Al weken aan het hoesten, nu pijn op borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Al weken aan het hoesten, nu pijn op borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 21:21

Dag allemaal,
ik ben inmiddels al 7 weken aan het hoesten. Het is een droge kriebelhoest. Nav andere klacht was ik bij de huisarts week of 3 geleden en hoorde ze me zo hoesten. Voor de zekerheid een longfoto laten maken, moest toch al voor een echo dit was helemaal goed. Echter ga ik bij a week 8 in. Het hoesten is even ietsjes minder geweest maar nu weer erg extreem. Meerdere malen per dag tot een soort kokhalzen aan toe. Sinds gisteren wat slijm in de keel maar heb nog steeds puur kriebelhoest. Codeine fosfaat helpt vrijwel niet, de hoestdrank en tabletjes ook niet.
Sinds eind van de middag heb ik hele scherpe pijn in mijn rechterborst. Met inademen (diep inademen nog meer) en echt giga erg met hoesten. Uitademen geen last.

Ik ben het zo ontzettend zat, zou eigenlijk wel weer naar de huisarts willen maat ik hoor ook overal dat het heerst en dit jaar erger is dan normaal en dan denk ik weer ze vinden toch niet, hoort erbij nu en moet toch maar wachten tot het mindert/overgaat.
Echter is het met deze pijn ook geen doen zo.. Ook geen idee wat het zou zijn, zou het kunnen duiden dat erg nu dan misschien toch een ontsteking is gekomen of komt het door het hoesten ofzo? Het is anders dan spierpijn.

Iemand misschien nog tips voor de hoest of idee waar de scherpe pijn vandaan komt? Wat denken jullie, inderdaad nog eens langs gaan bij de HA of nog afwachten?
Ik weet dat bokt geen dokter is maar advies en tips is zeker welkom :)

Anoniem

Re: Al weken aan het hoesten, nu pijn op borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:23

Ben je in aanraking geweest met kinkhoest? Ik ben daar zelf 1,5 jaar terug goed ziek van geweest...

Duurde erg lang. Heb toen geloof ik een antibioticakuur gehad... Of iets anders... Weet het niet meer...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:24

Maandag terug naar de huisarts.
Die ziet je en wij niet.
Niet zelf gaan dokteren,maar maandag even bellen.
Daar zijn ze voor :j

Die scherpe pijn is waarschijnlijk een spiertje die je hebt verrekt doordat je met zoveel kracht hoest.
Maar nogmaals. De dokter kan dat beter zien dan wij

Laat je maandag even weten hoe het ging??

Beterschap :(:)
Bij mij helpt extra vitamine B atijd erg goed...ik heb copd :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:29

Klinkt als kinkhoest inderdaad. Ik bleek dit ook te hebben in november/december :j
Pijn op de borst had ik ook gekregen ivm verrekte spieren en daarnaast ook gekneusde ribben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:29

Bij de titel dacht ik al aan kinkhoest, artsen willen de diagnose vaak niet geven als je gevaccineerd bent, maar het kan zeker. De hoest met bij kinkhoest ook vrij specifiek klinken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 21:34

Maar kinkhoest is toch vrij besmettelijk? Ik werk met (een paar) kinderen en zij hebben dit niet, mijn eigen gezin ook niet. Of hoeft dat niet perse. Ik zou denken na 7 weken moet je dan wel iemand besmetten.

Maar jullie raden dus aan toch nog eens langs de HA te gaan? Ga ik maandag toch maar bellen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:55

Hoeft niet! Ik nam het over van mijn schoonvader maar mijn vrouw en kinderen kregen nergens last van.
Ik weet niet hoe oud je bent?
Ik was 29. Het vaccin schijnt in de loop der jaren aan effect te verliezen.

Overigens heeft mijn schoonvader alwéér kinkhoest. Ik blijf dus mooi bij hem uit de buurt. :=

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:22

Hier precies hetzelfde. Aan beide kanten ribben gekneusd. Na 5 weken aanzien en codeine via huisarts nu een antibioticakuur en op dag vijf moet ik zeggen dat het hoesten minder is! Dus maandag naar de huisarts voor een kuurtje!

Hier zelf ook een dochtertje van 10 maand, zij heeft nergens last van.