Paardrijden met 2e graads brandwond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeatTheElite

Paardrijden met 2e graads brandwond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 18:44

Hi,
Ik heb vandaag een 2e graads brandwond opgelopen op mijn rechter hand (middelvinger), en een 1e graads op de vinger ernaast (wijsvinger).
Mijn buurvrouw is verpleegkundige dus hij zit nu in het verband met brand afnemende gel.
Ik heb voor woensdag avond een les gepland met paardrijden. wat zouden jullie doen? De les afzeggen of niet?

p.s. wist niet precies in welk forum dit moest :o.

Kleine tip: pak nooit een bord uit de oven zonder handschoenen |( -O-

Willemijnx

Re: Paardrijden met 2e graads brandwond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:47

ik denk dat het handiger is om af te zeggen en het op een later moment
in te halen, een 2e graadbrandwond is niet bepaald comfortabel om mee
te rijden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:47

Ik zou afzeggen, kan niet goed zijn die (vieze) teugels schurend over een brandwond.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:48

Niet doen.. Je huid is kapot en is daar druk genoeg mee, laat staan dat er vuil in komt. Het laatste wat je wil is zo'n wond die gaat ontsteken! Lekker laten herstellen en dan maar wat later pas weer lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:48

Even kijken wanneer je voor het laatst kan afzeggen (meestal 24 uur van tevoren) en dan bepalen of het nog erg veel zeer doet of dat je nog kan rijden. Ik heb behoorlijk wat brandwondjes op mijn handen gehad in mijn leven (ben ook niet zo handig met ovens en pannen etc), en het verschilt behoorlijk hoe snel het geneest en hoe veel last je ervan hebt. Soms wordt het echt een blaasje en dat kan nog wel eens zeer doen, maar soms is de pijn na een dag of drie wel weer weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:50

Ik zou de les ook afzeggen en even weg blijven bij de paarden!! Zeker tweedegraads brandwonden zijn zeer gevoelig voor vuil/infecties!
Sterkte in het ieder geval!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:04

Ik heb met een 2e en 3e graads brandwond op m'n kuit wel gewoon paard gereden, zelfs nog een wedstrijd.(puntje van een condoom af geknipt en om m'n been gedaan, geen rijlaars maar schoen met lange zwarte sok)
Brandwonden kwamen door de uitlaat van m'n brommer, waar ik onder kwam te liggen.
Slim om te rijden, nee!
Ik zou idd afzeggen en ofwel je vingers goed verbinden of even weg blijven bij de paarden.
Je zit niet te wachten op ontstekingen aan de vinger(s), maar ik weet dus ook hoe moeilijk het is om weg te blijven of niet te rijden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:23

Een 2egraads brandwond en paardrijden is mijn inziens een echte no-go!
Het is erg gevoelig voor ontsteking /besmetting, ik zou je les ecgt afzeggen.(denk ook aan de pijn)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:54

Afzeggen, de echte pijn en ongemak is niet direct als het is gebeurd. Dan voelt het nog soepel. Later begint het te trekken e.d. en dat is nog minder aangenaam. Sowieso met kans op schuren en viezigheid beter niet willen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:00

Ik zou het gewoon doen, de infectie los je daarna wel weer op met een flinke dosis antibiotica, paardrijlessen gaan toch voor op je gezondheid

Hihi nee hoor grapje. Ik zou even de les overslaan om te voorkomen dat er vuil in de wond komt.
Die les kan je vast wel weer inhalen