Oplossing voor dagelijks onafgebroken dromen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Oplossing voor dagelijks onafgebroken dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 18:54

Hallo,

Omdat er op het internet wel erg veel te vinden is over nachtmerries en dromen bij kinderen, maar weinig bij volwassenen, open ik dit topic. Ik was benieuwd of er mensen hier op bokt zijn welke te maken hebben of hebben gehad met veelvuldig dromen. Sinds 3 weken droom ik elke nacht en word ik tussendoor een keer of 3 wakker door deze dromen. Ik val altijd weer snel in slaap, maar dan gaan de dromen gewoon verder. Meestal zijn het dromen, soms nachtmerries. Resultaat is dat ik doodvermoeid wakker word elke ochtend. Het kost me enorm veel energie. Tot voor 3 weken geleden heb ik nooit ergens last van gehad. Ik slaap zodra mijn hoofd mijn kussen raakt en heb 3 wekkers nodig om wakker te worden. Zolang ik zo'n 8 uur slaap kan ik ook prima opstaan. Donkere dagen iets minder enthousiast, maar in de lente en zomer zit ik vrijwillig om 6 uur in de ochtend op het paard bijvoorbeeld. Omdat ik er nu wel erg veel last van begin te hebben, zie ik ook op tegen gaan slapen. De dromen zijn in erg levendige vorm en liggen in een absurd en bizar verlengde van mijn gewone leven. De mensen en dingen en dieren erin zijn echt, de verhaallijnen ene keer kloppend met het echte leven en de andere keer absoluut niet. De dromen zijn veelal negatief en niet echt positief. Waar ze vandaan komen weet ik niet.
Ik heb geprobeerd om Lavender te gebruiken voor het slapen. Dit helpt verder niet.

Als er iemand tips heeft voor oliën of iets dergelijks, ik hoor het graag :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:21

Is het niet te warm op je slaapkamer?

Hollyleaves

Re: Oplossing voor dagelijks onafgebroken dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 20:23

Nee, niet dat ik weet. Heb op 2 locaties geslapen de afgelopen week en dat maakte ook niet uit. M'n logeerbed was een heerlijke boxspring ook nog.

xBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:25

Ik heb hetzelfde probleem.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:29

Zijn er dingen veranderd in je leven? Of maak je je zorgen om dingen?

Io droom ook best vaak. Ik heb he idee dat ik dan mijn leven aan het verwerken ben. Dingen lopen dan vaak door elkaar. Pasrd en werk bijvoorbeeld.

Hoe je er vanaf komt weet io niet. Dingsn opschrijven en verwerken voordat je gaat slapen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:30

Ben je medicatie gaan gebruiken, supplementen, dieet veranderd, is er iets gebeurd wat stress heeft opgeleverd, gewisseld van baan? Ofwel, wat is er veranderd drie weken geleden?

Ik heb zelf ontzettend last gehad van nachtmerries toen ik antidepressiva ben gaan gebruiken. Ze waren zo levendig en echt dat ik ook oververmoeid raakte (naast het slechte slapen). Vanwege alle bijwerkingen uiteindelijk mee gestopt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:32

Dromen = verwerken van gebeurtenissen. Het kan best zijn dat je lichaam heeft besloten dat het nu tijd is om iets te verwerken, en dat dus zich uit in je dromen.

Ik heb ook heel lang zulke dromen gehad, waarbij het ook altijd negatief was en soms wat eng, maar niet persé dat er ook iets engs gebeurde.
Ik ben begonnen met alternatieve geneeskunde-therapie in Assen, waar ik met een bicom gemeten ben en waar ik met behulp van een ander dieet (etensstijl dus) en supplementen een stuk minder ben gaan dromen en beter gaan slapen.

Wat ook helpt is: geen zware dingen meer eten 's avonds, alleen lichtere dingen.
Geen blauw licht (tv, laptop, telefoon) minstens een uur voordat je gaat slapen. Ik vind dat schrikwekkend lastig :')

Een rood wijntje rond een uur of 8 helpt bij mij soms ook om rustiger in te slapen :+

Verder een avondwandeling en daarna naar bed gaan, kruidenthee of rooibosthee (Pukka heeft heerlijke relaxthee, ook speciaal voor het slapen gaan. Wat prijzig maar elk zakje is 2 keer te gebruiken en het is echt hele lekkere thee - en ik houdt niet echt van thee)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:33

Heb het zelf ook wel is met periodes, geen idee wat het is, na een paar weken is het ook soms gewoon weer over

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:37

Ik herken het, bij mij zijn het fasen. Ik weet niet of dit echt helpt, maar het maakt het bij mij in ieder geval niet slechter:

- warm douchen voor het slapengaan en een kop hete thee
- een uur voor het slapen gaan geen laptop/mobiel meer (lukt niet altijd)
- ik schrap dan vaak (te) spannende boeken en films voor een tijdje
- ik schrijf voor ik ga slapen alles op wat er nog door mijn hoofd spookt, zodat mijn hoofd zo leeg mogelijk is.
- wandelen in de buitenlucht doet mij ook goed.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:38

Ik volg. Ook elke nacht aan het dromen. Ik zet nu elke nacht de WiFi van de telefoon uit. Kan niet echt zeggen of het helpt, want ik droom nog wel. Misschien minder..
Het zijn soms dromen die in het echt best kunnen gebeuren, soms ook niet. Het vervelende is dat, als je wakker wordt in een droom, je erg moe bent.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:25

Ook ik volg even
Wat ik snachts allemaal droom (veel) maak ik overdag nog geneens mee. Slaap ook binnen 2 minuten en wordt ook vaak per nacht wakker. Ook lig ik op waakstand om mijn 2 kinderen te horen en heb zelfs nog oordoppen in

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:27

Bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad overdag zo ontzettend moe. Dat gevoel van uitgerust wakker worden heb ik inderdaad niet meer. Tja, qua veranderingen is de gezondheid van een van mijn paarden in een dusdanige toestand dat de komende tijd spannend is. Echter is t al 5 jaar een pechpaard met jaarlijks iets groots wat ons weer meerdere maanden zoet houdt, dus of dat de reden is? Ik weet ook al langer wat de oorzaak is. Zit er wel mee, maar de dromen gaan daar eigenlijk niet over. Voor de rest gaat alles zoals voorheen. Geen medicijnen, geen ander bed, geen ander wasmiddel, geen verandering op werk, niks. Ik ben elke dag uren achter elkaar buiten, douche voor 't slapen gaan en thee drink ik idd ook veel in de avond. Komt dus behoorlijk in de buurt van de gegeven adviezen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:29

Wat vervelend dat meer mensen er last van hebben. Natuurgeneeskunde wordt over te algemeen niet vergoed toch?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:45

Ik onthoud al jaren elke dag mijn dromen, ook bijna altijd negatieve dromen. Helaas heb ik nog niets
gevonden wat ertegen helpt. Bij mij komt het ook niet door medicijngebruik.
Zoals ik het heb begrepen droom je altijd, elke nacht, alleen onthoud je het niet altijd (de meeste mensen iig).

Kijk eens naar rustgevende thee. Je hebt veel merken die speciale "slaapthee" hebben.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:05

Misschien helpt het om een raam open te zetten? Voor frisse lucht :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 05:59

Herkenbaar, helaas. Ik heb periodes waarin ik veel droom, zo ook nu. Maar mijn dromen zijn vaak heel bizar, dus als ik wakker word en ik herinner ze nog dan weet ik niet zo goed wat ik precies verwerkt heb :Y) ze zijn vaak niet te linken aan mijn echte leven..

Heb je toevallig de inrichting van je slaapkamer veranderd?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 07:00

Weet niet of zoiets er ook mee te maken kan hebben.

Je kunt ook "sprongen" in de bepaalde deeltes van het huis zitten.
Deze kun je, geloof ik, door iemand met zo'n roede ( of hoe dat wiebelstokje) weg krijgen.
Hebben mijn ouders heel wat jaren geleden gedaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:41

Ik droom ook heel erg. Ik gebruik het onbewust als verwerking.

Maar ik krijg pas nare dromen op het moment dat ik pijn heb. Als ik last heb van mijn buik of rug s nachts krijg ik echt nachtmerries.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:44

Ik ben ook zo'n dromer,heel vermoeiend!
Ik heb mezelf lucide dromen aangeleerd (Google maar eens!)
Sindsdien kan ik mezelf in 80% van de gevallen uit de droom halen.
Als je het wat langer oefent,wordt het steeds makkelijker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:18

Ik heb ook wel van die periodes.
Kijk in elk geval of je hoofdkusen niet te dik is.
Bij dromen lig je op je rug namelijk en een te dik kussen kan er voor zorgen dat je niet fijn ligt en slechter gaat dromen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:22

Ik weet niet of je specifiek over bepaalde gebeurtenissen/personen droomt? Ik heb een een tijdje, toen een ex van mij het uitmaakte, heel veel nachtmerries gehad (herbeleven breakup) waarbij ik ook steeds huilend wakker werd.
Een vriendin van mij gaf toen de tip om vlak voor het slapen tegen jezelf te zeggen "ik ga niet meer dromen over X". En toen was het over :) simpele tip, maar misschien helpt het.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:25

Hmm, ik droom ook.. Eigenlijk elke nacht.. Ik word gemiddeld 1 of 2 keer per nacht wakket om te plassen en dan droom ik OF verder, OF een nieiwe droom.. Ik vind t heerlijk.. Maak de gekste dingen mee.. :')
Kan trouwens ook niet zeggen dat ik noet uitgerust ben als ik waller word.. Integendeel.. Altijd goed wakkerer.. :j

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:26

Op zich hoeft het niet erg te zijn, het is maar op welke manier je er mee omgaat.
Ik droom eigenlijk altijd, en met periodes veel heftiger. En soms kan ik me er zelfs op verheugen, het verhaal gaat vannacht weer verder! Enge dromen kunnen inderdaad dagenlang blijven hangen, ze spoken overdag door en heel soms ben ik er behoorlijk down van. Het ergste is als ik in tranen wakker wordt, dat is er blijkbaar toch iets heel ergs gebeurt terwijl ik me juist dat niet kan herinneren.
Mijn moeder zij vroeger altijd dat ik me op mijn andere zij moest draaien en dat zit al behoorlijk in mijn systeem dat ik het half in mijn dromen doe, en het helpt bij mij (misschien ook suggestie).
Ga je altijd "gewoon" naar bed? Ga je direct slapen of lees je nog iets leuks? TV kijken schijnt slecht te zijn, ik doe het wel (oliebol Netflix!) maar ik merk het ook. Ik blijf langer malen over wat ik net heb gezien...... Begpaalde rituelen kunnen helpen rustiger te gaan slapen, zoals kleding klaarleggen e.d.
Ik zou niets gaan slikken, accepteren dat het gebeurt en voor jezelf besluiten dat het niet anders is, is simpeler. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet anders en hebben waarschijnlijk ook een doel, verwerken van zaken die je bezig houden.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:34

Weet niet of het het gelijk oplost, maar je zou magnesium kunnen slikken.
Dit haalde bij mij ook het randje af van de angstaanvallen en onrustige nachten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:36

TS ik lees trouwens dat je veel thee drinkt voor het slapen gaan..

In veel thee zit theine.. Dit is gelijk aam cafeïne.. Misschien heeft dit invloed op je slaappatroon??