heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:31

Hallo allemaal.

leek me wel een handig idee om een soort tijdelijk topic te hebben over de momenteel heersende griep.

wat heb je Hoe lang duurde het etc.

ik ben al goed 2 weken de pineut.

heb begon met algehele spierzwakte.
Daarna op maandag zeer zwak.
gevolgt door 3 dagen 39.8 graden koorts.
een dag mijn stem kwijt en nu al een paar dagen zeer zwaar slijm in mijn longen wat er haast niet uitgehoest kan worden.

plus benauwdheid erge diarree en hoofdpijn.

kloterige is ik moet morgen echt weer aan het werk ivm vakantie collega

Hoe sleep ik me door deze week heen ?

ben ook inmiddels een skelet geworden doordat ik niks lekker vind :(

en hoe gewoon niks van vocht binnen dus.
meer mensen getroffen ?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:35

Ik heb soort van het zelfde gehad. Dat is 4 weken geleden ik zat precies in mijn toetsweek dus ik moest
naar school, maar ik voelde mij echt niet goed. Ik heb niet gemeten of ik echt koorts had, maar ik voelde
mij wel erg zwak geen eetlust. Veel hoesten en inderdaad slijm niet los kunnen hoesten. Nu hoest ik nog
steeds en ik ben ook nog steeds erg verkouden. Duurt helaas nu al 4 weken dat slijm hoesten wordt er niet goed van.
Dus ik volg graag voor tips.

Ik heb tijdens mijn toetsweek hoestdrank gebruikt dat werkt een beetje verzachtend en soep is zout
en vocht. En paracetamol bij hebben is ook fijn voor de hoofdpijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:41

Ik voel me nu al 5 dagen ellendig.. Vooral donderdag en vrijdag op 't werk
was 't echt doorbikkelen.

Spierpijn, hoofdpijn, moe/hangerig. Erge last van mn keel, veel zwaar hoesten en
veel slijm en heel verkouden.

Ziekmelden doe ik niet dus probeer dit weekeind zo rustig mogelijk
te doen. Maandag hoef ik gelukkig alleen de middag te werken (12.30 tot 17.30)
en dinsdag ben ik vrij (als niemand anders zich ziek meldt).

Voor m'n zere keel drink ik veel thee en water en gorgel ik veel met zout water dat helpt goed.
Verder slaap ik veel, elke avond vroeg naar bed en probeer weinig te praten. Wel goed
het huis door luchten, de roosters open.

Cynn
Fotograaf

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:43

Ik ben vanaf afgelopen maandag ziek, keelinfectie met hoge koorts. Schommel nog steeds tussen de 39,3 en 40,4 graden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:45

Hier ook 1! Begon deze week met keelpijn en is inmiddels snotverkouden, hoofdpijn, moe en zo slap als het maar kan. Moet helaas morgen ook weer aan het werk. Vanavond maar op tijd naar bed!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:45

Ik zit op dag 5,

Spierpijn, moe, licht in mijn hoofd, geen eetlust, hoofdpijn, overvolle neus en heel veel bloed neuzen en koorts weet alleen niet hoe hoog.

Verder is de keelpijn en het hoesten gelukkig weg nu. Wat ik vooral doe is als het weer het toe laat een rondje wandelen. En ik lig vooral in bed met Netflix. En drink veel water en thee en zorg dat ik genoeg vitamines binnen krijg.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:48

Ik begon twee weken geleden met keelpijn, benauwdheid en flink hoesten, inderdaad het gevoel dat er slijm zit wat ik niet weg krijg. En steeds hoofdpijn. Nou begon ik afgelopen dinsdag met overgeven, kon echt niks meer binnenhouden. Dat was woensdag weer over en sindsdien koorts/spierpijn/hoofdpijn en nog steeds misselijk maar ik kan wel weer gewoon eten/drinken. En ontzettend moe, kan de hele dag wel slapen.

Wat ik heb gedaan is vooral veel thee met honing gedronken en naar m'n lichaam luisteren. Gaat het niet, dan gaat het niet. Niet teveel willen doen want dan krijg je het toch 2x zo hard weer terug :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:52

elke griep komt ook even bij mij kijken dus denk dat het komt of dit moet een van de weinigen zijn die me overslaat, helemaal in de winter ben ik heel moe van griep en kani k niks hebben, vaak kleine verhoging ook.

Beterschap mensen!

Als tip geef ik blijf drinken en als het kan ook eten, bouillon is heel lekker als je ziek bent!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:55

Woensdagmiddag kreeg ik last van koorts keelpijn en hoofdpijn. Savonds na m'n werk voelde ik me echt vreselijk maar sinds donderdag kan ik echt niet meer zonder wc. Verders gaat het nu wel prima behalve erg moe. Hopelijk is dit alles en ben ik morgen weer in orde

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:07

Ik heb hopelijk geluk deze keer.

Vanaf dinsdag met carnaval (9 februari) zijn mijn vrienden waarmee ik ging carnavallen en hun huisgenoten één voor één ziek geworden. Dat wil zeggen: niks kunnen eten, alles wat erin gaat weer eruit gooien, diarree, koorts en daarbij ijlen met angstaanvallen. Dit duurde bij hun ongeveer 4 dagen.

Ik heb zelf sinds begin van de week last van keelpijn, vastzittend slijm wat moeilijk/ niet loskomt en heel erg verkouden (snotneus). Vanochtend werd ik ook wakker met hoofdpijn en een bloedneus wat ik beiden eigenlijk bijna nooit heb. Hopelijk blijft het hierbij :D

Iedereen die echt ziek is, in ieder geval heel veel beterschap!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:12

wow waf een reacties al .

tis eem zeer stevig virus begrijp ik dus :(

ik zit al een complete week.thuis nu ivm zwaar week.
maar moet toch maar vanaf morgen

Beterschap voor iedereen

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:23

Hier ook een slachtoffer. Vrijdag avond ineens koorts en spieren die zwak zijn.
Vandaag overigens enorme hoofdpijn en buikpijn. Mijn maag gaat toch te keer... Net als of het onweert haha.
Krijg ook niet zoveel binnen. Meer mensen die last hebben van een vervelende maag? En wat doen jullie er tegen? Ik word er echt gek van !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:24

Als je echt nog goed ziek bent vooral niet gaan werken morgen, maar eerst opknappen.
Heel jammer, maar het is niet jouw probleem dat je collega op vakantie gaat ;)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:26

Hier helaas ook,
Donderdag voelde ik me beroerd, 's avonds op de bank met koorts
Vrijdag en zaterdag beide dagen plat gelegen, zaterdags stem kwijt en keelpijn
Vandaag voel ik me weer goed, stem is nog wat hees en schor

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

die griep variant met keelpijn/hoesten etc vooral goed uitzieken! er zijn dit jaar door die griep veel mensen met een longontsteking in het ziekenhuis beland..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:37

Elke keer half, hij wil maar niet echt doorzetten. Met vlagen verhoging, misselijk, buikpijn en de hele mikmak en dan weer een dag dat het heel goed gaat etc.

Ik hoop dat ie nog wel door gaat zetten want over 2,5 week ga ik op vakantie en dan wil ik dus echt niet ziek zijn.. :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:38

Zo nee dat snap ik ! hoop ook voor je dat het doorzet !

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:07

Hier ziek geweest, 2 weken terug, en mijn kinderen ook. Mijn oudste zoon begon met koorts, ik 2 dagen daarna ook. Het was hoge koorts bij mij, ruim boven de 40 graden en dat 3 dagen, daarna nog 3 dagen boven de 39 graden.
Verder enorme hoofdpijn, alsof er een band om mijn hoofd zat en hoesten. Niet misselijk en geen buikloop. Wel spierpijn snotneuzen en geen eetlust. Duurde bij mij een ruime week, toen zakte het langzaam weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:33

Ik ben (nog) niet ziek geweest en hoop altijd maar dat mensen niet zo stom zijn om ziek naar t werk te gaan.
Als je ziek bent, blijf dan thuis.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:40

Ik had het vanaf 10 februari. Zoals gewoonlijk werd ik 's nachts ineens ziek: ik werd naast mijn nest wakker en had eerder mijn hand en schouder aan de muur opengehaald (blijkbaar woel ik dan extreem in mijn slaap). Overdag was ik relatief kouwelijk (relatief, want normaal zet ik de verwarming maar op 17 graden) en rillerig en had ik geen eetlust. De volgende dag was mijn griep eigenlijk al over; het voornaamste symptoom dat ik toen nog had was spierpijn. Tegen het weekend (zaterdag de 13e) was alles weer normaal.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:49

@Ts ben jij de baas van de collega? Ik vind het imo redelijk krom dat jij ziek moet komen werken omdat een collega verlof heeft. Je baas moet maar een oplossing vinden. Jij bent ziek.
my 2 cents.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:59

Twee weken geleden flink de griep gekregen en ben nog niet beter ! Helaas een complicatie opgelopen en afgelopen week een AB kuur vanwege Luchtwegontsteking. Morgen ga ik maar weer terug naar de huisarts...ik loop nog te blaffen en klink als een zeehond.
Heftig griepje deze keer ! :roll: Beterschap allemaal !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:04

Het is absoluut een heftig virus. Ik kwakkel een beetje maar het wilt niet echt doorzetten gelukkig. Niks om voor thuis te blijven in ieder geval.

Als je zo'n virus hebt kan je toch echt niks anders dan gewoon uitzieken, ook als je collega verlof heeft en dus niet komt. Je steekt je hele werkplek aan met het virus waardoor er twee dagen later nog veel meer problemen zijn, en daarbuiten is de kans heel groot dat je er nog 3x zo lang mee doorloopt als je nu niet even tijd voor jezelf neemt.
Wat betreft het hoesten kan ik Naterman aanraden, enige hoestsiroop die bij mij ook maar een deuk in een pakje boter slaat. Veel slapen, goed naar je lichaam luisteren. Thee drinken en biscuitjes/crackers eten, het liefst gedoopt in die thee. Om je vochtniveau weer wat op peil te krijgen (veel) zoute bouillon drinken, dat hou je vaak wel binnen en het zorgt ervoor dat je weer wat vocht gaat vasthouden. Vooral als je al langere tijd aan de rees bent is dat echt heel belangrijk omdat je lichaam anders gewoon uitdroogt.
Tegen de koortssymptomen lekker paracetamolletjes poppen en verder gewoon veel uitrusten. Neem een week om lekker op de bank die serie te kijken en ga pas weer werken als je je echt goed voelt.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:10

Ontzettend loopneus en aardig aan het hoesten. ben in de ochtend ook schor. Heb afgelopen week ook aardig veel geslapen maar het wilt niet echt Door pakken :( Beterschap iedereen

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:12

Ik lig sinds vandaag ook met 39 graden koorts plat. Allesdoet pijn en het is verschrikkelijk koud, pff...