Ik heb de laatste tijd (lees: laatste 3/4 weken) enorme last van pijnlijke handen. Ik kan geen krachtige vuist maken, kan niet hard knijpen in een vinger of een stevige hand geven. Ook heb ik voortdurend een moe gevoel in mijn onderarmen. Gister was het zelfs niet mogelijk mijn mes stevig vast te houden om een snitzl te snijden. Mijn handen trillen ongecoördineerd, maar niet voortdurend.
Het nare en enge hieraan is, is dat ik niet meer cello of piano kan spelen. Althans; niet langer dan drie minuten, waarna ik moet wapperen en mijn handen moet wisselbaden. Ik ben mij aan het voorbereiden op het conservatorium en hiervoor moet ik dagelijks veel praktisch studeren, maar met mijn handen op dit moment gaat dat niet.
Ik wil niet vlug naar de huisarts gaan, want ik wil niet voor een wiswasje. In onze familie zit wel reuma/artrose, maar om mezelf daarmee bang te maken, lijkt me geen strak plan.

Zijn er Bokkers die raad weten of wat advies kunnen verlenen? Deze week probeer ik goed te wisselbaden en mijn armen rust te geven, maar als dit binnen een week niet over is, overweeg ik toch naar de huisarts te gaan.
Alle hulp is welkom!