Omdat er op het internet wel erg veel te vinden is over nachtmerries en dromen bij kinderen, maar weinig bij volwassenen, open ik dit topic. Ik was benieuwd of er mensen hier op bokt zijn welke te maken hebben of hebben gehad met veelvuldig dromen. Sinds 3 weken droom ik elke nacht en word ik tussendoor een keer of 3 wakker door deze dromen. Ik val altijd weer snel in slaap, maar dan gaan de dromen gewoon verder. Meestal zijn het dromen, soms nachtmerries. Resultaat is dat ik doodvermoeid wakker word elke ochtend. Het kost me enorm veel energie. Tot voor 3 weken geleden heb ik nooit ergens last van gehad. Ik slaap zodra mijn hoofd mijn kussen raakt en heb 3 wekkers nodig om wakker te worden. Zolang ik zo'n 8 uur slaap kan ik ook prima opstaan. Donkere dagen iets minder enthousiast, maar in de lente en zomer zit ik vrijwillig om 6 uur in de ochtend op het paard bijvoorbeeld. Omdat ik er nu wel erg veel last van begin te hebben, zie ik ook op tegen gaan slapen. De dromen zijn in erg levendige vorm en liggen in een absurd en bizar verlengde van mijn gewone leven. De mensen en dingen en dieren erin zijn echt, de verhaallijnen ene keer kloppend met het echte leven en de andere keer absoluut niet. De dromen zijn veelal negatief en niet echt positief. Waar ze vandaan komen weet ik niet.
Ik heb geprobeerd om Lavender te gebruiken voor het slapen. Dit helpt verder niet.
Als er iemand tips heeft voor oliën of iets dergelijks, ik hoor het graag