Hoe 's nachts de tijd zien (met ogen die -6 zijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Hoe 's nachts de tijd zien (met ogen die -6 zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:56

Ik heb een fijne wake-up light die mij helpt met wakker worden. Helaas zijn de cijfertjes van de klok oranje en niet zo groot. Ik zie dus s' nachts niet hoe laat het is.

Nu heb ik mijn telefoon in de buurt, die is momenteel mijn echte wekker, maar ik wil eigenlijk van mijn telefoon af voor de nacht.

Het is voor slapen facebook/internet, het is bij wakker worden facebook/internet en ik wil daarin minderen.

Maar dan moet ik wel iets vinden waarop ik kan zien hoe laat het is, en die nog een beetje een leuke wekkerfunctie heeft (ben allergisch voor wakkerworden met TUUTUUTUUTUUTUUTUUTUUT)

Zou zo'n projecterende wekker iets zijn? Zou de kleur van de cijfers nog uitmaken?

Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:59

De kleur van de letters maakt zeker uit!
Je hebt oranje, rood, blauw. Maar je kunt ook kiezen voor juist de letters verlicht of juist de achtergrond verlicht :P
Kijk wat voor jou het prettigst kijkt in het donker!

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:00

Haha ik heb gewoon een wekker met rode lichtjes op mn nachtkastje staan en ga gewoon met mn hoofd er naar toe om te kijken hoe laat het is.. Als ik iets op de muur zou willen zien dan moet het in koeienletters en dan kan ik niet meer slapen omdat het zo licht is :')

Azmay

Projecterend zag ik helemaal niet, ik heb zelf -5,5.
Een klok met oranje cijfers van goed formaat kan ik wel lezen als hij naast mijn hoofd staat en ik mijn ogen dicht knijp zeg maar, maar ik vind het licht in mijn gezicht zo verschrikkelijk.

Ik lees dus verder even mee ;)

kleinvosje

Mijn man heeft ogen die nog iets slechter zijn, -15/-16, hij buigt zich gewoon heel dicht naar de wekkerradio toe om te zien hoe laat het is. Hij heeft een gewoon simpele Philips wekkerradio die bij de Blokker te koop is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:01

Ik heb -7 en -7,5

Ik heb een normale digitale wekkerradio op het nachtkastje staan.
Wil ik de tijd zien rol ik me richting wekker en met mijn snufferd op 25 cm afstand kan ik dat gewoon lezen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:01

Er bestaan wekkers waarbij je op een grote knop drukt, en dan verteld hij hoe laat het is. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:21

Palmera schreef:
Er bestaan wekkers waarbij je op een grote knop drukt, en dan verteld hij hoe laat het is. :)

Hahaha dan kan ik net zo goed mn vriend wakker maken en vragen hoe laat het is :')

Iris82

Re: Hoe 's nachts de tijd zien (met ogen die -6 zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:23

Kun je niet gewoon en de wakeuplight houden en een wekker met erg grote cijfers (en die vervolgens niet op de wekkerfunctie hebben, maar enkel voor de tijd gebruiken?)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:30

Of toch op je mobiel kijken maar gewoon de wifi afzetten ipv je hele mobiel.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:33

Mijn vader heeft een wekker die de tijd projecteert op het plafond. Kan je zelf instellen hoe groot en scherp je het wil zien dacht ik.
Zou zo niet weten welk merk o.i.d. maar hij heeft ook -4 en kan de tijd gewoon zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:35

Ik heb een oud mobieltje zonder sim en in vliegtuigstand dat bevalt eigenlijk wel heel goed. Batterij gaat dan ook heel lang mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:38

Mijn wakeup light staat op mijn nachtkastje en ik buig er naartoe om te kijken (echt met mijn neus er bovenop :') ).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 16:45

Wat een reacties al :)

Inderdaad is het naar de lettertjes turen de makkelijkste oplossing, maar met het soort lettertjes van de wake-up light is dat heel lastig. Daarbij slaap ik alleen en (dus) in het midden van het bed, dus ik moet zo'n eind voor ik op 20 cm afstand ben :') B-)

Maar misschien is het een idee om iets met grote letters te zoeken en dat dan maar naast de wake-up zetten. Ik heb nog iets met rode letters maar dat geeft zo enorm veel licht...

Een oude telefoon is ook nog een idee, daar een app op zetten met grote klokletters als screensaver bijvoorbeeld dat ik het ding ook niet hoef aan te zetten om de tijd te zien. Op die oude kan wel wifi maar dan moet ik maar gewoon karakter tonen en mezelf inhouden dat ik niet weer ga social-media'en.

De enige echte oplossing is natuurlijk ogen laten laseren, maar ja.....

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:46

Ik heb -9.75 en een wekkerradio met rode cijfers van ongeveer 4 centimeter hoog.. en nog zie ik dat slecht. Moet er ook naar toe buigen..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:47

Bril in de buurt en even kort opzetten?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:48

Een bril naast je bed leggen?

Edit: Iemand was me voor.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:53

Ik heb aan de ene kant mijn wakeuplight. Wel het licht van klokje zo zacht mogelijk. := Aan andere kant van het bed ligt horloge in de lader en geeft ook de tijd. Slaapkamer is voor mij ook doordeweeks verboden gebied voor mobiel/tablet. :+ Scheelt zo minimaal al weer een half uurtje slaap per nacht. :') Telefoon ligt in woonkamer op de eettafel op standje vliegtuig dus horloge krijg ook geen meldingen meer binnen. :D

En mijn bril ligt ook binnen hand bereik. Meestal buig ik even naar ene of andere kant van bed om op horloge of wakeuplight te kijken. Een andere optie is dan misschien 's nachts je horloge omhouden? :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:55

Een horloge met ingebouwde verlichting?? Arm naar je gezicht, knopje indrukken en je weet hoe laat het is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:00

Amaris: ik vind het goed werken om in het donker mijn telefoon te vinden en even op het knopje te drukken. (Overigens, mijn ogen zijn niet slecht, ik heb gewoon geen andere wekker.) Maar ik bedoelde meer: als je het op je telefoon wel goed kunt zien, kan een oude telefoon in vliegtuigstand wellicht een optie zijn - geen verleiding om toch nog even iets te doen, geen risicio om op een verkeerd tijdstip een sms'je te krijgen want dat staat dan allemaal uit.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:10

Ook hele slechte ogen hier. Ik heb een wekkerradio om mee wakker te worden en een klein digitaal reisklokje. Het reisklokje staat binnen handbereik en als ik wil zien hoe laat het is pak ik hem en houd hem tegen m'n neus :+ Ding geeft ook licht als je hem indrukt, vind het ideaal. En als ik écht op tijd op moet zet ik hem ook als wekker, is echt een rotpiep :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 17:18

Sanned schreef:
Ook hele slechte ogen hier. Ik heb een wekkerradio om mee wakker te worden en een klein digitaal reisklokje. Het reisklokje staat binnen handbereik en als ik wil zien hoe laat het is pak ik hem en houd hem tegen m'n neus :+ Ding geeft ook licht als je hem indrukt, vind het ideaal. En als ik écht op tijd op moet zet ik hem ook als wekker, is echt een rotpiep :')

Dat vind ik ook nog een optie... een reisklokje met licht.

Horloge heb ik nooit om in bed (en mijn horloge is ook eentje met wijzers en met zonder licht)

En mijn bril opzetten is altijd zo'n gedoe. Veel te veel aktie en coordinatie als ik nog slaap. (want mijn ogen zijn al slecht, om er dan ook nog een brillenpoot in te steken := ) :+

Ik ga twee dingen uitproberen:
de oude telefoon op -geen internet, nee echt niet ga weg stand- en het reisklokje.