Pff wat een Zondag! dochter valt om,hond valt om.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Pff wat een Zondag! dochter valt om,hond valt om.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:38

Gister was me een dagje wel.Eerst me hondje dat na het wandelen uit het niets begint om te vallen,verstijfd en met zijn voorpootjes steeds omhoog gaat richting zijn koppie.Gelukkig is dat helemaal over gegaan en is hij weer helemaal de oude.Ik schrok enorm,ik dacht echt dat hij dood zou neer vallen.Heb het eerder mee gemaakt met me andere hond,die viel dood neer tijdens het uitlaten. ;(

Gisteravond me dochter,[ze is al een poosje ziek,hoesten en wisselend koorts] ik hoor een hoop lawaai,dacht eerst dat er door de storm ergens iets omwaaide.Toen hoorde ik me zoon roepen T [naam van me dochter].Dus ik naar boven gerent,was me dochter in de douche flauw gevallen,toen ze haar tanden wilde poetsen.Me zoon in paniek,die was zich rot geschrokken.Ze was binnen een minuut weer bij,maar [dat hoorde ik pas vanmorgen] ze lag te schokken en was helemaal stijf toen ze bijkwam en was verward.
Vanmorgen de H.A. gebeld of die langs kon komen.Nee dit was geen spoed om langs te komen zei de assistente,we moesten vanmiddag om half 3 zelf komen.Ik zei nog,ze is erg slapjes en heeft steeds koorts en is echt ziek [ze is al ruim een week ziek].Ja maar dat was geen reden voor een huisbezoek.
Ik zei ook nog dat ze een verleden heeft met Stuipen [geen Koortsstuipen,maar Hersen stuipen,waar ze een drain voor had toen] maar dat boeide blijkbaar niet. :?
Waarom ik gisteravond niet 112 had gebeld? omdat ik vanmorgen pas hoorde over dat schokken en stijf worden.
Vind het vreemd,dat ik wel 112 had moeten belllen i.v.m. spoed,en dat het nu geen huisbezoek waard was.
Nou vanmiddag maar naar de H.A. toe.
Ben flink geschrokken gister.
Iemand die dit herkend? Epilepsie is het volgens mij niet,want dan krijg je ook schuim op de mond.Ik hoop niet dat het een stuip was.Ik weet verder weinig over Stuipen.

Anoniem

Re: Pff wat een Zondag! dochter valt om,hond valt om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:40

Ik heb epilepsie, maar nog nooit schuim op mijn mond gehad hoor. :)

Ze kan simpelweg door de koorts flauwgevallen zijn, dan kun je ook gaan schokken. :j
Maar het kan ook iets ernstigers zijn, dus goed dat je even heen gaat met haar.
Succes!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:42

ik val ook wel eens flauw en hoor van mijn omgeving ook dat ik vaak 30sec tot minuut weg ben en flink aan stuiptrekken. Heb verder geen ervaringen met hersen stuipen en heb verder zelf ook nergens last van. Dit is dus puur bij mij door het flauwvallen.
heb toen ook testen gehad bij de huisarts/ziekenhuis en daar kwam ook uit dat ik geen epilepsie enzo heb.

Het kan dus zijn dat door de koorts ze misschien te weinig voedingsstoffen in haar lijf heeft en daardoor gewoon is flauw gevallen.

Haal je dus niet te enge dingen in je hoofd, wacht de huisarts vanmiddag af en kijk dan verder.
Het hoeft natuurlijk niets gekst te zijn, die koorts die nu over ons landje trekt is echt heftig.

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:52

ik heb net zelf ook meerdere keren meegemaakt, hoef er ook geen
koorts voor te hebben, bij mij is er uit gekomen dat mijn bloeddruk
uit het niks zo erg kan dalen dat ik gewoon terwijl ik iets aan het
doen ben neer kan gaan maar, voor de rest gelukkig niks (neurologisch)
en dan kan ik ook zo trillen/schokken.

Maar waarschijnlijk omdat je dochter al een tijdje ziek is, is ze
waarschijnlijk erg slapjes en dan is er weinig nodig om zo neer te gaan.

Maar goed dat je toch voor de zekerheid met haar naar de dokter gaat!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:52

Oke ik ken iemand met Epilepsie die kreeg altijd schuim om de mond,vandaar.
Ze was gisteravond koortsvrij. Ze begon pas te schokken toen ze weer bij was,niet tijdens het weg zijn.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:15

Hoe was het bij de huisarts TS?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:29

Ben je met het hondje ook naar de DA gegaan??
Lijkt mij toch ook niet onbelangrijk!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:34

Ze heeft Astma en heeft een Prednison kuurtje gekregen voor een week.Als het niet over is,moeten we terug komen.
Het flauw vallen kwam waarschijnlijk doordat haar bloeddruk omlaag schiet met hoesten.H.A. heeft bloeddruk gemeten,alleen ging dat niet echt met die meter daar,hij voelde geen hartslag via de stethoscoop en heeft toen met zijn vinger op haar pols gemeten.Met hoesten zag je die meter zakken naar 80,zonder hoesten stond die op 100/120,alleen de bovendruk was dit.
Ik vind het wel raar,ze hoest al 2 weken zo en dan moest die bloeddruk toch ook zakken met hoesten?
Mja,het gaat alweer wat beter nu,ze eet kleine beetjes en voelt zich al wat beter.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:35

Nee we zijn niet met het hondje naar de D.A. gegaan,ik had wel gebeld voor info.
Hij kon ook niet zeggen wat het is,omdat het nu ook weer helemaal over is.Hij is echt weer helemaal de oude,of er niks gebeurt was.Mocht het nog een keer gebeuren,dan moet ik bellen en langs komen.
Het kon n.l. zijn dat het eenmalig was.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:14

Veel beterschap met je dochter!

Met het hondje komt me bekend voor. Dat heeft die van ons de laatste paar jaar ook wel een paar keer gehad. Hij valt uit het niets om en heeft dan wat stuiptrekkingen en doet ook raar met zijn pootjes.
We zijn naar de DA geweest en hij is helemaal na gekeken en er was niets te vinden. Hij vermoed dat het lichte epileptische aanvallen zijn geweest

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 10:23

Niekj_Jente hoe oud is jullie hondje? zou het met de leeftijd te maken kunnen hebben? die van mij is trouwens niet oud,hij is pas 9 jaar.