op. Ik moest wachten op 2 auto's die daar reden. Ik stopte rustig en keek in mijn binnenspiegel.
Op dat moment zie ik de man die achter me reed in volle vaart op me af komen. Uit een reflex heb in de rem hard ingetrapt, ik gleed desalniettemin bijna 2 meter door.
Uitgestapt, frustratie geuit en papieren ingevuld. Ik kon wel verder (auto is toch wel goed kapot alsnog).

De korte versie van wat er is gebeurd. Nu waarom ik dit topic open.

Ik heb tijdens het invullen van de papieren al vreselijke rugpijn gekregen. In de auto naar de meeloopdag werd het alleen maar erger, toch zo goed mogelijk meegedaan daar.
Vandaag naar het werk geweest en alleen maar achter de kassa gezeten, zowat met tranen in mijn ogen.
Ik kan alleen maar voorover gebogen lopen en mijn benen voelen een beetje aan of ze slapen. Niet echt slapen maar heel licht.
Mijn onderrug maakt me op dit moment dat ik me op de grond wil gooien en wil schreeuwen en huilen. Het maakt me helemaal horendol en ik weet niet meer wat ik moet.
De pijn wordt alleen maar erger en erger en ik word er een beetje moedeloos van..

Morgenochtend bel ik uiteraard de dokter. Ik durf niet goed pijnstillers te nemen omdat ik en er absoluut niet van houd en omdat ik bang ben het over te belasten daardoor.

Wat ik hiermee wil? Geen idee. Maar dit leek me wel een mooie oplossing mijn frustratie te uitten en een beter idee als mezelf op te grond te gooien :+

Bedankt voor het lezen van mijn zeikverhaal :')
Tips voor een houding waarin ik vannacht kan slapen zijn ook welkom trouwens, ik weet het niet meer..
Laatst bijgewerkt door ilaan op 25-02-16 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Re: Ongeluk, veel pijn in rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:56

Jeetje, heftig zeg! Knap klote ook, zo'n bumperklever. :\

Wellicht om vannacht te slapen een kussen onder je rug? Wat paracetamol mag wel denk ik... Werd mij ook aangeraden na mijn ongeluk drie maanden terug.

En dan hop naar de huisarts! Sterkte, TS!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:57

Ik volg even. Ik heb helaas door scheef lopen door een knie blessure, een overbelaste/scheve onderrug nu. Voorover is idd t fijnst. Ik probeer Savonds altijd in bad te gaan en plat op m'n buik te slapen. Op een of andere manier slaap ik dan t rustigste.

Voor nu echt wat inemen andets slaap je niet en morgen gelijk naar de ha!

Typo
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 26-02-16 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:59

Klinkt alsof je rug toch een beste klap heeft gemaakt. Voor nu wat paracetamol/ibuprofen en lekker naar bed, zou ik zeggen. Eventueel met een kussentje onder je rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:59

Oei, dat is schrikken. Kun je niet even de huisartsenpost bellen om te vragen om advies?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 00:03

Kussen onder mijn rug doet zeer, kan er niks aan hebben helaas.

In bad gaat hier niet maar op een krukje voorover geleund met de straal bovenop de rug gaat wel. Dat verlicht enigszins dus ik ben nadat ik terug ben gekomen van het werk er direct onder gegaan! Maarja de hele avond en nacht de douche is ook niet wat haha

Paracetamol zou inderdaad wel kunnen, ik hoef alleen maar te slapen vannacht. Geen gekke dingen dus overbelasten gaat niet zo snel denk ik dan toch?

Rug heeft inderdaad een goede klap gehad, ben ook erg boos op deze meneer en geniet er net iets teveel van dat hij alleen wa verzekerd is en zijn auto ook goed in de prak zat :o

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:04

Zou voor het slapen gaan wel 2 paracetamol innemen en als je een hotpack of kruik hent deze tegen te rug aanleggen in bed.
(kleine tip heb je het schadeformulier al opgestuurd? anders hier meteen op vermelden dat je last van rugklachten hebt vanaf het ongeluk. Heb je het formulier al opgestuurd bel dan morgen je verzekering.
Dit kan maar beter meteen vermeld staan. Als je door deze klachten onkosten moet maken kan je verzekering dat op de tegenpartij verhalen)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:05

Paracetamol kan je proberen, maar dat gaat helpt meestal niet tegen erge rugpijn.
Imbuprofen600 doet dat vaak wel.

Je huisarts kan je eventueel ook wel pijnstilling voorschrijven.

En tijdens het slapen een kussentje tussen je knieën? Dit heeft mij goed geholpen en ik hoor er meerdere over.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:06

Ik zou zeker even de huisartsenpost bellen, het slapende gevoel in je benen kan duiden op een probleem in de zenuwen. De assistente kan je advies geven over hoe te handelen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:07

Plat liggen, paracetamol nemen en morgen echt naar de huisarts. Waarschijnlijk zijn het je spieren maar dat moet je wel even zeker weten. Geen kussens onder he rug of wat dan ook. Plat liggen en rust houden en morgen naar de huisarts.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:15

Ik neem aan dat je morgen iig even naar een dokter gaat? Dat je niet gelijk pijn hebt gevoeld is heel normaal. Maar het zou best kunnen dat er wervels niet meer goed op zitten en dat je gekraakt moet worden. Een ongeluk hoeft helemaal niet hard te gaan en je kan er zelfs een whiplash van krijgen (ik denk dat dit niet het geval is, zo jouw verhaal te horen. maar ik ben natuurlijk geen dok). Ik heb zelf ooit iemand achterop mijn auto gehad toen ik voor een stoplicht stond. Ging niet bizar hard, maar wel flinke pijn in mijn net en een hersenschudding (jaja, daar stond ik ook van te kijken). Daardoor had ik enorme hoofdpijn.

Ik ben destijds gelijk door gereden naar een huisartsenpost, gewoon om alles uit te sluiten. En ook omdat er in mijn omgeving mensen zijn met een whiplash veroorzaakt door een soort zelfde ongeluk (was ook totaal niet hard gegaan). Mijn hoofdpijn en nek- en rugklachten kwamen pas na een half uur opzetten.

Als ik jou was zou ik voor nu pijnstillersnemen zoals hierboven ook al aanbevolen wordt. En verder op je rug gaan liggen tijdens het slapen.

Sterkte, ik hoop dat het verder allemaal mee valt en dat de pijn snel afneemt.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:17

Gewoon uitproberen wat voor jou het meest comfortabel ligt. Ik zou een pijnstiller nemen en met een kruik of een warme fles naar bed gaan en morgen even langs de huisarts. Beterschap! :(:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 00:19

Bedankt voor de tip genja! Papieren zijn nog niet opgestuurd, liever teveel erop als te weinig.
Wellicht is het alleen wat fysio oid maar ook dat is mooi meegenomen.

Ik ga eens op zoek naar ibuprofen, als dat beter wert tegen dit soort pijn is dat beter als veel paracetamol denk ik.

Ik bel morgenochtend direct de huisarts, vanavond bellen heeft weinig zin. Kan er niet heen want lopen/fietsen is geen optie en de auto staat bij het schadebedrijf. Daarnaast zijn ze hier in het ziekenhuis erg langzaam en zit je zo 3 uur te wachten..
Huisarts neemt me altijd erg serieus want bel nooit en als ik bel heb ik ook echt wat dus verwacht morgenochtend daar terecht te kunnen.

Edit
Klinkt best heftig na een niet heel harde aanrijding, nooit beseft hoeveel last je kunt krijgen van zoiets.
Dit ging overigens echt wel erg hard, hij heeft pas geremd toen hij mij al had geraakt volgens degene achter hem -O-
Laatst bijgewerkt door ilaan op 26-02-16 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:20

Slapend gevoel in de benen is reden genoeg om vanavond nog even contact te hebben met iemand die er verstand van heeft. HAP bellen dus!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:22

Sterkte TS, klinkt alsof er wel iets gebeurd is in je rug tijdens de klap. Goed dat je naar de dokter gaat, laat hem er maar even goed naar kijken.
Een slapend gevoel in je benen klinkt namelijk niet best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:26

Ik zou ook liever nu meteen naar de huisarts bellen, en als zij je adviseren om toch te wachten tot morgen dan zou ik even iemand bij je thuis inschakelen om je vannacht in de gaten te houden/een paar keer wakker te maken (wat de huisartsenpost ook aanraadt) om te kijken of je nog helemaal bij bent. Dat is standaard bij een hersenschudding, maar bij een nek/rugschudding ;) kan het ook geen kwaad.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:34

Bel HAP nu. Rugschade zoals jij beschrijft kan van alles zijn en een verkeerde beweging nu bv in je slaap is daar niet goed voor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:36

Ik zou ook zeker aanraden nu de hap te bellen.
Al is het maar om advies. Maar ik vermoed dat ze toch vragen te komen.
Kan niemand je brengen?

Beterschap

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:40

bruintje123 schreef:
Ik zou ook zeker aanraden nu de hap te bellen.
Al is het maar om advies. Maar ik vermoed dat ze toch vragen te komen.
Kan niemand je brengen?

Beterschap

En als ze willen dat je komt en je hebt geen vervoer zullen zij wel voor vervoer regelen denk ik

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:40

Dat denk ik niet :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:44

bruintje123 schreef:
Dat denk ik niet :)

Hangt van de HA af, want het verhaal lezende had ze 112 moeten bellen toen ze bij het invullen van de papieren erna zo'n pijn kreeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:48

Als ze het nodig vinden de ambulance te sturen dan heeft ze inderdaad vervoer. :)
Maar anders niet.
Tenminste hier in het ziekenhuis is dat niet zo.
Dan kun je eventueel de taxi bellen, maar helaas wordt ook dat meestal niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:50

bruintje123 schreef:
Als ze het nodig vinden de ambulance te sturen dan heeft ze inderdaad vervoer. :)
Maar anders niet.
Tenminste hier in het ziekenhuis is dat niet zo.
Dan kun je eventueel de taxi bellen, maar helaas wordt ook dat meestal niet vergoed door de zorgverzekeraar.

dat zal dan wel per ziekenhuis/regio weer anders zijn

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:53

Zou kunnen, maar daar komt ze achter als ze toch even de hap belt :)

Hier in de regio ken ik zo geen ziekenhuis die vervoer regelt :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 01:21

Hier wordt dat niet vergoed helaas. Daarnaast heb ik vandaag ook gewerkt, ik zit namelijk nog in mijn proefperiode, maar dan zal het niet heel ernstig zijn.
Had eigenlijk gisteren wel heen gemoeten maar ja, niet gedaan en dat is een beetje stom.

Morgenochtend kan ik de auto ophalen dus kan dan meteen langs de ha, vanuit daar zal het wel goed komen. Ik maak me niet snel druk dus nu ook niet. Ik ben goed bij, heb geen hoofdpijn/duizeligheid oid dus dat zit goed.

Al denk ik dat ik het de volgende keer, die hopelijk niet komt, wel anders aanpak na het lezen van jullie berichten! Had niet verwacht dat er iets ernstigs achter kon zitten. Ik dacht vooral aan spierpijn waar ik last van had.
Ik begrijp jullie bezorgdheid maar vanavond heen gaan is geen optie, iedereen ligt op bed hier in de buurt. Verder is er niemand die mij kan brengen. Fietsen/lopen is al helemaal geen optie helaas.

Nu lijk ik net of dat ik niets wil horen en overal tegenin ga maar waardeer jullie input en bezorgdheid zeker! Opent wel je ogen.
Net een ibuprofen ingenomen en ligt nu plat op bed. Voelt wel enigszins vreemd maar kan prima slapen zo denk ik (ben een echte buikslaper namelijk).